افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

انبارهای محصولات برقی راه اندازی شد

  • کد خبر : 203190
انبارهای محصولات برقی راه اندازی شد

به گزارش بازار، حمیدرضا باقری افزود: برای تسهیل مبادلات برق در بورس انرژی و همچنین استفاده از ظرفیت های بورس انرژی برای مبادلات برق بین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برق، با همکاری انرژی، گواهی سپرده کالا صادر می شود. شرکت های صرافی ، سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا) و مدیریت طراحی […]

به گزارش بازار، حمیدرضا باقری افزود: برای تسهیل مبادلات برق در بورس انرژی و همچنین استفاده از ظرفیت های بورس انرژی برای مبادلات برق بین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برق، با همکاری انرژی، گواهی سپرده کالا صادر می شود. شرکت های صرافی ، سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا) و مدیریت طراحی شبکه برق ایران و مجوزهای لازم برای اجرای آن اخذ شد.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی بورس گفت: گواهی انبار کالا یک سند امنیتی است که مالکیت مالک بر مقدار معینی از کالا را ثابت می کند و با قبض انبار استانداردی که از طریق انبارهای مجاز توسط سازمان صادر می شود، پشتیبانی می شود. بورس اوراق بهادار

معاون بازار برق ایران خاطرنشان کرد: با این روش با توجه به میزان برق تولیدی که توسط دستگاه های اندازه گیری و نظارت (کنتور) ثبت می شود، گواهی سپرده کالایی با سررسید معین به تولیدکنندگان برق تعلق می گیرد. می تواند این اوراق را در بورس انرژی به فروش برساند.

باقری افزود: خریداران این گواهی می توانند با خرید و ارائه آن به شرکت برق منطقه ای یا توزیع مربوطه، معادل انرژی گواهی را در قبوض خود تسویه کنند.

معاون بازار برق ایران گفت: در واقع این گواهینامه ها ابزار تسویه حساب مناسبی را در اختیار خریداران قرار می دهد تا تمام یا بخشی از قیمت انرژی مصرفی خود را پرداخت کنند.

باقری ادامه داد: برای استفاده از این ابزار در صنعت برق کشور در مرحله اول با تاکید بر گواهینامه انرژی های تجدیدپذیر (REC)، شبکه برق کشور به صورت انبار تعریف شد و از شورای اسلامی مجوز اخذ شد. بورس برای استفاده از این ابزار در صنعت برق کشور.

وی با اشاره به هماهنگی های انجام شده بین بورس انرژی و ساتبا، گفت: مقرر شد شیوه نامه انتشار اوراق REC (گواهی سپرده برق تجدیدپذیر) توسط وزارت نیرو تدوین و ابلاغ شود و پیش بینی می شود که امکان معامله «اوراق سپرده کالای برق» در بورس انرژی از ابتدای سال آینده امکان پذیر می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=203190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.