افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

تکرار ادعاها؛ بیانیه ضدایرانی گروه 7 در مونیخ

  • کد خبر : 206575
تکرار ادعاها؛  بیانیه ضدایرانی گروه 7 در مونیخ

به گزارش بازار، وزرای امور خارجه گروه هفت شامل آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلیس و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در حاشیه دیدار و گفتگو کردند. کنفرانس امنیتی مونیخ کنفرانس. در بیانیه ای که در سایت وزارت امور خارجه ایتالیا منتشر شد، بار دیگر از ایران به عنوان سرپرست موقت […]

به گزارش بازار، وزرای امور خارجه گروه هفت شامل آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلیس و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در حاشیه دیدار و گفتگو کردند. کنفرانس امنیتی مونیخ کنفرانس.

در بیانیه ای که در سایت وزارت امور خارجه ایتالیا منتشر شد، بار دیگر از ایران به عنوان سرپرست موقت این گروه خواسته شد تا «کمک به ارتش روسیه و جنگ تجاوزکارانه آن علیه اوکراین» را متوقف کند.

آنها همچنین از همه کشورها خواسته اند که «تامین قطعات و قطعات مربوط به برنامه پهپاد ایران» را که ظاهراً در راستای «حمایت از اقدامات جنگی روسیه» است، متوقف کنند.

این ادعاها در حالی مطرح شده است که ایران بارها اعلام کرده است که طرف جنگ اوکراین و روسیه نیست و این کشورهای غربی هستند که با ارسال سلاح به یک طرف جنگ، بر آتش درگیری دامن می زنند.

گروه 7 با تکرار ادعای نقش منطقه‌ای ایران، ادامه ارسال تسلیحات از ایران به ارتش یمن را نقض قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل و موجب تشدید تنش‌ها در منطقه دانست.

ایران در واکنش به ادعاهای قبلی غرب تاکید کرده است که در منطقه «نیروی قدرت» ندارد و گروه های مقاومت و ارتش یمن در راستای منافع کشورهای خود عمل می کنند.

در پایان، اعضای گروه هفت بر عزم خود مبنی بر اینکه ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد، تأکید کردند.

آنها نگرانی عمیق خود را درباره “تداوم تشدید” برنامه هسته ای ایران ابراز کردند که به گفته آنها “هیچ توجیه مدنی ندارد و آن را به طور خطرناکی به فعالیت های مرتبط با تسلیحات نزدیک می کند.”

ایران بارها اعلام کرده است که به دنبال ساخت تسلیحات هسته‌ای نیست و پیشرفت در برنامه‌های هسته‌ای بر اساس برجام و به دلیل سوء نیت طرف غربی صورت گرفته است.

تهران تاکید کرده است که اقدامات هسته‌ای ایران برگشت‌پذیر است و به محض بازگشت غربی‌ها به توافق، این اقدامات مربوط به گذشته خواهد بود.

گروه هفت در پایان با تاکید بر برنامه هسته ای ایران گفت: راه حل دیپلماتیک بهترین راه برای رفع نگرانی های جهانی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=206575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.