افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

توسعه همکاری های ایران و عراق در مدیریت آبیاری کشاورزی

  • کد خبر : 206129
توسعه همکاری های ایران و عراق در مدیریت آبیاری کشاورزی

به گزارش بازار، صفدر نیازی شهرکی معاون آب و اراضی وزارت جهاد کشاورزی در نشست مشترک با جمعی از مدیران ارشد وزارت کشاورزی عراق که در ستاد نمایندگان مجلس در کرج برگزار شد، با بیان اینکه برنامه ریزی برای تحقق امنیت غذا و توسعه پایدار را وظیفه اصلی بخش کشاورزی هر کشور اعلام کرد و […]

به گزارش بازار، صفدر نیازی شهرکی معاون آب و اراضی وزارت جهاد کشاورزی در نشست مشترک با جمعی از مدیران ارشد وزارت کشاورزی عراق که در ستاد نمایندگان مجلس در کرج برگزار شد، با بیان اینکه برنامه ریزی برای تحقق امنیت غذا و توسعه پایدار را وظیفه اصلی بخش کشاورزی هر کشور اعلام کرد و گفت: بهره وری دارای سه مولفه عملکرد آب و خاک، مختص نژاد و محصول است و می توان بازده آبیاری را در مراحل مختلف ارتقا داد. تامین و انتقال، توزیع و کاربرد میدانی از طریق فعالیت های آب و خاک.

وی به زیرساخت های آبی و زمینی ایران و اقدامات خوبی که در حوزه آب انجام شده است، اشاره و تصریح کرد: توسعه سیستم های آبیاری نوین، توسعه شبکه های آبیاری و کانال های انتقال آب و عملیات آب و خاک در حوزه آب. بخش کشاورزی از جمله این اقدامات است که منجر به تشکیل و رسیدن به مرز خودکفایی در خدمات فنی و مهندسی در تولید ملزومات و تجهیزات و صادرات به خارج از کشور می شود که از جمله زمینه های همکاری با عراق خواهد بود.

صفدر نیازی با بیان اینکه فناوری های مدرن در ایران بومی سازی شده و در حال توسعه است، افزود: از جمله این فناوری ها می توان از روش های نوین آبیاری پربازده مانند آبیاری تیپ باند، آبیاری زیرزمینی، آبیاری هوشمند، خشک کن برنج و ماشین آلات آبیاری استفاده کرد. . .

وی از آمادگی ایران برای همکاری در ارائه خدمات فنی و مهندسی به عراق توسط بخش خصوصی خبر داد و افزود: این هیئت از چندین کارخانه بازدید و از دستاوردهای آنها مطلع خواهند شد.

معاون آب و اراضی وزارت جهاد کشاورزی ارتقای راندمان آبیاری را یکی از مهمترین اهداف بخش کشاورزی کشور برشمرد و افزود: ایران با گستره جغرافیایی وسیع در منطقه خشک زمین قرار دارد. میانگین بارندگی سالانه 230 میلی متر است.

وی تغییر اقلیم را مهمترین مشکل امروز جهان خواند و افزود: هدف ما بهبود عملکرد آبیاری برای حفظ و افزایش تولید سالانه 125 میلیون تنی کشاورزی کشور در این شرایط است.

نیازی تصریح کرد: حدود 300 کارخانه تولید پلی اتیلن، فیلتراسیون و سایر تجهیزات در سیستم های آبیاری تحت فشار داریم و با بهره برداری از این واحدها 98 درصد نیاز کشور به تجهیزات آبیاری در کشور تولید می شود.

مبارزه با بیابان زایی از حوزه های همکاری مشترک ایران و عراق
عدی طه عبدالکریم، مدیر پروژه فناوری های نوین آبیاری و مکانیزاسیون وزارت کشاورزی جمهوری عراق نیز در این نشست گفت: با توجه به همسایگی و مرزهای مشترک ایران و عراق، تمرکز بر سرمایه گذاری مهم و ضروری است. در مورد نقاط مشترک بین دو کشور

وی برنامه مدیریت آبیاری را یکی از اولویت های وزارت کشاورزی عراق برشمرد و افزود: استفاده از سامانه های چند منظوره، تجارت کالایی و بیابان زدایی از زمینه های همکاری دو کشور است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=206129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.