افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

رئیسی: ما موافق حضور بیگانگان در منطقه به بهانه حل مشکلات نیستیم

  • کد خبر : 204042
رئیسی: ما موافق حضور بیگانگان در منطقه به بهانه حل مشکلات نیستیم

طبق اعلام اداره دولتی خبرگزاری تسنیمسید ابراهیم رئیسی صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار با مهر گریگوریان معاون نخست وزیر ارمنستان و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و هیئت همراه، روابط تهران و ایروان را تاریخی دانست. دوستانه و سازنده و با اشاره به مسایل قفقاز بر تلاش جمهوری اسلامی که ایران برای […]

طبق اعلام اداره دولتی خبرگزاری تسنیمسید ابراهیم رئیسی صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار با مهر گریگوریان معاون نخست وزیر ارمنستان و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و هیئت همراه، روابط تهران و ایروان را تاریخی دانست. دوستانه و سازنده و با اشاره به مسایل قفقاز بر تلاش جمهوری اسلامی که ایران برای حفظ ثبات و امنیت این منطقه تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه ضمن اعلام حمایت و استقبال از مذاکرات صلح ارمنستان و جمهوری آذربایجان، بر اراده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت راهبردی منطقه قفقاز و خطوط قرمز جمهوری اسلامی تاکید کرد. ایران در این زمینه.

رئیسی همچنین تصریح کرد: ما موافق حضور بیگانگان در منطقه به بهانه حل مشکلات نیستیم و معتقدیم حضور آنها نه تنها مشکلی را حل نمی کند، بلکه به معضل بزرگتری برای ملت ها و دولت های منطقه تبدیل خواهد شد. . . .

رئیس جمهور با اشاره به تمایل مقامات ارشد دو کشور برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی و ارتقای آن به سطح مناسبات سیاسی کنونی، تصریح کرد: از اجرای کامل همه توافقات منعقده بین تهران و ایروان حمایت می کنیم و در مورد تلاش مضاعف و نظارت مجدانه خواستار کمیسیون مشترک دو کشور است.

مهر گریگوریان معاون نخست وزیر ارمنستان و رئیس کمیسیون مشترک ارمنستان و ایران نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از توسعه روابط اقتصادی دو کشور، حمایت جمهوری اسلامی ایران از استقلال و حاکمیت را اعلام کرد. و تمامیت ارضی ارمنستان به دولت و مردم این کشور، آن را ارزشمند و مهم دانست و بر علاقه و تمایل دولت ارمنستان برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه انرژی و ترانزیت تاکید کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=204042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.