افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

اقتصاد ایالات متحده همچنان از رکود اجتناب می کند

  • کد خبر : 207082
اقتصاد ایالات متحده همچنان از رکود اجتناب می کند

ژاپن و بریتانیا اخیراً اعلام کردند که اقتصاد آنها در سه ماه پایانی سال 2023 احتمالاً ضعیف خواهد شد. . با این حال، اقتصاد آمریکا برای ششمین سه ماهه متوالی در سه ماهه چهارم سال گذشته رشد کرد. بنابراین، بسیاری از پیش‌بینی‌ها در سال گذشته مبنی بر اینکه رکود به دلیل نرخ بهره بالا برای […]

ژاپن و بریتانیا اخیراً اعلام کردند که اقتصاد آنها در سه ماه پایانی سال 2023 احتمالاً ضعیف خواهد شد. .

با این حال، اقتصاد آمریکا برای ششمین سه ماهه متوالی در سه ماهه چهارم سال گذشته رشد کرد. بنابراین، بسیاری از پیش‌بینی‌ها در سال گذشته مبنی بر اینکه رکود به دلیل نرخ بهره بالا برای کاهش تورم اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسید، اشتباه بود.

بخش عمده ای از اعتبار این دستاورد را باید به خانواده های آمریکایی نسبت داد که علیرغم چالش های فراوان، با سرعت ثابتی به خرج می کنند. هزینه های آنها بخش بزرگی از اقتصاد آمریکا را تشکیل می دهد. محرک‌های دولتی به خانوارها کمک کرد تا مراحل اولیه همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش تورم را پشت سر بگذارند و اکنون افزایش دستمزدها به آنها کمک می‌کند تا با قیمت‌های بالاتر برای کالاها و خدمات مورد نیاز خود کنار بیایند.

روز پنجشنبه، یک گزارش جدید نشان داد که کارگران آمریکایی کمتری هفته گذشته برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده اند. این آخرین نشانه از بازار کار بسیار قوی است، حتی اگر اخیراً اخباری مبنی بر اخراج دسته جمعی منتشر شده باشد.

البته خطرات همچنان وجود دارد و اقتصاددانان می گویند که نمی توان رکود را رد کرد. تورم می تواند دوباره شتاب بگیرد. نگرانی در مورد استقراض بالای دولت ایالات متحده می تواند بازارهای مالی را متزلزل کند و در نهایت وام های خودرو و سایر اقلام را گران تر کند. از سوی دیگر، زیان های فزاینده مربوط به بخش املاک تجاری ممکن است یک چالش بزرگ برای سیستم مالی ایالات متحده باشد.

اما در حال حاضر، چشم انداز ایالات متحده بهتر از چشم انداز بسیاری از اقتصادهای بزرگ دیگر به نظر می رسد. حال و هوای وال استریت به قدری مثبت است که معیار اصلی بازار سهام ایالات متحده، شاخص S&P 500، هفته گذشته برای اولین بار از سطح 5000 فراتر رفت.

هنگامی که صندوق بین المللی پول چند هفته پیش پیش بینی خود را برای رشد جهانی در سال 2024 افزایش داد، انعطاف پذیری بیش از حد انتظار اقتصاد ایالات متحده را دلیل اصلی این افزایش ذکر کرد.

به گفته تحلیلگران، چندین ویژگی منحصر به فرد اقتصاد ایالات متحده، آن را در برابر طوفان های رکود مصون نگه داشته است. دولت ایالات متحده حدود 5 میلیارد دلار در بسته کمکی ویژه برای دوران کرونا در سال‌های 2021-2020 ارائه کرد که بسیار بیشتر از مبلغی است که سایر کشورها به شهروندان خود ارائه کردند و این باعث شد اکثر خانوارها در وضعیت مالی و هزینه‌ای بسیار بهتری قرار بگیرند. مصرف کننده تا سال 2023 پشتیبانی دریافت خواهد کرد.

