افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

صبر بایدن علیه نتانیاهو به پایان رسیده است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 204681
صبر بایدن علیه نتانیاهو به پایان رسیده است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز اسرائیل، مقامات آمریکایی گفته اند که صبر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در قبال نتانیاهو به پایان رسیده است. به گفته مقامات آمریکایی، بایدن ماه ها بر این باور بود که نتانیاهو به دلایل سیاسی مایل است جنگ در غزه را طولانی کند. در عین حال، این […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز اسرائیل، مقامات آمریکایی گفته اند که صبر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در قبال نتانیاهو به پایان رسیده است.

به گفته مقامات آمریکایی، بایدن ماه ها بر این باور بود که نتانیاهو به دلایل سیاسی مایل است جنگ در غزه را طولانی کند.

در عین حال، این گزارش می گوید با وجود ناامیدی بایدن از عملکرد نتانیاهو، آمریکا هیچ تغییر راهبردی در روابط خود با اسرائیل ایجاد نخواهد کرد.

این گزارش همچنین می گوید بایدن معتقد است که فروپاشی روابط واشنگتن با نتانیاهو به نفع امنیت آمریکا نیست و ایجاد اختلافات عمومی با نتانیاهو هیچ تاثیری نخواهد داشت.

علاوه بر این، در پایان این گزارش گفته می‌شود که صداها در دولت آمریکا برای اتخاذ رویکرد سخت‌گیرانه‌تری نسبت به نتانیاهو در حال افزایش است.

از سوی دیگر سایت آمریکایی اکسیوس در گزارشی به نقل از مقامات صهیونیست مدعی شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار اخیر خود با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا ایالات متحده نارضایتی خود را از تصمیم ایالات متحده برای به رسمیت شناختن کشور مستقلی که فلسطین اعلام کرده است، ابراز کرد.

به گفته یک مقام اسرائیلی، آکسیوس دیدار بلینکن و نتانیاهو را پرتنش و جنجالی توصیف کرد و افزود: در این دیدار، نتانیاهو به بلینکن تاکید کرد که تصمیم واشنگتن برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین مغایر با هرگونه تلاش دولت بایدن در رابطه با این موضوع است. عادی سازی به روابط اسرائیل با کشورهای عربی آسیب می رساند.

پیش از این، بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه افراطی رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو، روز پنجشنبه به اطلاعات منتشر شده در رسانه هایی مانند واشنگتن پست و روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت درباره طرح آمریکا برای تشکیل کشور مستقل فلسطین واکنش نشان داد. و گفت: ما تحت هیچ شرایطی این طرح را نخواهیم پذیرفت که در واقع به فلسطینی ها می گوید که برای کشتار هولناکی که علیه ما به راه انداختند مستحق پاداش هستند و این پاداش تشکیل کشور فلسطین به پایتختی بیت المقدس است.

وی افزود: تشکیل کشور فلسطین یک تهدید وجودی برای اسرائیل است. امروز در جلسه شورای سیاسی و امنیت، خواستار تصمیم گیری شفاف و بدون ابهام در مورد مخالفت اسرائیل با تشکیل کشور فلسطین شدم که به معنای تحریم بیش از نیم میلیون شهرک نشین اسرائیلی است.

این وزیر افراطی صهیونیست اعلام کرد: از بنیامین نتانیاهو، بنی گانتز، گادی آیزنکوت و همه وزرا در این زمینه انتظار حمایت آشکار دارم.

ایتامار بن گوور از دیگر وزرای فاشیست کابینه نتانیاهو و وزیر امنیت داخلی اسرائیل نیز گفت: جهان می خواهد برای فلسطینی ها کشوری بسازد اما این هرگز محقق نمی شود.

«آمیهای شیکلی» دیگر وزیر صهیونیست وابسته به حزب نتانیاهو نیز اعلام کرد: اگر آمریکا به دنبال تشکیل کشور فلسطینی است، باید آن را به اقدامات یکجانبه مانند لغو معاهده اسلو تهدید کنیم.

این سخنان وزرای صهیونیست پس از آن صورت گرفت که اخیرا رسانه های آمریکایی از طرح این کشور برای تشکیل کشور فلسطین خبر دادند که شامل جدول زمانی برای تشکیل کشور فلسطین است و در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

به نظر می رسد آمریکایی ها با ادعای تشکیل کشور فلسطین سعی دارند حقه بازی جدیدی را علیه مردم این سرزمین انجام دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=204681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.