افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

مصرف سرانه گوشت قرمز به نصف کاهش یافت

  • کد خبر : 206707
مصرف سرانه گوشت قرمز به نصف کاهش یافت

به گزارش بازار، افشین صدر دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک مرکزی کشور در تشریح آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز گفت: در شرایط فعلی نمی توان انتظار کاهش قیمت گوشت قرمز را داشت. اگرچه در نیمه دوم سال جاری مسئولان مسئول مدام در رسانه ها قول داده اند که این امر به نتیجه برسد، اما همانطور […]

به گزارش بازار، افشین صدر دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک مرکزی کشور در تشریح آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز گفت: در شرایط فعلی نمی توان انتظار کاهش قیمت گوشت قرمز را داشت. اگرچه در نیمه دوم سال جاری مسئولان مسئول مدام در رسانه ها قول داده اند که این امر به نتیجه برسد، اما همانطور که می بینیم اتفاق جدیدی نیفتاده است.

وی افزود: قیمت تمام محصولات اساسی در کشور به اندازه نرخ تورم افزایش یافته است، در شرایطی که تورم کشور بر اساس آمار مرکز آمار 44.3 درصد است، قیمت گوشت نمی تواند مشمول این تورم شود. “

مدیرعامل اتحادیه دام سبک مرکزی کشور تصریح کرد: علاوه بر نرخ تورم، شاخص قیمت تولیدکننده که نشان دهنده هزینه های تولید است نیز موید ادامه افزایش قیمت است. نگاهی به کل بهای تمام شده تولید گوشت قرمز نشان می دهد که این محصول با قیمتی کمتر از کیلویی 600 هزار تومان قابل فروش نیست.

صدر قاضی خاطرنشان کرد: آمارهای مرکز آمار نیز حکایت از کاهش کشتار دارد، دولت برای جبران کاهش تولید گوشت قرمز به واردات متوسل شده است، در حالی که کاهش قیمت گوشت در شرایطی رخ می دهد که تولید داخلی تقویت می شود. .

وی قیمت فعلی گاو پرواربندی نر زنده را به طور میانگین 230 تا 250 هزار در هر کیلو اعلام کرد و ادامه داد: سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور به 6 تا 7 کیلو در سال کاهش یافته است و عرضه فعلی برای آن کافی است. میزان. از مصرف اما سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور باید به 12 کیلو در سال برگردد و مصرف سرانه به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و حذف گوشت از سبد خرید به نصف کاهش یافته است. خرید. برخی از دهک های جامعه و کاهش خرید توسط دهک های دیگر.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک مرکزی کشور تاکید کرد: تنها راه تعدیل قیمت گوشت، منعطف شدن شرایط خرید گوشت قرمز تولید داخل است. این اتفاق منجر به افزایش تقاضا و متعاقباً رشد تولید می شود. با این سیاست قیمت گوشت در سال آینده می تواند به 500 هزار تومان در هر کیلو برسد و ادامه سیاست تقویت واردات عواقبی جز تضعیف تولید نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=206707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.