افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

راه حل های ساده برای رهایی از یبوست

  • کد خبر : 203668
راه حل های ساده برای رهایی از یبوست

آفتاب نیوز: اگر مشکل دفع دارید به این دلیل است که رطوبت کافی در مدفوع وجود ندارد. این مشکل زمانی رخ می دهد که شما مایعات کافی ننوشید. یبوست حالتی است که در آن کمتر از سه بار در هفته مدفوع می کنید و اجابت مزاج برایتان مشکل است. راه های زیادی برای درمان یبوست […]

آفتاب نیوز:

اگر مشکل دفع دارید به این دلیل است که رطوبت کافی در مدفوع وجود ندارد. این مشکل زمانی رخ می دهد که شما مایعات کافی ننوشید. یبوست حالتی است که در آن کمتر از سه بار در هفته مدفوع می کنید و اجابت مزاج برایتان مشکل است.

راه های زیادی برای درمان یبوست وجود دارد و اصلاح رژیم غذایی یکی از مهم ترین آنهاست. با به کارگیری نکات زیر می توانید این مشکل را در خانه حل کنید.

1) فیبر بیشتری بخورید

فیبر مدفوع را نرم می کند و تخلیه آن را آسان می کند. به تدریج مقدار فیبر را در رژیم غذایی خود افزایش دهید تا زمانی که حداقل 20 تا 35 گرم فیبر در روز دریافت کنید. غلات کامل مانند جو و برنج قهوه ای، حبوبات، سبزیجات و میوه های تازه منابع غنی فیبر هستند. آلو همچنین نقش ویژه ای در رفع یبوست دارد. میوه هایی مانند گلابی، توت فرنگی، سیب و موز، سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، چغندر، اسفناج، هویج و گوجه فرنگی، حبوبات مانند عدس، لوبیا قرمز، لپه و نخود و مغزها مانند بادام، پسته، گردو و تخمه آفتابگردان. سرشار از فیبر

۲) هیدراته بمانید

نوشیدن مایعات برای جلوگیری از یبوست مفید است. سعی کنید حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید. علاوه بر این، آب موجود در میوه ها و سبزیجات یا غذاهای آبکی مانند سوپ، حذف آن را آسان تر می کند.

3) صبح ها قهوه بنوشید.

در حالی که گفته می شود نوشیدنی های کافئین دار بدن را کم آب می کنند، شواهدی وجود دارد که نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح می تواند به کاهش حرکات روده و نرم شدن مدفوع کمک کند.

4) ورزش کنید

مهم نیست چه ورزشی را دوست دارید. هر نوع فعالیت بدنی، حتی یک پیاده روی ساده، برای درمان یبوست مفید است. با تقویت حرکات منظم روده، ورزش از یبوست جلوگیری می کند و حرکات روده را آسان می کند. ورزش های سبک مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری یا شنا روزانه به حفظ گردش خون طبیعی و سلامت روده کمک می کند.

5) پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها را دست کم نگیرید

عدم تعادل در باکتری های طبیعی در روده شما می تواند باعث مشکلات گوارشی از جمله یبوست شود. مصرف مکمل ها یا غذاهای حاوی پری بیوتیک مانند موز و جو و پروبیوتیک هایی مانند ماست و غذاهای تخمیر شده به حل این مشکل کمک می کند.

۶) روده بزرگ را ماساژ دهید

ماساژ شکم و ناحیه ای که روده بزرگ در آن قرار دارد می تواند به تحریک روده و حرکات آن کمک کند. این محلول برای افراد مبتلا به یبوست مفید است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=203668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.