افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
5

بهترین آثار ایرانی را در موزه های جهان معرفی می کنیم.

  • کد خبر : 20685
بهترین آثار ایرانی را در موزه های جهان معرفی می کنیم.

شاید برایتان جالب باشد که هنگام بازدید از موزه لوور، کتیبه های سرستون های تخت جمشید را ببینید یا اولین دست نوشته فردوسی را در فلورانس ایتالیا بیابید! تغییر حکومت های ایران و تجارتی که با سایر کشورهای خارجی داشتند باعث شده بسیاری از آثار ارزشمند ایرانی به کشورهای دیگر منتقل شود. اگر نمی دانید […]

شاید برایتان جالب باشد که هنگام بازدید از موزه لوور، کتیبه های سرستون های تخت جمشید را ببینید یا اولین دست نوشته فردوسی را در فلورانس ایتالیا بیابید! تغییر حکومت های ایران و تجارتی که با سایر کشورهای خارجی داشتند باعث شده بسیاری از آثار ارزشمند ایرانی به کشورهای دیگر منتقل شود. اگر نمی دانید کدام یک آثار ایرانی در موزه های جهان این مقاله از مجله گردشگری است. امروز پرواز کن از دست نده

خرید ارزان ترین بلیط هواپیما خارجی

فهرست آثار باستانی ایران در موزه های جهان

فراز و نشیب های تاریخ و رویدادهای آن باعث شده بسیاری از آثار تاریخی ایران به جای ماندن در موزه ملی در موزه های کشورهای مختلف جهان نگهداری شوند. متاسفانه تعداد این اشیای ارزشمند کم نیست، در زیر به معرفی برخی از اشیای تاریخی ایران در موزه های جهان می پردازیم.

آثار ایرانی در موزه لوور – پاریس

موزه لوور بزرگترین موزه است و به خاطر نگهداری اشیا و آثار ارزشمند در جهان شناخته شده است. بسیاری از مورخان و گردشگران مایل به بازدید از موزه لوور هستند. اما بد نیست بدانید که بسیاری از کتیبه ها، سرستون ها و اشیای تاریخی به جا مانده از دوران هخامنشی در موزه لوور نگهداری می شود. برای اطلاعات بیشتر، مقاله را توصیه می کنیم معرفی موزه لوور در مجله گردشگری Fly Today بخوانید.

در خاور نزدیک، بخشی از آثار ثبت شده ایران در یونسکو از مهم‌ترین آنها می‌توان به اسک پوزخند، تابوت مصری، تابوت‌های انسان‌نما (مجسمه‌های تدفین فنیقی از دوره ایران)، نقش برجسته‌های فرمانروایان اشکانی، سر گاو از کاخ آپادانا در شوش، سنگ نگاره بز با دم ماهی، سنگ نگاره زن ایلامی و خدمتکار، سنگ نگاره مرد شاخدار نعمت به بنای یادبود اونتاش ناپیریشا، افسار برنزی لرستان، تخته بازی 58 خانه، مجسمه فاخته لاجورد، مجسمه ناپیراسو، اشاره کرد. جام هیولای دو سر و آهو، کتیبه داریوش بزرگ در کاخ آپادانای شوش، تصویر شیر در کاخ آپادانای شوش و ده ها اثر باستانی دیگر.

آثار ایرانی در موزه متروپولیتن – نیویورک

شاید دیدن آثار باستانی ایران و تاریخ اسلام در قلب آمریکا، منهتن، نیویورک کمی عجیب به نظر برسد، اما حقیقت دارد. موزه متروپولیتن نیویورک، یکی از بزرگترین و معروف ترین موزه های جهان. در نظر گرفته می شود که سالانه حدود چهار میلیون بازدید کننده از سراسر جهان دارد. در موزه متروپولیتن می‌توانید مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، سرامیک‌ها، کتیبه‌ها و دیگر اشیاء تاریخی را از نزدیک ببینید.

    آثار ایرانی در موزه متروپولیتن نیویورک

اگر بخواهیم آثار باستانی ایران را در موزه متروپولیتن نیویورک ارائه کنیم باید عقاب و سگک صید، سنگ نگاره حاملان آزار و شکار، بشقاب شکار قوچ، سر شیر غران، مجسمه بشقاب نقره ای گاو نشسته. ،
از تنگ با یک دسته گربه، کاسه طلایی ناخن کار، کلاه پرنده و سه پیکر و دیگر اشیای تاریخی یاد کنیم.

