افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

جزئیات تشکیل کمیته مشترک کشاورزی ایران و هند

  • کد خبر : 203316
جزئیات تشکیل کمیته مشترک کشاورزی ایران و هند

به گزارش بازار، پس از تاکید رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر هند بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری در مناطق غیرتحریمی در چارچوب اجلاس سران بریکس، علیرضا پیمانپاک معاون وزیر جهادکشاورزی ایران او در سپتامبر 1402 از دهلی نو دیدن کرد و وزیر کشاورزی هند ملاقات و گفتگو کرد. معاون وزیر جهاد کشاورزی در […]

به گزارش بازار، پس از تاکید رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر هند بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری در مناطق غیرتحریمی در چارچوب اجلاس سران بریکس، علیرضا پیمانپاک معاون وزیر جهادکشاورزی ایران او در سپتامبر 1402 از دهلی نو دیدن کرد و وزیر کشاورزی هند ملاقات و گفتگو کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و تنظیم بازار در سفر به هند ضمن مذاکره با مقامات ارشد هند در زمینه همکاری برای گسترش روابط تجاری، رایزنی در مورد تشکیل کمیته مشترک کشاورزی برای حل و فصل مسائل مرتبط از جمله قرنطینه محصولات کشاورزی رایگان است. تجارت، تعرفه ها و… پرداخت ها.

تشکیل کمیته مشترک بازرگانی و کشاورزی در فوریه 1402.
با برنامه ریزی های انجام شده، اولین نشست کمیته مشترک کشاورزی ایران و هند با محوریت توسعه روابط تجاری کشاورزی دو کشور، همکاری های دوجانبه در زمینه محصولات باغی و مرتبط در دهلی نو برگزار شد. پژوهش. به ویژه در گیاهان دارویی، میوه های گرمسیری، محصولات گلخانه ای، قارچ های خوراکی، کشاورزی هوشمند، رفع موانع فنی صادرات کیوی، تسهیل و توسعه صادرات خرما، سیب، زعفران و مسائل فنی مبارزه با آفات و بیماری ها و کیفیت سموم ، موانع گمرکی، جایگزینی تجارت آزاد به جای تعرفه ترجیحی و مبادله. اطلاع رسانی و همکاری دوجانبه بخش های تحقیقاتی دو کشور با حضور معاون بازرگانی وزیر کشاورزی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، مدیر بین الملل مرکز معاونت تحقیقات کشاورزی، رئیس کل گمرک صادرات ایران و چند مدیر میانی دیگر.

در این کمیته مشترک نمایندگان دو طرف مهمترین مسائل، چالش ها و پیشنهادات خود را برای توسعه روابط در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی ارائه کردند. طرف هندی آخرین دستاوردهای خود را در زمینه های کشاورزی هوشمند، تحقیقات هواشناسی و افزایش بهره وری خاک، کشت ارزن خوراکی و تصمیم دولت هند برای ترویج این غذا در بین مردم، بسترهای دسترسی به بازارهای کشاورزان، دولت هند ارائه کرد. ابتکارات قصد دارد بازار محصولات گرمسیری مانند انبه، موز، نارگیل و غیره را توسعه دهد. توضیح داد

طرف ایرانی همچنین مهم ترین مسائل و چالش های همکاری با طرف هندی را مطرح و عمدتاً موانع متعدد ایجاد شده در مسیر فعالیت های مشترک با هند را بیان کرد. نماینده سازمان توسعه تجارت همچنین به موضوع اختلاف زیاد تعرفه واردات محصولات کشاورزی ایران و هند اعتراض کرد و به طرف هندی تلویحاً هشدار داده شد که در صورت عدم پذیرش امضای قرارداد تجاری تجارت آزاد. یا تعرفه های اعمال شده بر محصولات خود را کاهش دهیم، طرف ایرانی نیز اقدامات متقابلی را در خصوص افزایش تعرفه واردات اقلام کشاورزی از هند انجام خواهد داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=203316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.