افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

برآورد درآمد 4.96 میلیارد دلاری از بازار پوشاک ایران لزوم رقابتی شدن قیمت پوشاک ایرانی با محصولات خارجی

  • کد خبر : 203835
برآورد درآمد 4.96 میلیارد دلاری از بازار پوشاک ایران لزوم رقابتی شدن قیمت پوشاک ایرانی با محصولات خارجی

بازار؛ گروه صنعتی: بخش های مختلف صنعت کشور در حالی در حال فعالیت هستند که همواره با مشکلات و چالش های مختلفی از جمله کمبود مواد اولیه، گرانی، نوسانات قیمت و بسیاری مسائل دیگر مواجه هستند و این چالش ها و مشکلات منحصر به سال های اخیر و از زمانی که صنعتگران دست و پنجه […]

بازار؛ گروه صنعتی: بخش های مختلف صنعت کشور در حالی در حال فعالیت هستند که همواره با مشکلات و چالش های مختلفی از جمله کمبود مواد اولیه، گرانی، نوسانات قیمت و بسیاری مسائل دیگر مواجه هستند و این چالش ها و مشکلات منحصر به سال های اخیر و از زمانی که صنعتگران دست و پنجه نرم کرده اند، نیست. با مشکلات طولانی مدت اما یکی از مهمترین مسائل پیرامون هر فعالیتی، وجود بازار است، به این معنا که تولید تا زمانی که خریداری نشود، بی فایده است.

حمایت از قیمت محصولات صنعتی؛ پیش نیاز رقابت در بازارهای جهانی

این در حالی است که برخی از بخش ها از جمله صنایع غذایی به دلیل وجود بازاری حدود 90 میلیون نفری در داخل کشور در وضعیت خوبی قرار دارند. اما کارشناسان معتقدند برای داشتن بازاری پویا و صنعت پویاتر، واردات و صادرات باید همیشه در همه زمینه ها وجود داشته باشد. بنابراین بخشی از تولید به بازارهای صادراتی و بخشی از نیاز کشور نیز از کشورهای دیگر تامین می شود. البته این موضوع برای همه شاخه های صنعتی صدق می کند و مختص یک یا چند صنعت نیست. حمیدرضا روستاگر رئیس اتاق اصناف استان تهران در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در زمینه صنایع مختلف بازارهای زیادی برای صادرات داریم؛ مثلا اتحادیه فرش ما که سنت دیرینه ای در صادرات دارد. فرش، نیاز به حمایت دارد و این فرصت را دارد که محصولات ایرانی را به خوبی در بازارهای جهانی به نمایش بگذارد، از طرفی بازار فولاد ما هم بازار خوبی است، به ویژه اینکه از نظر کمی و کیفی جزو 10 کشور تولیدکننده برتر دنیا هستیم. و به دلیل ارتباط مرزی که با کشورهای منطقه داریم در این زمینه بازار خوبی داریم همچنین اگر از قیمت محصولات ایرانی حمایت کنند می تواند مناسب باشد و قیمت ما قابل رقابت با کشورهای منطقه باشد. از جهان.

رستگار رئیس اتاق اصناف استان تهران: در بازار پوشاک با پیشرفت های صورت گرفته در این زمینه صنعتگران و فعالان این حوزه تمایل به صادرات پوشاک دارند.

رئیس اتاق اصناف استان تهران همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر صنایع مذکور، قطعا صنایع غذایی نیز از این ظرفیت برخوردار است و محصولات غذایی تولید شده در کشور در همه زمینه ها حرفی برای گفتن دارد. از سوی دیگر در بازار پوشاک با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در این زمینه، صنعتگران و فعالان این بخش تمایل به صادرات پوشاک دارند. علاوه بر این، صنعت کیف و کفش نیز تولیدات بسیار خوبی دارد، بنابراین بیشتر بازارهایی که می‌توانند ارزآوری داشته باشند، ظرفیت‌هایی هستند که اگر کار را به دست مردم اقتصادی بسپاریم و موانع صادرات را برداریم، مطمئناً شرایط خوبی ایجاد می‌شود. در بازار صادرات صنعتی در سال 1403. خواهد داشت.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که کدام بازارهای خارجی در حوزه تولیدات صنعتی مناسب‌تر هستند و توانایی عرضه کالا در آنها را داریم، گفت: با توجه به نزدیکی و همچنین کیفیت محصولات صنعتی تولیدی ایران، کشورهای همسایه، کشورهای منطقه و کشورهای حاشیه خلیج فارس هر کدام بخشی از محصولات ما را در بخش های مختلف صنعتی درخواست می کنند و می بینیم که تمایل زیادی به محصولات ایرانی دارند.

