افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
5

Sony Xperia 1 Mark 5 معرفی شد; پیشرفت دیگری در عکاسی با موبایل

  • کد خبر : 20535
Sony Xperia 1 Mark 5 معرفی شد;  پیشرفت دیگری در عکاسی با موبایل

سونی اخیرا پرچمدار جدید خود با نام Xperia 1 Mark 5 (Xperia 1 V) را روانه بازار کرد و در این گوشی اولین سنسور دوربین در نوع خود به نام Exmor T را وارد دنیای گوشی های هوشمند کرد که نوید ایجاد تحولی بزرگ در این زمینه را می دهد. در نور کم عکاسی کنید. […]

سونی اخیرا پرچمدار جدید خود با نام Xperia 1 Mark 5 (Xperia 1 V) را روانه بازار کرد و در این گوشی اولین سنسور دوربین در نوع خود به نام Exmor T را وارد دنیای گوشی های هوشمند کرد که نوید ایجاد تحولی بزرگ در این زمینه را می دهد. در نور کم عکاسی کنید. همچنین در این گوشی شاهد استفاده از نمایشگر اولد 4K با نسبت تصویر 21:9 و جدیدترین و بهترین پردازنده سری اسنپدراگون هستیم. با دی جی همراه باشید.

Sony Xperia 1 Mark 5 دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی با نرخ رفرش 120 هرتز است.سونی موتور X1 موبایل را که در Xperia 1 Mark 4 معرفی شده بود حفظ کرده است و هدف آن بهبود کیفیت ویدیو با برخی بهبودهای نرم افزاری هوشمند است. پنل نمایشگر با گوریلا گلس 2 محکم پوشانده شده است و یک قاب کامل کلاسیک در بالا قرار دارد که دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.9 اینچی را در خود جای داده است.

سونی اکسپریا 1 مارک 5

پنل پشتی نیز با گوریلا گلس Victus 2 پوشانده شده و دارای پوششی منحصر به فرد است که شبیه هیچ گوشی دیگری نیست. این کاور مخصوص به همراه برجستگی های اطراف قاب، Xperia 1 Mark 5 را بسیار راحت کرده و در دست گرفتن حس بسیار خوبی دارد. دریافت گواهی IP65 و IP68 به این معنی است که دیگر نگران ورود گرد و غبار و آب به گوشی خود نباشید.

سونی در اکسپریا 1 مارک 5 از پردازنده قدرتمند نسل دوم اسنپدراگون 8 به همراه 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی استفاده کرده است و بر خلاف سایر گوشی های هوشمند رده بالا، پرچمدار سونی به کارت حافظه microSD نیز مجهز شده است. اسلات. به راحتی می توانید فضای ذخیره سازی را افزایش دهید. این شرکت ژاپنی بسیار مصمم است تا از تکرار مشکل داغ شدن بیش از حد Xperia 1 Mark 4 در این گوشی جدید جلوگیری کند و به همین دلیل اندازه صفحه هیت سینک در Xperia 1 Mark 5 را حدود 60 درصد افزایش داده است. این شرکت همچنین برای کاهش مصرف برق دوربین که یکی از دلایل اصلی تولید گرما در یک گوشی هوشمند مدرن است، تلاش زیادی کرده است.

سونی اکسپریا 1 مارک 5

خوشبختانه، هیچ تغییری در اندازه سنسور دوربین برای کاهش مصرف انرژی ایجاد نشده است و پشت لنز f/1.9 دوربین اصلی یک سنسور 1/1.35 اینچی قرار دارد که حتی 70 درصد بزرگتر از چیزی است که دیدیم. در Xperia 1 Mark 4. این یک سنسور 52 مگاپیکسلی است که گفته می شود دارای نسبت تصویر 4.3:3 است که امکان ثبت عکس های سنتی 4:3 و همچنین ویدیوهای سنتی 16:9 را فراهم می کند. بنابراین، در حالی که نمی‌توانید از وضوح کامل سنسور دوربین در عکاسی یا فیلم‌برداری استفاده کنید، تنها یک برش کوچک برای هر یک انجام می‌شود تا افت کیفیت محسوس نباشد. اگر به خاطر داشته باشید، Nokia 808 PureView نیز از ترفند مشابهی استفاده کرده است.

