افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » از تکرار 400 متر دوم تا سوم هاشمی

  • کد خبر : 206484
اسمارتک نیوز » از تکرار 400 متر دوم تا سوم هاشمی

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، از بنر خیابان منتهی به مجموعه آفتاب خبری نیست. ماشین های زیادی یکی پس از دیگری وارد مجموعه می شوند. وقتی از کنار مجتمع عبور می کنید، افراد زیادی را می بینید و فقط متوجه جنب و جوش آن می شوید. وقتی به راهرو برسید، یک نانوایی فرسوده را […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، از بنر خیابان منتهی به مجموعه آفتاب خبری نیست. ماشین های زیادی یکی پس از دیگری وارد مجموعه می شوند. وقتی از کنار مجتمع عبور می کنید، افراد زیادی را می بینید و فقط متوجه جنب و جوش آن می شوید. وقتی به راهرو برسید، یک نانوایی فرسوده را می بینید. تماشاگران زیادی روی صندلی های کرم و خاکستری نشسته نیستند. اکثر شرکت کنندگان را ورزشکاران و البته خانواده و دوستان اعضای تیم ملی ایران تشکیل می دهند. در وسط اتاق، 60 متر با مانع با شلیک تپانچه شروع می شود و در سمت راست پرش های طول به رقابت می پردازند، جایی که توجه مردم را بیشتر به خود جلب می کنند و حتی مربیان تیم تمرکز بیشتری روی آن می گذارند و آنها را پشت سر قرار می دهند. تبلیغات. تابلوهای تبلیغاتی مسیر کشیده شده است. سپیده توکلی سرمربی و زهرا نبی زاده سرمربی تیم ملی از جمله آنها هستند که نظاره گر رقابت الهه رحیمی فر، ریحانه مبینی و نجمه خرمالی هستند. زهرا نبی زاده پس از هر پرش توصیه های لازم را به پرندگان می کند. کمی جلوتر و درست در شمال شرقی سالن و نزدیک قوس پایانی پیست، ناحیه دایره پرتاب با فانتزی مشخص شده است و تیراندازان ابتدا در حال گرم کردن برای آماده شدن برای مسابقه بودند. مهشید عرچی دونده سابق ملی پوش نیز در اتاق حضور دارد و رهبر جمعیت برای تشویق ایرانیان است. البته چند خانم از محله کوی زینبیه هم برای تماشا به سالن آمدند، حتی یک خانواده مادربزرگشان را هم آوردند. دختر خانواده می گوید: ما در این محل زندگی می کنیم و حالا آمده ایم مسابقه ها را از نزدیک ببینیم، مادربزرگم را هم آورده ایم تا در خانه تنها نباشد.

