افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

انتقاد یک استاد دانشگاه از رهبری سیاسی یک سخنران

  • کد خبر : 205398
انتقاد یک استاد دانشگاه از رهبری سیاسی یک سخنران

استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید معتقد است که شرایط سیاسی کشور به جایی رسیده است که سخنران به یک رهبر سیاسی تبدیل شده است. به گزارش ایسناپرویز امینی، کارشناس سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه، بعدازظهر جمعه 27 بهمن 1402 در یک برنامه تلویزیونی با موضوع «سازمان انتخابات» اظهار داشت که برای رسیدن به انتخابات […]

استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید معتقد است که شرایط سیاسی کشور به جایی رسیده است که سخنران به یک رهبر سیاسی تبدیل شده است.

به گزارش ایسناپرویز امینی، کارشناس سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه، بعدازظهر جمعه 27 بهمن 1402 در یک برنامه تلویزیونی با موضوع «سازمان انتخابات» اظهار داشت که برای رسیدن به انتخابات دموکراتیک راهی جز حزب گرایی وجود ندارد. . حزب مهمترین نهاد تنظیم امور سیاسی در حوزه عمومی است و تشکیل نیروی سیاسی جز در حزب جایگاهی ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: اکنون نهاد انتخابات به حدی ابتذال تنزل پیدا کرده است که «استاد فلانی» که سخنرانی می کرد و اعداد ماسونی را در تصاویر نشان می داد، اکنون تبدیل به یک رهبر سیاسی شده و اقدام سیاسی را سازماندهی می کند. این بدان معناست که پرسش سیاسی مبتذل شده است.

امینی همچنین تصریح کرد: فردی مثل مصطفی تاج زاده افکار رادیکالی داشت اما وقتی امثال او را به جای دیگری می برند، علی کریمی به جای او اقتدار سیاسی پیدا می کند. در حالی که امثال تاج زاده حداقل حرف زدنی هستند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید قوی، مقتدر و صدای جامعه باشد، گفت: حضور در انتخابات موجب تقویت و صیانت از نهاد انتخابات می شود. انتقاد و اعتراض به مدیریت کشور مشکلی مجزا نیست. از سوی دیگر رویکرد اصلاح طلبی که واقع بینانه ترین و دارای بیشترین هماهنگی در کشور است باید تقویت شود و با تضعیف آن، رادیکالیسم و ​​تحجر رشد کند.

این استاد دانشگاه با یادآوری عصبانیت و آشتی اصلاح طلبان با انتخابات در مقاطع مختلف، تصریح کرد: در گذشته گاهی می گفتند در انتخابات شرکت نمی کنم و بعد پشیمان می شدند. باید در نظر داشت که مانند سال 92 در انتخابات همیشه ظرفیت هایی وجود دارد که نباید هدر رفت. علاوه بر این، نفوذ مجلس آینده نیز مهم است. مجلس قبل از قانونگذاری و نظارت باید یک نیروی سیاسی مؤثر باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=205398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.