افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

قلانوی وضعیت دستیاران ضعیف خود را بازتاب داد

  • کد خبر : 203663
قلانوی وضعیت دستیاران ضعیف خود را بازتاب داد

مهدیا دریابیگی; اگرچه مدتی از حذف ایران از جام ملت ها می گذرد و تیم ملی با شکست مقابل قطر در مرحله نیمه نهایی از رسیدن به فینال بازمانده است، اما حسرت ناکامی ایران در کسب عنوان قهرمانی باعث شده تا اهالی فوتبال در این باره صحبت کنند. . ناکامی، که بیش از نیم قرن […]

مهدیا دریابیگی; اگرچه مدتی از حذف ایران از جام ملت ها می گذرد و تیم ملی با شکست مقابل قطر در مرحله نیمه نهایی از رسیدن به فینال بازمانده است، اما حسرت ناکامی ایران در کسب عنوان قهرمانی باعث شده تا اهالی فوتبال در این باره صحبت کنند. . ناکامی، که بیش از نیم قرن است، تیم ناکام ماندن تیم ملی به فینال جام ملت ها نشان می دهد که هنوز برنامه ریزی مناسبی برای رسیدن به قهرمانی ترسیم نشده است و هواداران فوتبال امیدوارند که مسئولان فوتبال از این پس برنامه ریزی مناسبی برای موفقیت تیم ملی اتخاذ خواهند کرد. البته طبق قراردادی که قلانوی و فدراسیون فوتبال منعقد کرده اند، این مربی تا سال 2026 باقی خواهد ماند و در مسابقات مقدماتی جام جهانی که در فروردین و خرداد سال آینده برگزار می شود این تیم را همراهی خواهد کرد اما این چیزی است که هواداران انتظار دارند. به فوتبال از این مربی که ابتدا باید دستیارانش را بررسی کند و از طرفی تیم ملی را ارزیابی کند و بازیکنانی را که از این پس می توانند در موفقیت تیم ملی سهیم باشند را حفظ کند. در همین رابطه علاوه بر شرایط فعلی استقلال، با میشم منیعی گفت وگو کرده ایم. بازیکن سابق استقلال که در دوران مدیریت آجورلو مشاور او نیز بود.

* در جام ملت ها باز هم نتوانستیم قهرمان شویم، نظرتان را در مورد این مسابقات بگویید؟
نسبت به فصول قبل پیشرفت کرده ایم و توانسته ایم تیمی مثل ژاپن را شکست دهیم اما برای قهرمانی در آسیا راه زیادی در پیش داریم. ایمان داشتن؛ تیم ملی برای هیچ بازیکنی جذابیتی ندارد و این افراد باید از تیم ملی اخراج شوند. باید پوست تیم ملی را بپوشانیم و بازیکنان جوان و آینده دار را دعوت کنیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم.

*گفتید برخی بازیکنان علاقه ای به تیم ملی ندارند، اسمی از آنها نمی آورید؟
نمی خواهم نام ببرم اما از عملکرد مردم مشخص است. به نظر می رسد برخی بازیکنان به بازی در تیم ملی عادت کرده اند، اما وقتی کنار گذاشته می شوند، متوجه می شوند که این پیراهن تیم ملی مقدس است و برای رسیدن به آن باید سخت تلاش کنند و جایگاهشان ماندگار نیست.

*گفته شد این نسل نسل طلایی است و باید قهرمان می شد، این نظریه را قبول دارید؟
نه، این نسل طلایی چند جام آورده است؟ دستاورد شما چه بوده است؟ به نتایجی که در استقلال بازی کردیم نگاه کنید. استقلال قهرمان شد، گل های بیشتری زدیم و آمار گل های کمتر را هم بردیم. زمانی که به عنوان مربی در استقلال بودیم، قهرمان شدیم و رکورد قهرمانی را بدون باخت به دست آوردیم که به آن می گویند دستاورد. فکر می کنم نسل طلایی ما نسل 98 بود.

