افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

اسکان معلمان و خوابگاه برای زوجین از دغدغه های جدی دولت است

  • کد خبر : 205933
اسکان معلمان و خوابگاه برای زوجین از دغدغه های جدی دولت است

به گزارش بازار، همزمان با چهاردهمین جلسه شورای عالی مسکن دولت مردمی، عملیات ساخت حدود 54 هزار واحد مسکونی ویژه نخبگان، معلمان، کارمندان و حدود 6 هزار واحد مسکونی برای زوجین در دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی آغاز شد. با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی. رئیس جمهور در این مراسم موضوع اسکان معلمان […]

به گزارش بازار، همزمان با چهاردهمین جلسه شورای عالی مسکن دولت مردمی، عملیات ساخت حدود 54 هزار واحد مسکونی ویژه نخبگان، معلمان، کارمندان و حدود 6 هزار واحد مسکونی برای زوجین در دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی آغاز شد. با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی.

رئیس جمهور در این مراسم موضوع اسکان معلمان و خوابگاه های زناشویی را یکی از دغدغه های جدی دولت مردمی دانست و آغاز ساخت واحدهای مسکونی و خوابگاه های زناشویی در 1500 هکتار زمین طبقه بندی شده را آغاز کرد. در دانشگاه ها گامی مهم برای رفع بخشی از این نگرانی است.

رئیسی با تاکید بر تکمیل هر چه سریعتر این واحدهای مسکونی و خوابگاه های همسریابی، از دست اندرکاران این کار خواست تا با اختصاص زمینی برای این نیاز، به ضرورت توسعه آتی دانشگاه ها در زمینه های آموزشی و پژوهشی توجه کنند تا به این نیاز برسند. در آینده دانشگاه ها برای جلوگیری از مواجهه با کمبود و کمبود زمین، دپارتمان های آموزشی و تحقیقاتی را توسعه خواهند داد.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر همکاری هر چه بیشتر بانک ها برای اعطای تسهیلات برای ساخت این واحدهای مسکونی برای دانشگاهیان و خوابگاه های همسر تصریح کرد: با تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی مشمول این طرح، نیاز معلمان جوان که در این طرح قرار دارند، تامین می شود. همچنین شامل افرادی می شود که اخیراً استخدام شده اند یا افرادی که در آینده استخدام خواهند شد.

عملیات اجرایی ساخت حدود 60 هزار واحد مسکونی و خوابگاه ازدواج طلاب در حالی از امروز آغاز شد که در وزارت علوم از بدو تأسیس دانشگاه تهران در سال 1313 تاکنون کمتر از هزار واحد دو خوابه برای دانشجویان متاهل ساخته و ارائه شده است. اما از ابتدای دولت مردمی تاکنون حدود 350 واحد اتاق خواب همسری تکمیل و تحویل شده است و در پایان سال جاری 3200 واحد دیگر تکمیل و تحویل خواهد شد. علاوه بر این، ساخت 2600 واحد خواب دیگر برای زوج ها در حال انجام است.

امروز ساخت بیش از 30 هزار واحد مسکونی برای اساتید، نخبگان، اساتید و کارکنان دانشگاه در زمین مازاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد.

در داخل وزارت بهداشت در حالی که قبل از دولت مردمی تنها 800 واحد خواب برای زوج ها وجود داشت، در دو سال و نیم گذشته 351 واحد دیگر ساخته و تحویل داده شد و 2581 اتاق خواب برای زوج ها و 2621 اتاق برای مجردها نیز ساخته شد. در دست ساخت.

در دانشگاه آزاد در مجموع 100 هزار واحد مسکونی و اقامتگاه دانشجویی در زمین مازاد این دانشگاه احداث می شود که 50 هزار واحد آن توسط دانشگاه در قالب واحدهای مسکونی به اساتید، اساتید و کارکنان واگذار می شود. و در قالب خوابگاه های دانشجویی. 50 هزار واحد دیگر در چارچوب نهضت ملی مسکن تحویل داده می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=205933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.