افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
4

بارش باران در بیشتر نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 204719
بارش باران در بیشتر نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: سامانه کم فشار بارشی از شب گذشته و صبح جمعه به تدریج در تمام نقاط استان سمنان آغاز به کار کرد. سیستمی که فعالیت آن باعث کاهش دمای هوا و بارش باران و برف می شود. از صبح امروز در بیشتر نقاط استان سمنان بارش باران و در ارتفاعات […]

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: سامانه کم فشار بارشی از شب گذشته و صبح جمعه به تدریج در تمام نقاط استان سمنان آغاز به کار کرد. سیستمی که فعالیت آن باعث کاهش دمای هوا و بارش باران و برف می شود.

از صبح امروز در بیشتر نقاط استان سمنان بارش باران و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی برف بود. البته این بارندگی ها جاده های استان را نیز لغزنده کرده است که البته بارش برف هنوز هیچ جاده ای را مسدود نکرده است.

خطرات هنگام رانندگی

تردد در محورهای کوهستانی استان سمنان در فصول بارندگی تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است و راندن خودرو بدون داشتن امکاناتی مانند زنجیر چرخ ممنوع است. پلیس راهنمایی و رانندگی به مردم توصیه کرد در صورت عدم سرویس دهی به جاده های کوهستانی استان از عبور و مرور خودداری کنند.

محورهای مواصلاتی به ویژه در شمال استان هم اکنون لغزنده است و پلیس راه به مردم توصیه کرده است فاصله ایمنی و سرعت مطمئنه را رعایت کنند و از عجله و عجله پرهیز کنند. نکته قابل توجه این است که مدت هاست در اکثر نقاط استان سمنان به صورت یکنواخت باران و برف نباریده است که می تواند نوید خوبی برای افزایش بارندگی جمعیت به ویژه در سال زراعی جاری باشد.

هم اکنون در سمنان باران می بارد. بیشینه و کمینه دمای امروز سمنان 19.6 درجه بالای صفر است که نسبت به 48 ساعت گذشته شش درجه سردتر است. پیش بینی های هواشناسی نشان می دهد که میزان بارندگی در سمنان به تدریج کاهش می یابد.

جاده های لغزنده

تردد در محور آهوان نیز به کندی و جاده بسیار لغزنده است. در شاهرود نیز بارندگی است و طبق پیش بینی هواشناسی فردا نیز ادامه دارد. اگر این اتفاق بیفتد پس از مدت ها شاهرود دو روز متوالی بارندگی خواهد داشت. .

مشکلی که آخرین بار تقریبا هزار روز پیش رخ داد و مطمئنا مردم را خوشحال خواهد کرد. بیشینه و کمینه دمای امروز شاهرود 16.8 درجه بالای صفر است. درجه بالای صفر کاهش می یابد.

آسمان دامغان نیمه ابری است و در ارتفاعات این شهرستان باران باریده است، امروز افزایش ابر و بارندگی در این شهرستان پیش بینی می شود و از بعدازظهر بارش ها به این شهرستان می رسد. بیشینه و کمینه دمای هوا در دیار سادواره برای امروز ۱۷ و ۹ درجه بالای صفر است اما از فردا شاهد کاهش دمای هوا خواهیم بود. مهدی شهری می بینم امروز شاهد بارش باران هستید، بارش ها در ارتفاعات به صورت برف است و از امروز به تدریج شاهد کاهش دمای هوا در این شهر زیبا خواهیم بود.

کاهش دمای هوا در شرق استان سمنان

در گرمسار شاهد بارش باران هستیم که بیشینه و کمینه دما 17 و 11 درجه بالای صفر است و بارش ها در ساعات آینده ادامه دارد. افزایش ابر، بارش باران و برف و احتمال جاری شدن سیل و جاری شدن آب برای امروز در تمام نقاط استان سمنان پیش بینی می شود.

