افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

بیش از 6000 شهر به اینترنت متصل هستند

  • کد خبر : 203859
بیش از 6000 شهر به اینترنت متصل هستند

به گزارش بازار، در دنیای آینده زندگی همه دیجیتالی خواهد شد و در چنین شرایطی کشورهایی که دارایی دیجیتالی ندارند از صحنه جغرافیای دیجیتال جهانی حذف خواهند شد. در این فرآیند یکی از پروژه هایی که می تواند روند دیجیتالی شدن را تسریع بخشد، اتصال روستاها به اینترنت و در سطح وسیع تر اتصال به […]

به گزارش بازار، در دنیای آینده زندگی همه دیجیتالی خواهد شد و در چنین شرایطی کشورهایی که دارایی دیجیتالی ندارند از صحنه جغرافیای دیجیتال جهانی حذف خواهند شد.

در این فرآیند یکی از پروژه هایی که می تواند روند دیجیتالی شدن را تسریع بخشد، اتصال روستاها به اینترنت و در سطح وسیع تر اتصال به شبکه ملی اطلاعات است، زیرا یکی از مهمترین اهداف این شبکه برقراری عدالت اجتماعی است. . اتصال روستاها به اینترنت یکی از وعده های وزیر ارتباطات در سال 1400 این بود که تمام روستاهای بالای 20 خانوار دسترسی به اینترنت پرسرعت داشته باشند.

اکثر روستاهایی که پوشش اینترنتی در آنها ایجاد شده است از جمله روستاهایی هستند که از نظر وجود زیرساخت هایی مانند جاده، برق و زیرساخت شبکه که از ملزومات برقراری پوشش اینترنتی می باشد که هم سختی و هم هزینه را به همراه دارد، محروم بوده اند. اجرای پروژه منطقی است.

با اقدامات انجام شده در دو سال گذشته و پیشرفت شبکه ملی اطلاعات، بر اساس آخرین آمار، بیش از 6 هزار روستا به اینترنت متصل شده اند و 2 هزار روستای باقی مانده نیز تا پایان سال جاری به اینترنت دسترسی خواهند داشت. امسال. سال البته در کنار شبکه ملی اطلاعات، خدمات اینترنت ماهواره ای می تواند در پیشبرد این مهم، تقویت و توسعه زیرساخت های ارتباطی کشور به ویژه در مناطق صعب العبور و ارائه خدمات مقرون به صرفه و با کیفیت موثر باشد. کیفیت خدمات در مناطق روستایی و دورافتاده

ترویج و توسعه ارتباطات سیار در 2 شهر اندیکا.
در همین راستا به دنبال توسعه ارتباطات و رعایت عدالت در ارتباطات طی یک ماه گذشته بسیاری از روستاها به اینترنت دسترسی پیدا کردند. مدیر مخابرات منطقه خوزستان چندی پیش اعلام کرد که با نصب و راه اندازی فناوری نسل سوم بر روی دکل اپراتور تلفن همراه، روستاهای شهزاد عبدالله و حمدی بهار شهرستان اندیکا تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفت و آنها از آن بهره مند شد.

به گفته این مسئول، پس از ارتقا و ورود مدار این سایت به شبکه ارتباطی اپراتور تلفن همراه اول، اهالی روستای شاهزاده عبدالله، راه ارتباطی و مناطق و روستاهای اطراف از عنایت مقام معظم رهبری برخوردار شدند. اینترنت پرسرعت و مشترکین نیز خدمات دولت الکترونیکی دریافت کردند و تبادل داده های صوتی و تصویری با سرعت بالا را تجربه کردند.

اتصال تمام روستاهای بیش از بیست مسکن در قم
دولت سیزدهم از ابتدای تاسیس تاکنون تلاش کرده تا اقدامات موثری را با هدف ایجاد ثبات در عرصه های مختلف انجام دهد و امروز پس از گذشت دو سال و نیم از روی کار آمدن این دولت، پروژه های بسیاری در قم به ثمر نشسته است که می توان به آن اشاره کرد. به عنوان موفقیت در پروژه های ارتباطی.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم نیز در این خصوص به راه اندازی پنج سایت ارتباطی نسل پنجم در شهر قم نیز پرداخت و گفت: استان قم از نظر اتصال تمامی روستاهای بیش از بیست خانه با بالابر اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات تنها استان با پوشش 100 درصدی در کشور است.

در نمونه دیگر استان همدان دارای هزار و 72 روستا است که از این تعداد 821 روستا از ابتدای امسال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شده اند. تلاش بر این است که هزار و 403 نفر جمعیت روستاهای بالای 20 خانوار استان همدان حداقل به شبکه اینترنت همراه نسل سوم (3G) متصل شوند.

در همین زمینه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری همدان چندی پیش اعلام کرد که در دولت سیزدهم 107 روستای دیگر استان همدان با اعتباری بالغ بر 3000 میلیارد ریال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شد. آنها: از این تعداد تجهیزات مربوط به 29 روستا در سال جاری نصب و راه اندازی شده است و تجهیزات ارتباطی بقیه روستاها در خرداد 1403 نصب می شود. با اجرای طرح های ابلاغی دولت بیش از 98 درصد. با اعتبارات بودجه 1402، شهرستان های استان به اینترنت پهن باند مجهز می شوند.

همچنین فرماندار راور از اجرای 62 پروژه با اعتباری بالغ بر 455 میلیارد و 276 میلیون تومان در دهه فجر در این شهرستان خبر داد. فرماندار راور در سخنانی تاکید کرد: دولت سیزدهم با نصب و راه اندازی سه پایگاه اینترنتی نسل چهارم جدید و ارتقای شش سایت موجود از نسل دوم به فناوری نسل چهارم، پوشش اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی را گسترش داد.

به گفته وی، با این اقدام 15 روستای شهرستان راور با مجموع یک هزار و 346 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و در این راستا 352 میلیارد ریال هزینه شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=203859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.