اما Sony Xperia 1 Mark 5 از سنسور قدیمی FSI Nokia 808 PureView استفاده نمی کند و در عوض مجهز به سنسور تصویر مدرن BSI Quad-Bayer با پیکسل های 1.12 میکرومتری است که از فناوری ادغام 4 در 1 استفاده می کند. برای تولید 12 – عکس های مگاپیکسلی با پیکسل های 2.24 میکرومتری. . اما چیزی که واقعا حسگر این دوربین را منحصر به فرد می کند ساختار پیکسلی آن است که دیودها و ترانزیستورهای ساطع کننده نور را به دو لایه مجزا تقسیم می کند و در عین حال میزان نور دریافتی را به حداکثر می رساند و نویز را کاهش می دهد.

سونی اکسپریا 1 مارک 5

سونی ادعا می‌کند که سنسور دوربین جدید در Xperia 1 Mark 5 به این گوشی اجازه می‌دهد در تنظیمات نور کم دو برابر بهتر از مدل قبلی خود عمل کند. این شرکت همچنین در نهایت حالت شب را برای کمک به عکاسی در محیط های بسیار تاریک فعال کرده است.

جدا از دوربین اصلی قدرتمند Xperia 1 Mark 5، پرچمدار جدید سونی از همان دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی 85-125 میلی متری نسل قبل استفاده می کند که دارای دیافراگم متغیر از F/2.3 تا F/2.8 است و امکان زوم مداوم را فراهم می کند. انجام می دهد. یک سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر پشت دوربین فوق عریض با فوکوس خودکار 16 میلی‌متری قرار دارد و ماژول سه‌گانه پشتی را تکمیل می‌کند. بنابراین، همانطور که می بینید، این بار هیچ سنسور عمق TOF وجود ندارد، زیرا سونی ادعا می کند که الگوریتم های هوش مصنوعی به اندازه کافی پیشرفته هستند که بدون نیاز به چنین سنسوری، همان عملکرد را ارائه می دهند.

سونی اکسپریا 1 مارک 5

سونی برنامه‌های ویرایش Photo Pro و Video Pro اختصاصی خود را با رابط کاربری عمودی و حداکثر فوکوس به‌روزرسانی کرده است و پخش‌کننده‌ها اکنون این توانایی را دارند که چت‌های زنده خود را مستقیماً از صفحه تلفن مدیریت کنند.

در بخش صوتی، Sony Xperia 1 Mark 5 به بلندگوهای استریو پیشرفته‌تر با صدای بالاتر و باس غنی‌تر مجهز شده است. جک 3.5 میلی متری صدا هنوز برای کسانی که ترجیح می دهند از هدفون های سیمی استفاده کنند در دسترس است.

سونی اکسپریا 1 مارک 5

Sony Xperia 1 Mark 5 از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند و از شارژ سیمی 30 واتی پشتیبانی می کند که می تواند باتری را تنها در 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ کند. این گوشی همچنین به شارژ معکوس و بی سیم مجهز شده است و سونی قول داده است که باتری آن پس از سه سال استفاده حداقل 80 درصد ظرفیت اولیه خود را حفظ خواهد کرد.

گوشی پرچمدار Xperia 1 Mark 5 در رنگ های مشکی، نقره ای پلاتینیوم و سبز خاکی تولید می شود و در اواخر ژوئن (اوایل تیر) وارد بازار می شود. قیمت این محصول در قاره اروپا 1399 یورو و در بریتانیا 1299 پوند خواهد بود و جزئیات موجود در مناطق مختلف در آینده اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.