افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
5

روسیه: عاملان حمله «بلگورد» به اشد مجازات خواهند رسید – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 204177
روسیه: عاملان حمله «بلگورد» به اشد مجازات خواهند رسید – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در واکنش به حمله ارتش اوکراین به بلگورود با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مسکو این جنایت شنیع علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی را به شدت محکوم می کند و جامعه جهانی باید آن را محکوم کند. این جنایت . آهسته. تدریجی […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در واکنش به حمله ارتش اوکراین به بلگورود با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مسکو این جنایت شنیع علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی را به شدت محکوم می کند و جامعه جهانی باید آن را محکوم کند. این جنایت . آهسته. تدریجی

در این بیانیه آمده است: این حمله مورد بررسی قرار خواهد گرفت و عاملان آن به اشد مجازات خواهند رسید. نازی‌های اوکراینی که در میدان جنگ شکست خورده‌اند، خشم خود را علیه غیرنظامیان روسی هدایت می‌کنند

پیشتر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز حمله ارتش اوکراین به منطقه بلگورد را یکی دیگر از اقدامات تروریستی رژیم کی یف اعلام کرده بود. وی همچنین افزود که گزارش حمله جدید رژیم کی یف به بلگورود به سازمان های بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد شد.

در ادامه حملات موشکی و پهپادی ارتش اوکراین به عمق خاک روسیه، ساعاتی پیش منابع محلی در شهر بلگورد از کشته و زخمی شدن چند نفر بر اثر حمله موشکی ارتش اوکراین خبر دادند.

فرماندار منطقه بلگورد در آخرین آمار اعلام کرد که بر اساس گزارش های اولیه در پی حمله موشکی اوکراین، پنج نفر از جمله یک کودک کشته شده اند. 18 نفر دیگر از جمله 5 کودک مجروح شدند.

روز گذشته فرماندار شهر «کورسک» روسیه اعلام کرد که پدافندهای این کشور پهپاد مهاجم اوکراینی را هدف قرار داده است اما در نتیجه این حمله یک انبار نفت آتش گرفت.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، رومن استاروومیت، فرماندار منطقه کورسک روسیه اعلام کرد که در جریان حمله پهپادی ارتش اوکراین به اهدافی در منطقه کورسک، نزدیک مرز اوکراین، یک مخزن نفت آتش گرفت.

وی با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: بر اساس اطلاعات و داده های اولیه این حمله پهپادی تلفات انسانی نداشته است. شهر کورسک در حدود 90 کیلومتری مرز با اوکراین قرار دارد.

در 21 فوریه 2022 (2 مارس 14:00)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس را به رسمیت شناخت و از بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو انتقاد کرد. پوتین سه روز بعد، در روز پنجشنبه 24 فوریه (5 مارس ساعت 14:00) عملیات نظامی را علیه اوکراین آغاز کرد که آن را “عملیات ویژه” نامید و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو و کی یف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد. جنگ در اوکراین و واکنش ها به اقدامات روسیه ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=204177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.