رشد 3 درصدی بازار جهانی پوشاک بین سال‌های 2024 تا 2028

بر اساس این گزارش، رستگار رئیس اتاق اصناف ایران معتقد است پوشاک کشور مستعد صادرات به بازارهای دیگر است. بازار جهانی پوشاک همچنین پویایی خاصی دارد و به نظر می رسد در سال های آینده روند افزایشی را ثبت کند. بر اساس آخرین گزارش آماری سایت تحلیلی Statista: در سال 2024، درآمد بازار جهانی پوشاک به 1.79 تریلیون دلار تخمین زده می شود. از سوی دیگر، داده های آماری این گزارش حاکی از آن است که پیش بینی می شود این بازار بین سال های 2024 تا 2028، نرخ رشد سالانه حدود 3 درصد را تجربه کند.

وب سایت تحلیل Statista: در میان بخش های مختلف بازار پوشاک، بزرگترین بخش «پوشاک زنانه» است که پیش بینی می شود در سال 2024 حجم بازار آن 0.94 تریلیون دلار باشد.

نکته قابل توجه در این گزارش این است که در میان بخش های مختلف بازار پوشاک، بزرگترین بخش “لباس زنانهانتظار می رود اندازه بازار آن تا سال 2024 به 0.94 تریلیون دلار برسد. این در حالی است که هنگام مقایسه درآمد جهانی تولید شده در بازار پوشاک، ایالات متحده با درآمد تخمینی 359 میلیارد دلار در سال 2024 پیشتاز است.

تقاضای فزاینده بازار پوشاک چین برای برندهای لوکس

از سوی دیگر، این گزارش حاکی از آن است که از نظر درآمد سرانه، انتظار می‌رود با توجه به جمعیت جهان، بازار پوشاک در سال 2024 به ازای هر نفر 230.90 دلار تولید کند. علاوه بر این، انتظار می رود تا سال 2028، اندازه بازار پوشاک به 196.1 میلیارد قطعه برسد. علاوه بر این، رشد حجم 1.3 درصدی در سال 2025 پیش بینی می شود. به این ترتیب، بر اساس داده های این گزارش، میانگین حجم هر نفر در بازار پوشاک در سال 2024، 24.1 پوشاک برآورد شده است.

وب سایت آمار تحلیلی Statista: تخمین زده می شود که در سال 2024 درآمد بازار پوشاک ایران به 4.96 میلیارد دلار برسد.

از سوی دیگر، همچنین پیش بینی می شود تا سال 2024 95 درصد از فروش در بازار پوشاک به شرکت های غیر لوکس نسبت داده شود. علاوه بر این، آنچه در این گزارش قابل توجه است این است که تحلیلگران معتقدند بازار پوشاک در چین با آن مواجه است. افزایش تقاضا برای برندهای لوکس و مصرف کنندگان مایل به پرداخت قیمت های عالی برای محصولات با کیفیت هستند.

علاوه بر این، وب سایت تحلیلی Statista در گزارشی دیگر به تحلیل بازار پوشاک ایران پرداخته و تخمین زده است که در سال 2024 درآمد از بازار پوشاک ایران به ارزش 4.96 میلیارد دلار و طبق یک روند جهانی در ایران، بزرگترین بخش بازار پوشاک زنانه است. به این ترتیب تخمین زده می شود که امسال بازار این قسمت از بازار پوشاک ایران 2.54 میلیارد دلار باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=203835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.