افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

پشت صحنه عدم اعلام دلیل رد صلاحیت روحانی

  • کد خبر : 203725
پشت صحنه عدم اعلام دلیل رد صلاحیت روحانی

پس از بی پاسخ ماندن نامه اول، حسن روحانی صبح امروز دومین نامه خود را به شورای نگهبان ارسال کرد تا دلایل رد صلاحیت خود در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کند. روحانی دو هفته پیش اولین نامه خود را ارسال کرد و خواستار اعلام انگیزه شورای نگهبان شد. گزارش کردن عرشه […]

پس از بی پاسخ ماندن نامه اول، حسن روحانی صبح امروز دومین نامه خود را به شورای نگهبان ارسال کرد تا دلایل رد صلاحیت خود در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کند. روحانی دو هفته پیش اولین نامه خود را ارسال کرد و خواستار اعلام انگیزه شورای نگهبان شد.

گزارش کردن عرشه آنلاینحجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی پس از بی پاسخ ماندن نامه اول، صبح امروز دومین نامه خود را به شورای نگهبان ارسال کرد تا دلایل رد صلاحیت خود در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کند.

روحانی دو هفته پیش نامه اول خود را ارسال کرد و خواستار ابلاغ دلایل به شورای نگهبان شد که به دلیل عدم پاسخگویی امروز نامه دوم را به شورای نگهبان ارسال کرد.

وی پس از اعلام نظر منفی شورای نگهبان برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری پس از سه دوره نمایندگی مردم سمنان و تهران در این مجلس، در اطلاعیه ای در 13 بهمن ماه از شورای نگهبان خواست تا با مردم دلایل رد صلاحیت او.

پشت صحنه عدم اعلام دلیل رد صلاحیت روحانی

روزنامه اعتماد در یادداشتی از کامبیز نوروزی، وکیل دادگستری نقل کرده است. روز گذشته دومین نامه حسن روحانی رئیس جمهور سابق کشورمان در خصوص اعلام دلایل رد صلاحیت خطاب به شورای نگهبان منتشر شد.

روحانی در این نامه از شورای نگهبان خواسته است که دلایل رد صلاحیت خود را در اسرع وقت اعلام کند اما هنوز به این درخواست ها پاسخی داده نشده است.

استدلال شورای نگهبان برای عدم اعلام دلایل رد صلاحیت ها، حفظ حریم خصوصی نامزدها است. با فرض صحت این گفته، زمانی که شخص یا نامزدی با صدای بلند تمایل خود را برای افشای مسائل مربوط به زندگی خصوصی یا دلایل رد صلاحیت خود اعلام می کند، باید به این درخواست عمل شود. مثلاً وقتی حسن روحانی یا هر نامزد دیگری از شورای نگهبان می‌خواهد دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کند، شورای نگهبان نمی‌تواند بهانه‌هایی مانند حفظ حریم خصوصی بیاورد و دلیل رد صلاحیت فرد را اعلام نکند.

در این میان تناقض عجیب دیگری نیز وجود دارد و آن این است که حتی پس از اعلام دلایل رد صلاحیت افراد، گفته می شود که فرد نباید این دلایل را منتشر یا علنی کند!!! این موضوع در جریان اعلام رد صلاحیت علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 به وجود آمد و جنجال زیادی به پا کرد.

رد صلاحیت افراد مسایل و دلایل خاصی دارد و مثلاً در برگه رد صلاحیت نامزدی آمده است: «عدم التزام عملی به اسلام». این موضوع مربوط به شأن فرد است و ربطی به شورای نگهبان و منافع ملی کشور ندارد. اطلاعات مربوط به سازمان های دولتی ممکن است محرمانه و اطلاعات شخصی به هیچ وجه محرمانه اعلام نشود. اعلام چنین ممنوعیتی کاملاً در تضاد با بدیهی ترین اصول حقوقی است. لطفا توجه داشته باشید که هیچ قانونی وجود ندارد، این رویکرد حتی با بدیهی ترین اصول حقوقی مخالف است. اینکه خود شخص نمی تواند دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کند! قابل درک نیست.

به نظر می رسد شورای نگهبان این گونه عمل می کند و این نوع محدودیت ها را به دلیل بی دلیل اعمال می کند. من معتقدم شورایاران همیشه نگران هستند که خلأ استدلال و ارجاعات آنها برای جامعه آشکار شود و به همین دلیل اظهاراتی می کنند که فاقد هر نوع سند قانونی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=203725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.