در میامی آسمان ابری و در برخی نقاط باران می بارد، اما سازمان هواشناسی بارش های اصلی را برای فردا در این شهرستان شرقی پیش بینی کرده است، البته در برخی نقاط این شهرستان هم اکنون بارندگی بوده است. نگرانی در مورد جاری شدن سیل در شاهرود و میامی وجود دارد و هواشناسی هشدار نارنجی داده است.

که در زیر شلواری امروز و فردا بارندگی خواهد بود اما از روز یکشنبه بارندگی به صورت برف خواهد بود و یخبندان نیز به این مناطق خواهد رسید زیرا در چهار روز آینده شاهد کاهش شدید دما خواهیم بود. فرآیند کاهش دما در زیر شلواری از اواسط هفته آینده شتاب گرفته و تا پایان هفته آینده به منفی شش درجه می رسد.

در بعضی جاها مثل زیر شلواری در میامی نسبت به سایر نقاط نگرانی نسبت به جریان آب بیشتر است، اما از روز گذشته امدادگران به مدت 72 ساعت در حالت آماده باش هستند تا در صورت بروز خطر اقدام کنند.

جریان آب و جاری شدن سیل.

امروز در بیشتر مناطق استان سمنان شاهد بارش باران، کاهش دمای هوا و همچنین جریان آب و جاری شدن سیل هستیم که به همین دلیل سازمان هواشناسی هشدار نارنجی رنگ خود را صادر کرده و نسبت به وقوع سیل هشدار داده است.

از امروز روند کاهش دمای هوا در استان سمنان نیز آغاز می شود و به مرور زمان شاهد سردی و یخبندان به ویژه در جاده های بین مسیری خواهیم بود که سازمان مدیریت بحران تاکید کرده است.

در حال حاضر ماموران راهداری و پلیس راه در محورهای مواصلاتی استان سمنان از جمله آهوان، خوش ییلاق، فولاد محله و … مستقر هستند و هشدارهای لازم را به مسافران می دهند.

هشدار هواشناسی

هشدار هواشناسی نیز وجود ندارد زیرا دامداری و حضور در کوهستان می بینم و ارتفاعات استان سمنان از امروز به مدت چهار روز ذکر می شود. جلسه مدیریت بحران روز گذشته در استانداری سمنان برگزار و برای آمادگی امدادگران تصمیم گیری شد.

همچنین از مردم تقاضا می شود با توجه به ورود جبهه سرما به استان سمنان، بنزین بسیار کم مصرف کنند. شادی do محمد حمیدی معاون عمرانی استاندار سمنان که دبیر جلسات مدیریت بحران استانداری نیز می باشد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به ورود هوای سرد و کاهش دمای هوا، از سوی دیگر افزایش مصرف گاز در سراسر کشور از مردم استان تقاضا داریم مصرف گاز را کاهش داده و با دقت مدیریت کنند.

حمیدی با بیان اینکه با ورود جبهه هوای سرد به استان سمنان دمای هوا بین 6 تا 12 درجه سردتر می شود، گفت: احتمال وقوع سیلاب در استان سمنان وجود دارد که برای آن هشدار هواشناسی اعلام شده است. نارنجی در مورد آن صادر شده است. .

و وی با اشاره به اینکه دیگر خطراتی که ممکن است در استان رخ دهد، کلاهک های قطبی است، تاکید کرد: بر اساس تصاویر ماهواره ای و نقشه های پیش یابی، با ورود سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده شاهد بارش باران یا رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

بارش باران و برف تا اواسط هفته آینده

معاون عمرانی استاندار سمنان از رانندگان خواست هنگام تردد در جاده های بین شهری استان سمنان احتیاط کنند و گفت: در محورهای کوهستانی و شمالی شاهد بارش باران و برف خواهیم بود و در نتیجه تسهیلات زمستانی اجباری است. برای همه.

آلودگی مه، احتمال بارش برف و کاهش دید از دیگر مواردی است که در هشدار نارنجی هوای استان سمنان به آن اشاره شده است. لازم به ذکر است شرایط فعلی تا اواسط هفته آینده ادامه دارد و از مردم درخواست می شود در مناطق مرتفع بمانند. دهان از رودخانه های استان دوری کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=204719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.