افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

تعداد مبتلایان به آبله مرغان در بیمارستان اکبر مشهد هفت برابر شد

  • کد خبر : 206950
تعداد مبتلایان به آبله مرغان در بیمارستان اکبر مشهد هفت برابر شد

به گزارش رکنا، رئیس بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مشهد از افزایش 7 برابری تعداد مراجعین رنج می برند آبله مرغان از سال گذشته به این بیمارستان خبر داد. محمدرضا کشتمندی گفت: آبله مرغان یک بیماری عفونی بسیار خفیف است. مسری این بیماری در اثر عفونت اولیه ویروس واریسلا زوستر ایجاد می شود و با علائم […]

به گزارش رکنا، رئیس بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مشهد از افزایش 7 برابری تعداد مراجعین رنج می برند آبله مرغان از سال گذشته به این بیمارستان خبر داد.

محمدرضا کشتمندی گفت: آبله مرغان یک بیماری عفونی بسیار خفیف است. مسری این بیماری در اثر عفونت اولیه ویروس واریسلا زوستر ایجاد می شود و با علائم تب، حالت تهوع، درد شکم، خارش و سردرد همراه است.

وی تصریح کرد: این بیماری بیشتر در کودکان دیده می شود و باعث ایجاد بثورات پوستی و تاول های کوچک خارش دار می شود که در نهایت پوسته پوسته می شوند و از طریق تماس با تاول ها گسترش می یابند.

کاشمندی تصریح کرد: آبله مرغان معمولاً تنها یک بار در طول زندگی فرد را مبتلا می کند و سن ابتلا به آن بین 2 تا 15 سالگی است که بیشترین میزان ابتلا بین 5 تا 10 سالگی و البته عفونت مجدد توسط این ویروس است. ممکن است رخ دهد، اما عفونت مجدد معمولاً علائمی ایجاد نمی کند. این بیماری اغلب در زمستان و بهار مشاهده می شود.

رئیس بیمارستان تخصصی کودکان اکبر با بیان اینکه علائم اولیه می تواند شبیه علائم سرماخوردگی ساده از جمله تب، خستگی و سردرد باشد، گفت: این عوارض گاهی به صورت ذات الریه، التهاب مغز و عفونت ظاهر می شود.باکتری های پوستی. .

دکتر کشت مندی بیان کرد: دوره نهفتگی این بیماری 7 تا 21 روز است و معمولاً کودکان بین 7 تا 10 روز بهبود می یابند، اما در بزرگسالان این دوره می تواند بیشتر باشد و احتمال بروز عوارض نیز در سالمندان است. در این مدت، بیمار باید در یک اتاق و قرنطینه باشد تا از انتقال ویروس از طریق هوا جلوگیری شود.

رئیس بیمارستان کودکان اکبر با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان به آبله مرغان در این مرکز درمانی نسبت به سال گذشته هفت برابر شده است، تصریح کرد: خفه شدن ضایعات پوستی، ایجاد زخم درجه دو و حتی سه و ترخیص از جمله عواملی است که منجر به بستری شدن می شود. از بیمار تب است، او را مبتلا به آبله مرغان می دانند.

این فوق تخصص بیماری های دوران کودکی با اشاره به اینکه پس از سیر بیماری آبله مرغان، این ویروس می تواند تا 50 سال در بافت های عصبی بدن نهفته بماند، خاطرنشان کرد: این ویروس نهفته می تواند سال ها بعد و در هر زمانی دوباره فعال شود. سن باعث شکل دیگری از این بیماری به نام زونا می شود.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کاشتمندی با بیان اینکه درمان آبله مرغان عمدتاً یک درمان علامتی است، گفت: استراحت، کاهش تب، نوشیدن آب، رعایت بهداشت فردی و مراجعه سریع به پزشک از جمله اقدامات مورد تاکید برای کاهش این بیماری است. علائم این بیماری

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=206950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.