روز اول مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا پر از اتفاقات ریز و درشت بود.
الهام هاشمی اولین چراغ را روشن کرد.
سه تیرانداز ایرانی با دو تیم چینی و ازبکستانی به رقابت پرداختند که در نهایت الهام هاشمی با رکورد 14 متر و 27 سانتی متر بر سکوی سوم ایستاد. الهام با کسب مدال برنز چراغ مدال آوری تیم ایران در اولین روز مسابقات قهرمانی آسیا را روشن کرد.
خطای خروجی 400 متر
هنگامی که داور استوارت اسلحه را شلیک کرد، دوندگان 400 متر شروع به سرعت کردند، اما هنوز 20 متر نرفته بودند که شلیک دوم به صدا درآمد. با این حال، دوندگان 200 متر دویدند و سپس مسابقه متوقف شد. اشتباهات در استارت باعث شد دوباره مسابقه 400 متر تکرار شود. البته با چند دقیقه تاخیر.
یادداشت سرداور به خواهر پریچر شاهی
مسابقه 1500 متر هیجان زیادی داشت، 8 دونده نیمه استقامت حضور داشتند که پریچر شاهی، بوشرا راموز و سمیرا خدارس سه ایرانی با دوندگان قزاق، قرقیزستان، ازبکستان و هندی رقابت کردند. جایا سرداور قهرمان 1500 متر زنان هند به خواهر پریچر شاهی و دوستانش که پشت تابلوهای تشویق او بودند هشدار داد تا قبل از شروع مسابقه از پیست دوری کنند. به محض اینکه دوندگان در خط شروع قرار گرفتند، انتظار برای اسلحه شروع به قدری طولانی شد که جایا از دوندگان عذرخواهی کرد و از آنها خواست تا بدن خود را گرم کنند. ظاهراً مشکل فنی فوتوفینیش در دو نوبت باعث سردی دوندگان شده و همین مشکل کار آنها را با مشکل مواجه کرده است. شاید مهم ترین موضوع قهرمانی هارمیلان دونده هندی این بود که فاصله زیادی با رقبای خود داشت. با اینکه پریچر شاهی را همه ایرانیان تشویق کردند اما او نتیجه ای بهتر از مقام چهارمی کسب نکرد. پریچر در مورد نتیجه اش بعد از مسابقه به سادگی سرش را تکان می دهد و می گوید: دیدی.
فرزانه فشیحی هم آمد
فرزانه فصیحی دونده 100 متر المپیک نیز به اتاق آمد. او صبح امروز در ماده 60 متر شرکت می کند و پس از تمرین روز گذشته، روی سکوی اول اتاق نشسته بود تا الناز شرکت را در فینال 60 متر با مانع تماشا کند. وی می گوید: بعد از تمرین برای مسابقات فردا به تماشای مسابقات الناز آمدم، امروز می خواهم سهمیه المپیکم را تایید کنم.
زهرا نبی زاده مربی تیم ملی از نتیجه روز اول تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا راضی است: «نتایج بچه ها خیلی خوب بود، الهام هاشمی مدال برنز را در تیراندازی به دست آورد. الناز شرکتی تکرار شخصی خود کرد. رکورد در 60 متر با مانع
نتایج مسابقات بانوان روز اول:
400 متر
دور مقدماتی این مسابقات برگزار شد و سه نماینده ایران به نام های کیجان رستمی، شهلا محمودی و نازنین فاطمه عیدیان به فینال راه یافتند.
فینال این موضوع فردا برگزار می شود.
60 متر با مانع
یاراجی هند 8.12 ثانیه
تراوا ژاپن، 21.8 ثانیه.
لوئیس لای از هنگ کنگ، 8/26
النازکمپانی تنها نماینده ایران در فینال این رقابت ها با ثبت زمان 8.42 ثانیه در بین هشت شرکت کننده هفتم شد.
فائزه عاشورپور و سارا نداف دو دونده ایرانی دیگر به فینال راه پیدا نکردند.
1500 متر
هارمیلان از هند، 4:29.55 دقیقه
خلیل از قرقیزستان 4:35.29 دقیقه
آیانا از قزاقستان، 4:37.20 دقیقه
پریچر شاهی ایران با زمان 4:42.10 چهارم شد. سمیرا ختارس و بوشرا راموز دو دونده دیگر ایران به ترتیب پنجم و هفتم این ماده شدند.
پرش بلند
Xiong از چین 6.55 متر.
تان مینگی از چین 6.50 متر
Yui Nga Yan از هنگ کنگ، 6.45 متر
ریحانه مبینی رکورددار پرش طول ایرانی با رکورد 6.16 متر در این ماده هفتم شد. الهه رحیمی فر با رکورد 6.9 متر هشتم شد و نجمه خرمالی پس از سه پرش نخست از دور مسابقات کنار رفت.
پرتاب
سان یوی از چین 17.65 متر
مالیکا از ازبکستان 15.42 متر
الهام هاشمی ایران 14.27 متر
ملینا رضایملک و زهرا امیدوار دو شرکت کننده ایرانی دیگر در این رویداد به ترتیب مقام های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=206484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.