آثار ایرانی در موزه بریتانیا – لندن

موزه بریتانیا که در سال 1753 میلادی تأسیس شد. ج. و عنوان ثروتمندترین و بزرگترین موزه های جهان را به خود اختصاص داد. بهترین مکان های دیدنی لندن در نظر گرفته شده است. موزه بریتانیا دارای بخش‌های مختلفی است که آثار باستانی ایرانی در بخش ایران باستان نگهداری می‌شود. یکی از معروف ترین آثار باستانی ایران در موزه بریتانیا باید باشد منشور حقوق بشر کوروش، تذهیب تصاویر و نسخ خطی، صنعت فرش، خمسه نظامی، کلاه و زره شاه عباس، کاشی های سلجوقی، تخریب سنگ نگاره های شوش، بز طلایی و دستبند پرنده هما، پلاک نوازندگان، تصویر پلاک مرد مدانی با خنجر و ده ها اثر ارزشمند دیگر فوق الذکر.

جالب است بدانید بازدید از موزه بریتانیا رایگان است و اگر می خواهید از نمایشگاه های هنری دیدن کنید، باید بلیط آنها را جداگانه خریداری کنید.

آثار ایرانی در موزه بریتانیا

آثار ایرانی در موزه ارمیتاژ – سن پترزبورگ

موزه ارمیتاژ یکی از معروف ترین مکان های سنت پترزبورگ. این است. قدمت موزه ارمیتاژ به الیزابت اول برمی‌گردد. بسیاری از آثاری که امروز در موزه هرمیتاژ می‌بینید با تلاش کاترین کبیر جمع‌آوری شده‌اند. کاخ موزه ارمیتاژ زمانی محل اقامت امپراتور و تزارهای روسیه بود. فرش پازیریک، اولین فرش بافته شده جهان، یکی از ارزشمندترین آثاری است که در موزه ارمیتاژ نگهداری می شود.

دیگر آثار باستانی ایرانی در موزه ارمیتاژ شامل کتابخانه شیخ صفی الدین اردبیلی، حدود 55 هزار اثر و اشیاء هنری مربوط به دوران جاهلیت از قبیل سنجاق سر و سینه توتم، لوح های سنگی تخت جمشید، صفحات طلا و اشیاء دیگر است.

آثار ایرانی در موزه ارمیتاژ سن پترزبورگ

آثار ایرانی در موزه میهو – ژاپن

آثار باستانی ایران به موزه میهو ژاپن سرایت کرده است و ده ها اثر باستانی ایرانی از دوره های مختلف تاریخی را می توانید در این موزه ببینید. موزه میهو رویای میهوکو کویاما، بنیانگذار سازمان مذهبی شینجی شومیکای، واقع در شیگاراکی، ژاپن است. مهمترین آثار باستانی ایران در موزه میهو شامل اشیاء تاریخی زیر است:

  • جام ایران
  • بشقاب با حیوانات شکار از شاه ایران دوره ساسانیان
  • جام سه مرد ایستاده (با گل رز از هم جدا شده اند)
  • توکوک
  • گلدان ایرانی
آثار ایرانی در موزه مایهو ژاپن

آثار ایرانی در موزه پرگامون – برلین

موزه پرگامون یکی از نفیس ترین و پربازدیدترین موزه های جهان است که از سال 1907 مکانی امن برای نگهداری آثار باستانی بازگردانده شده توسط بازرگانان و باستان شناسان آلمانی بوده است. این کاخ دارای سه ورودی است که نام آن از پایتخت امپراتور گرفته شده است. پرماگون. از مهمترین اشیاء موزه پرماگون می توان به گچ مخصوصی اشاره کرد که لوگوی دانشگاه تهران از آن الهام گرفته شده است.

آثار ایرانی در موزه پرگامون برلین

آثار ایرانی در قاهره – مصر

تکه ای از شکوه به جا مانده از دوران هخامنشیان در قاهره مصر دیده می شود. هزاران سال پیش، هخامنشیان کانال سوئز یا داریوش را برای اتصال رود نیل به دریای مدیترانه ساختند که کتیبه های آن اکنون در موزه قاهره مصر نگهداری می شود.

آثار ایرانی در قاهره

ایران را در موزه های جهان ببینید

گسترش تمدن ایران به کشورها و حتی قاره های جهان رسیده است و موزه های برخی کشورها بخشی از آثار باستانی ایران را نگهداری می کنند. در این مقاله به معرفی برخی از آثار تاریخی ایران در موزه های خارجی می پردازیم.

کدام یک از این اشیاء تاریخی را از نزدیک دیده اید؟

سوالات متداول آثار ایرانی در موزه های جهان

آثار باستانی ایران در کدام موزه های جهان قرار دارد؟

مهمترین آثار باستانی ایران در موزه لوور بریتانیا، ارمیتاژ سن پترزبورگ، پرگامون در برلین و میهو در ژاپن نگهداری می شود.

معروف ترین آثار باستانی ایران در موزه های جهان کجاست؟

کتیبه های کانال سوئز در قاهره، منشور حقوق بشر چیرو و الماس نور در موزه بریتانیا، اولین نسخه خطی اشعار فردوسی در فلورانس ایتالیا، از مشهورترین آثار ایران در موزه های جهان هستند.

مقاله معرفی بهترین آثار ایرانی در موزه های جهان برای اولین بار در مجله گردشگری. ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.