افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

واکنش آمریکا به کشته شدن دشمن پوتین در زندان

  • کد خبر : 205457
واکنش آمریکا به کشته شدن دشمن پوتین در زندان

به گزارش مانیبان به نقل از ایرنا، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که روسیه مسئول مرگ الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان در زندان است و در صورت تایید این خبر، «نشانه دیگری از ظلم پوتین» خواهد بود. کامالا هریس، معاون جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه به وقت محلی در کنفرانس […]


به گزارش مانیبان به نقل از ایرنا، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که روسیه مسئول مرگ الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان در زندان است و در صورت تایید این خبر، «نشانه دیگری از ظلم پوتین» خواهد بود.

کامالا هریس، معاون جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه به وقت محلی در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان گفت: “ما باید واضح بگوییم: روسیه مسئول است.”

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت که اگر گزارش‌های مربوط به کشته شدن ناوالنی دقیق باشد، بر «ضعف و افول» روسیه تأکید خواهد شد.

درگذشت الکسی ناوالنی، مخالف اصلی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، توسط سازمان مجازات های فدرال در منطقه خودمختار یامالو-ننتس گزارش شد.

بلینکن در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: “مرگ ناوالنی در زندان روسیه و ترس یک مرد تنها ضعف و زوال در قلب سیستمی را که پوتین ساخته است نشان می دهد.” روسیه مسئول این مرگ است».

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز به رادیو NPR گفت که واشنگتن در تلاش است مرگ این فرد را تایید کند.

منابع خبری روسیه اعلام کردند: الکسی ناوالنی وکیل و سیاستمدار روس که به عنوان منتقد و رهبر برجسته مخالفان روسیه شناخته می شد در زندان درگذشت.

خبرگزاری ریانوفستی روز جمعه به نقل از منابع قضایی کشور نوشت: ناوالنی که دوران محکومیت خود را در زندانی در منطقه یامالو ننتس روسیه می گذراند، روز جمعه 27 بهمن 1402 پس از یک پیاده روی احساس ناراحتی کرد و بلافاصله دانش خود را از دست داد. دست

بر اساس این گزارش کادر پزشکی زندان برای احیای وی وارد عمل شده و تیم فوریت های پزشکی فراخوان داده شد. آنها سعی کردند ناوالنی را احیا کنند، اما موفق نشدند. سرانجام پزشکان اورژانس مرگ وی را تایید کردند. منابع قضایی اعلام کردند که دلایل مرگ ناوالنی در حال بررسی است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر رئیس جمهور روسیه نیز در این زمینه گفت: سازمان زندان فدرال روسیه در حال انجام تمامی تحقیقات در مورد مرگ ناوالنی است و نیازی به دستورالعمل جدیدی از سوی کرملین نیست.

وی تاکید کرد که علت مرگ ناوالنی باید توسط پزشکان مشخص شود.

ناوالنی، منتقد مشهور دولت روسیه که به دلیل محکومیت های قبلی به زندان افتاده بود، در 13 اوت در پایان یک محاکمه دیگر به 19 سال زندان محکوم شد.

ناوالنی 47 ساله که سرسخت ترین منتقد ولادیمیر پوتین در دهه گذشته بوده است، در دادگاه های قبلی به جرم «کلاهبرداری و عدم اطاعت از دستورات دادگاه» در مجموع به 11 سال و نیم زندان محکوم شده بود. و سازمان او به عنوان یک “سازمان افراطی” غیرقانونی اعلام شد.

ناوالنی و حامیانش معتقد بودند که این پرونده نیز مانند اتهامات قبلی، انگیزه سیاسی دارد و قصد دارد او را برای مدت طولانی‌تری از سیاست دور نگه دارد.


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=205457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.