دولت بایدن همچنین با تصویب قوانین اضافی در سال‌های 2021 و 2022 که هنوز در سال گذشته قابل اجرا بود، به ساخت کارخانه‌های تولیدی و زیرساخت‌های بیشتری کمک مالی کرده است. حدود یک چهارم رشد 2.5 درصدی اقتصاد ایالات متحده در سال 2023 از مخارج دولت تشکیل شده است. با این حال، منتقدان جمهوری خواه می گویند که هزینه های طولانی مدت به افزایش تورم کمک کرده است.

به عنوان مثال، آمریکایی ها نسبت به همتایان انگلیسی خود در برابر افزایش نرخ ها محافظت می شوند زیرا اکثر صاحبان خانه های آمریکایی که وام مسکن گرفته اند، نرخ های ثابت 30 ساله دارند. در نتیجه، افزایش سریع نرخ بهره فدرال رزرو طی دو سال گذشته، که نرخ وام مسکن را از حدود 3 درصد به حدود 6.7 درصد افزایش داده است، تأثیر چندانی بر بسیاری از صاحبان خانه ها نداشته است. خانه های آمریکایی.

با این حال، شهروندان بریتانیایی وام مسکن دارند که باید هر 2 تا 5 سال یکبار تمدید شوند. آنها با افزایش سریع نرخ بهره وام مسکن مبارزه کرده اند، زیرا بانک انگلستان هزینه های استقراض را برای مبارزه با تورم افزایش داده است.

مزیت دیگر برای ایالات متحده این است که این کشور در سال‌های اخیر شاهد افزایش مهاجرت بوده است، که استخدام شرکت‌ها را آسان‌تر کرده، به طور بالقوه فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهد و منجر به افزایش دستمزد مردم و در نتیجه هزینه‌های بیشتر می‌شود.

در مقابل، ژاپن به سرعت در حال پیر شدن است و سال هاست که شاهد کاهش جمعیت خود بوده است زیرا مرزهایش کمتر به روی نیروی کار خارجی باز است. کاهش جمعیت می تواند به عنوان یک عامل قدرتمند در کاهش رشد اقتصادی عمل کند.

در اروپا، اعتماد مصرف کننده در میان مصرف کنندگان ضعیف است که هنوز اثرات افزایش قیمت انرژی ناشی از جنگ در اوکراین را احساس می کنند. حتی چین که اقتصاد آن سریعتر از ایالات متحده رشد می کند، تحت فشار شدید قرار دارد. بازارهای سهام این کشور اخیراً به دلیل نگرانی از بهبود ضعیف اقتصادی و بحران در بخش املاک و مستغلات، یکی از بدترین بازارهای جهان بوده است.

اما اقتصاد ایالات متحده نیز با چالش های خاص خود مواجه است. انتظار می رود رشد اقتصاد این کشور در سال جاری کاهش یابد زیرا افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تأثیرات خود را بر سیستم مالی این کشور خواهد گذاشت. بر اساس یک گزارش جدید، خرده‌فروشی در ایالات متحده بیش از انتظار اقتصاددانان در ژانویه نسبت به دسامبر کاهش یافته است.

علاوه بر این، برخی از اهرم‌های حمایت از هزینه‌های مصرف‌کننده ممکن است ضعیف شوند. پرداخت‌های وام دانشجویی از سر گرفته شده است، مصرف‌کنندگان بیشتر پرداخت‌های کمک‌های کروناویروس خود را خرج کرده‌اند و بدهی کارت اعتباری‌شان بالاست.

اما شاید نگران‌کننده‌تر این واقعیت است که قیمت‌های کالاها هنوز بسیار بالاتر از قبل از همه‌گیری است، زیرا تورم پایین کنونی به این معنی است که قیمت‌ها کندتر افزایش می‌یابند، نه اینکه قیمت‌ها به جایی که قبلا بودند بازخواهند گشت.

بر اساس نظرسنجی اخیر مورگان استنلی، مقابله با تورم همچنان یکی از دغدغه های اصلی مصرف کنندگان آمریکایی است، به جز کسانی که بیش از 150000 دلار در سال درآمد دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=207082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.