*بعد از اینکه تیم ژاپن را شکست دادیم خیلی ها فکر می کردند تیم ملی به فینال صعود می کند اما مقابل قطر شکست خوردیم، به نظر شما دلیل این شکست چیست؟
دلیلش هم کمک ضعیف آقای قلانوی بود. من به آقای الهاوی احترام می گذارم و صحبت های ایشان را از تلویزیون گوش دادم، اما دلایل شکست را که می گویند اصلاً قبول ندارم. اینطوری حرف می زنند چون فوتبالیست نبودند. با ارائه آماری که نمی تواند شکست را توجیه کند، باید مانند ژاپن عذرخواهی می کردند. در بازی با ژاپن یک لحظه برای آقای قلعه نویی ترسیدم چون در کنار زمین سکته می کرد. اگر مربی دستیاران قوی داشته باشد، کمک آنها بازیکنان را از تمام مشکلات موجود در زمین آگاه می کند و مربی به راحتی روی نیمکت می نشیند. قلانوی باید به فکر دستیاران ضعیف خود باشد.

*خیلی ها این نیمکت شلوغ و رفاقت در انتخاب دستیاران را عامل ناکامی قلعه نویی می دانند.
من اخلاق آقای قلانوی را به خوبی می شناسم چون با ایشان بسیار صمیمی هستم. ایشان دوست دارد همیشه دست دوستانش را بگیرد و آنها را بیکار نگذارد اما این موضوع در باشگاه مشکلی ایجاد نمی کند اما در سطح تیم ملی در بازی های حذفی هم مشکل ایجاد می کند. در تیم ملی باید از افراد قوی استفاده کرد.

* در بازی با قطر یکی از مشکلاتی که برای تیم ملی آوردند حمایت نشدن اکرم عفیف بود و گویا برنامه ای برای مهار این بازیکن نداشتند.
آنها قطعا برای این بازیکن برنامه داشتند اما قطر می توانست بهتر ما را آنالیز کند چون برنامه ضدحمله خوبی داشت و اینگونه به تیم ضربه زدند. قطر با جان و دل بازی کرد و ما در پاس ضعیف بودیم و باختیم.

* آقای قلعه نویی تا سال 2026 در تیم ملی حضور خواهند داشت، به نظر شما ماندن او برای تیم ملی خوب است؟
قلانوی در بین گزینه های ایرانی بهترین است. مربی خارجی درجه یک بیاورید؟ آنها پول ندارند. پس اگر قرار است مربی ایرانی بیاید خود قلعهنویی بهترین است و اگر بماند به نفع تیم ملی است.

*کمی از استقلال صحبت کنیم. دعوای خطیر و نکونام علنی شده و هواداران نگران وضعیت تیم استقلال هستند.
من تعجب می کنم که هیچ یک از آنها حاضر نیستند حداقل برای طرفداران میانبر استفاده کنند.

*پس شما هر دو طرف را مقصر این اختلاف می دانید؟
من می گویم یک طرف باید کوتاه بیاید اما فکر می کنم استقلال و پرسپولیس یک مربی بزرگ می خواهند. کار مربی این است که پول بیاورد وگرنه بقیه کار را مربی انجام می دهد. به نظر من وزیر باید دخالت کند چون بی احترامی در استقلال زیاد است و بین مربی و مدیرعامل اکرانی وجود ندارد و نمی توان اینطور ادامه داد. بین خطیر و نکونام یک نفر باید قربانی شود و از استقلال برود. در غیر این صورت این اختلاف ادامه خواهد داشت.

* استقلال تا اینجای کار فقط دو بازیکن برای نیم فصل دوم گرفته است و تمام ناراحتی برای نکونام این است که بازیکنان مورد نظر او به خدمت گرفته نشدند.
به نظرم تیم های دیگر در فصل نقل و انتقالات خیلی بهتر از استقلال عمل نکرده اند. مشکل استقلال در نیم فصل اول این بود که بازیکن کم داشت و باید در پستی بازیکن جذب می کرد که بازیکن نداشت. ملوان در تعطیلات فقط می توانست بازیکنان خوبی بگیرد زیرا بازیکنان برای این تیم جذب شدند. در مجموع استقلال در جذب بازیکن عملکرد بدی نداشته است، جای نگرانی زیادی وجود ندارد.

* استقلال یک بازی با نفت در پیش دارد، این دیدار را چگونه ارزیابی می کنید؟
همه تیم ها پس از یک وقفه طولانی به مسابقات برمی گردند و قطعا اولین دیدارها کیفیت خوبی نخواهد داشت. از نظر منطقی استقلال از نفت قطعا پیروز می شود مگر اینکه خود استقلال کار را برای آنها سخت کند.

257 251

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=203663

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.