افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

شناسایی 40 کودک مبتلا به ناهنجاری های مادرزادی در شمال خوزستان

  • کد خبر : 206391
شناسایی 40 کودک مبتلا به ناهنجاری های مادرزادی در شمال خوزستان

به گزارش رکنا از خوزستان، کاظم اردو بعدازظهر شنبه در جلسه مجمع خیرین سلامت دزفول و اولین جلسه هیات مدیره موسسه خیریه محک واحد دزفول در بیمارستان یزهرا (س) این شهرستان افزود: موسسه خیریه حمایت از کودکان ناهنجاری های مادرزادی (محمک) در کشور فعال بوده است. درمان کودکان مبتلا به این نوع ناهنجاری ها فعال […]

به گزارش رکنا از خوزستان، کاظم اردو بعدازظهر شنبه در جلسه مجمع خیرین سلامت دزفول و اولین جلسه هیات مدیره موسسه خیریه محک واحد دزفول در بیمارستان یزهرا (س) این شهرستان افزود: موسسه خیریه حمایت از کودکان ناهنجاری های مادرزادی (محمک) در کشور فعال بوده است. درمان کودکان مبتلا به این نوع ناهنجاری ها فعال است.

وی با بیان اینکه خدمات درمانی رایگان موسسه تقم 56 نوع بیماری مادرزادی را پوشش می دهد، ادامه داد: پس از تاسیس شعبه این موسسه در دزفول، مکاتبات متعددی با دانشگاه علوم پزشکی شوشتر و اهواز و همچنین با دانشگاه های علوم پزشکی شوشتر و اهواز انجام شد. بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی و موسسات مختلف در شهرهای شمال خوزستان برای شناسایی کودکان دارای ناهنجاری های مادرزادی انجام می شود و تاکنون حدود 40 کودک دارای ناهنجاری شناسایی و یک پرونده برای آنها تشکیل شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت دزفول تصریح کرد: شعبه خیریه دزفول نماینده این موسسه در شمال غرب خوزستان است و به تمامی کودکان دارای ناهنجاری های مادرزادی در دزفول، مسجد سلیمان، لالی، اندیکا، شوشتر، شوش، اندیمشک و کرخه خدمات رایگان ارائه می کند. شهرها

مقدمه فعالیت و اعزام پزشکان فوق تخصص از موسسه مخم به دزفول، ایجاد بخش جراحی کودکان در این شهرستان بود که انجام شد، وی افزود: با مذاکره با پزشکان متخصص از کمپ های مختلف کودکان باید از تهران به دزفول برای انجام جراحی.

رئیس هیئت امنای مجمع خیرین سلامت دزفول با اشاره به برنامه ریزی برای حضور پزشکان متخصص کودکان از موسسه موغام دزفول تصریح کرد: این تیم تخصصی کودکان دارای ناهنجاری های مادرزادی را ویزیت، ترمیم، درمان و عمل خواهند کرد. از 27 اسفندماه امسال به مدت چهار روز دزفول مستقر است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی حضور تیم فوق تخصصی پزشکان موسسه مخم در دزفول را فرصتی مناسب دانست و ادامه داد: شناسایی کودکان مبتلا به بیماری های مادرزادی قبل از اعزام تیم فوق تخصصی موسسه مخم به شهرستان انجام شود. باید به شدت انجام شود تا هیچ کودکی در دایره این درمان رایگان کنار گذاشته نشود.

رئیس هیئت امنای انجمن خیریه سلامت دزفول با تجلیل از خدمات دکتر دلشاد موسس و مدیر عامل یک موسسه خیریه قوی در کشور گفت: درمان کودکان مبتلا به ناهنجاری های حاد مادرزادی یکی از وظایف پیچیده پزشکی است و کودکان که از این نوع ناهنجاری ها رنج می برند، فشار مالی و روانی زیادی بر خانواده ها وارد می کنند.

وی ادامه داد: درمان برخی از بیماری های مادرزادی کودکان نیازمند 10 عمل جراحی است که کل این روند درمانی توسط شرکت به صورت رایگان انجام می شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی کمک به ارتقای سلامت کودکان به ویژه درمان کودکان دارای ناهنجاری های مادرزادی را خدمت بزرگی به جامعه دانست و گفت: کودکان هدیه ای از جانب خداوند و کمک به درمان کودکان دارای ناهنجاری های مادرزادی است. رحمت و برکت خداوند را به همراه دارد.

وی وجود خیرین فراوان در دزفول را یکی از مهمترین محورهای این شهرستان در کشور دانست و افزود: فلسفه وجودی جمهوری اسلامی ایران خدمت به مردم به ویژه نیازمندان است و همه در این زمینه مسئولیت دارند. این. . توجه.

رئیس هیأت امنای مجمع خیرین سلامت دزفول گفت: تأمل در اقدامات خیریه موجب امیدواری در بین مردم می شود و برکات فراوانی دارد اما با وجود کارهای خیر فراوان در نقاط مختلف این شهرستان، این اقدامات درست نیست. .

مدیر موسسه خیریه مخم شعبه دزفول در این جلسه با بیان اینکه پزشکان دزفولی از متعهدترین پزشکان کشور هستند، گفت: با وجود اینکه اکثر کلینیک های دزفول در بخش خصوصی هستند، بسیاری از این مراکز خدمات ارائه می دهند. به افرادی که نرخ های دولتی دارند.

علیرضا مجدی نسب ادامه داد: بسیاری از کلینیک ها، رادیولوژی و مراکز درمانی خصوصی دزفول برای کمک به مردم خدمات درمانی خود را با نرخ دولتی ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه دزفول از نظر تعداد خیرین سلامت یکی از شهرهای پیشرو در کشور است، افزود: حضور گسترده پزشکان در مناطق کم برخوردار دزفول و ارائه خدمات رایگان به آنان نشان از تعهد این قشر دارد.

56 بیماری از جمله ارتوپدی، اورولوژی، دستگاه تناسلی، گوارش، غدد، مغز و اعصاب، چشم، گوش، حلق و بینی و همچنین قلب، عروق خونی و ریه از جمله بیماری هایی هستند که مشمول درمان رایگان امضا می شوند. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=206391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.