افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

متولی صنعت فرش کشور مبهم است: صادرات فرش دستباف ایران به کمتر از 50 میلیون دلار کاهش یافت!

  • کد خبر : 205930
متولی صنعت فرش کشور مبهم است: صادرات فرش دستباف ایران به کمتر از 50 میلیون دلار کاهش یافت!

به گزارش رکنا، سید مرتضی حاجی اکامیری، نماینده مردم تهران در مجمع نمایندگان تهران با اشاره به کاهش صادرات فرش دستباف در ایران به کمتر از 50 میلیون دلار در سال و روند نزولی آن طی سه دهه اخیر، گفت: مهمترین دلایل حذف فرش از سبد صادراتی ایران، ساختار ناقص مدیریتی فرش و صنایع دستی […]

به گزارش رکنا، سید مرتضی حاجی اکامیری، نماینده مردم تهران در مجمع نمایندگان تهران با اشاره به کاهش صادرات فرش دستباف در ایران به کمتر از 50 میلیون دلار در سال و روند نزولی آن طی سه دهه اخیر، گفت: مهمترین دلایل حذف فرش از سبد صادراتی ایران، ساختار ناقص مدیریتی فرش و صنایع دستی نام دارد.

حاجی آقامیری با یادآوری اینکه مرکز ملی فرش در اوایل دهه 80 تاسیس شد و محلی برای رفع موانع این صنعت و تجارت بود، افزود: متاسفانه در مدت اخیر شاهد تصمیمات عجیب و غیرکارشناسی در صنعت فرش بوده ایم. . در ابتدا قرار بود مرکز ملی فرش که زیرمجموعه وزارت صلح بود، به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شود، اما پس از مخالفت و مقاومت بخش خصوصی، این واگذاری محقق نشد. اما در کمال تعجب، این مرکز تخصصی فرش که با تصمیم اخیر دولت منتقل شده، در دفتر صنایع خلاق و ورزشی وزارت حریم خصوصی ادغام شده است.

یکی از اعضای هیئت خانه تهران گفت: طرح پیشنهادی بخش خصوصی به دولت برای ایجاد سازمان ملی فرش و صنایع دستی با وجود گذشت دو سال مسکوت مانده است.

وی تاکید کرد: صادرات فرش دستباف ایران در سال جاری به کمتر از 50 میلیون دلار رسیده است و یکی از دلایل اصلی خروج فرش از سبد صادراتی ایران، ساختار معیوب مدیریتی فرش و صنایع دستی است.

در سال 2073 معادل 44 درصد صادرات غیرنفتی و یکی از مهمترین ظرفیت های تولید ارز کشور به کمتر از 50 میلیون دلار رسید و دولت ها همچنان به این ظرفیت ها بی توجه هستند.

مهم ترین عامل اشتغال در سراسر کشور در 27 استان تولید فرش و صنایع دستی در تمامی استان ها است و زنجیره ای بیش از 2 میلیون نفر زیر نظر بخش خصوصی است و دولت برای آن سرمایه گذاری ریالی نمی کند. یک میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال

در حال تکمیل…

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=205930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.