افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

تخصیص 4 میلیارد یورو یارانه کربن زدایی برای صنایع آلمان

  • کد خبر : 207015
تخصیص 4 میلیارد یورو یارانه کربن زدایی برای صنایع آلمان

به گزارش بازار، وزارت اقتصاد آلمان در بیانیه ای اعلام کرد که در راستای برنامه آلمان برای رسیدن به سطح خنثی کربن تا سال 2045، برلین قصد دارد برای کاهش انتشار کربن به شرکت های صنایعی مانند فولاد، شیشه، کاغذ و شیمی پول پرداخت کند. در تولید آن به مدت 15 سال یارانه اعطا می […]

به گزارش بازار، وزارت اقتصاد آلمان در بیانیه ای اعلام کرد که در راستای برنامه آلمان برای رسیدن به سطح خنثی کربن تا سال 2045، برلین قصد دارد برای کاهش انتشار کربن به شرکت های صنایعی مانند فولاد، شیشه، کاغذ و شیمی پول پرداخت کند. در تولید آن به مدت 15 سال یارانه اعطا می کند.

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که کمیسیون اروپا ابزار یارانه را تایید کرده و به زودی اولین فراخوان های تامین مالی را آغاز خواهد کرد.

شرکت‌هایی که کمک‌های مالی دریافت می‌کنند از طریق یک فرآیند مناقصه انتخاب می‌شوند که در آن شرکت‌هایی که بتوانند بیشترین انتشار گازهای گلخانه‌ای را با کمترین هزینه کاهش دهند برنده خواهند شد.

به گفته منابع آگاه، اولین فراخوان تامین مالی اولین مناقصه که چهار میلیارد یورو برای آن در نظر گرفته شده است، بهار امسال و دور دوم مناقصات نیز در پایان سال جاری برگزار می شود.

برلین ابتدا قصد داشت یارانه های بیشتری به شرکت ها بدهد، اما پس از حکم دادگاه قانون اساسی در سال گذشته که دولت را از استفاده از حدود 60 میلیارد یورو بدهی برای پروژه های حفاظت از آب و هوا منع کرد، کل این برنامه به خطر افتاد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت ها از طریق قراردادهای به اصطلاح حفاظت از آب و هوا، هزینه های اضافی تولید سبز را در صنایعی که در حال حاضر فرآیندهای تولید سازگار با آب و هوا نمی توانند به صورت رقابتی انجام شوند، جبران می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=207015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.