افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

آغاز واریز وام ویژه 30 میلیونی با اقساط یک میلیونی برای مشمولان یارانه

  • کد خبر : 203076
آغاز واریز وام ویژه 30 میلیونی با اقساط یک میلیونی برای مشمولان یارانه

خبرنگار شکیبا باخالزاده: معاون بنیاد بازسازی مسکن گفت: در صورت همکاری بانک ها در پرداخت وام به متقاضیان مهاجرت معکوس 550 میلیون تومب وام پرداخت می شود. مجید جودی معاون بنیاد بازسازی مسکن گفت: در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات ساخت و ساز و نوسازی مسکن روستایی توسط بانک ها به خوبی پیش رفته است […]

خبرنگار شکیبا باخالزاده: معاون بنیاد بازسازی مسکن گفت: در صورت همکاری بانک ها در پرداخت وام به متقاضیان مهاجرت معکوس 550 میلیون تومب وام پرداخت می شود.

مجید جودی معاون بنیاد بازسازی مسکن گفت: در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات ساخت و ساز و نوسازی مسکن روستایی توسط بانک ها به خوبی پیش رفته است اما همچنان شاهد کمبودهایی در این زمینه هستیم که باید اصلاح شود.

به گفته وی، با دستور وزیر راه و شهرسازی، بنیاد مسکن سیاست های مهاجرت معکوس به روستاها را در نظر گرفته است که برای متقاضیانی که قصد بازگشت به روستاها را دارند، مبلغ 550 میلیون تومان هزینه عملیات عمرانی را پرداخت می کند. .

اعطای رایگان زمین و تسهیلات 550 میلیونی به این متقاضیان

وی افزود: در صورتی که متقاضیان قصد بازگشت از شهر به روستاها را داشته باشند، بنیاد مسکن یک قطعه زمین به همراه تسهیلات 550 میلیون تومانی در اختیار آنها قرار می دهد.

وی یادآور شد: در صورت پرداخت تسهیلات عمرانی از سوی بانک ها، روند بازگشت متقاضیان به روستاها بهبود می یابد و شاهد بهبود وضعیت مهاجرت معکوس خواهیم بود.

بانک ها در تامین مسکن همکاری کنند

معاون بازسازی بنیاد مسکن تاکید کرد: همه بانک ها باید در این زمینه همکاری کنند و در صورت عدم همکاری دولت باید قدرت وام دهی آنها را کاهش دهد یا سرمایه بانک های تابعه را افزایش دهد.

وی تاکید کرد: این تسهیلات با شرایط جدید به متقاضیان پرداخت می شود و به افرادی که قصد مهاجرت معکوس را دارند زمین رایگان داده می شود و این تسهیلات به متقاضیانی که فرم ج قرمز آنهاست نیز تعلق می گیرد./باشگاه خبرنگاران

شرایط دریافت وام 30 میلیونی توکن از بانک تعاون

کارکنان شرکت ها و کارخانجاتی که از مشتریان بانک توسعه تعاون محسوب می شوند و نیازمند وام هستند می توانند از طرح تسهیلات «حمیار» این مجموعه استفاده کنند. این ابزار در دسته اعتبارات خرد قرار دارد و سقف آن حداکثر 30 میلیون تومان است.

با توجه به دسته بندی، افرادی که در یکی از شرکت ها و گروه های مشتریان بانک تعاونی فعالیت می کنند و علاقه مند به دریافت تسهیلات تعاونی هستند باید سپرده جاری داشته باشند. این خط نیز مستلزم سپرده گذاری است و میانگین زمان درخواست این وام دو ماهه اعلام شده است.

مدت بازپرداخت بر اساس مدت سپرده و میانگین حساب ایجاد شده تعیین می شود و حداکثر به 36 ماه می رسد. سود این تسهیلات تا سقف 15 درصد اعلام می شود و لازم به ذکر است افراد برای دریافت این وام باید دارای معرفی نامه از سازمان یا گروه طرف قرارداد بانک تعاون باشند.

با احتساب مبلغ وام، نرخ سود و مدت اقساط، مبلغ هر قسط یک میلیون و 39 هزار و 960 تومان است. سود کل تسهیلات 7 میلیون و 438 هزار و 555 تومان است. مبلغ وام به اضافه سود 37 میلیون و 57 هزار و 500 تومان است.

بانک توسعه تعاون با هدف تشویق و تقویت اشخاص حقیقی و حقوقی به سرمایه گذاری در تعاونی ها، نوآوری و نوآوری در حوزه موسسات مالی تعاونی و توسعه فرآیندهای کاری و حرفه ای، بستر مناسبی را برای توسعه مشارکت غیرنظامیان فراهم می کند. بخش دولتی در اقتصاد فعالیت با اولویت بخش تعاونی کمک به حضور فعال و نقش مؤثر تعاونی ها در بورس، بازارهای سرمایه و بین المللی و غیره. فعالیت خود را آغاز کرد.

مبلغ 2 وام ازدواج و زایمان افزایش یافت

با تصویب شورای نگهبان و با رشد بیش از 65 درصدی وام ازدواج، مبلغ این وام در سال 1403 برای دختران زیر 23 سال و پسران زیر 25 سال به 350 میلیون تومان رسید. مبلغ این وام برای سایر زوج های واجد شرایط 300 میلیون توکن می باشد.

پیش از این مجلس 300 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ازدواج، مادری، ذخیره سازی یا خرید یا ساخت مسکن برای حمایت از خانواده ها و بحث مادرانه اختصاص داد و این طرح به تصویب شورای نگهبان رسید.

به خانواده های چهار فرزند زمین رایگان بدهید

علاوه بر این، شورای نگهبان طرح اعطای «زمین رایگان» به خانواده‌های دارای چهار فرزند یا بیشتر را برای حمایت از مادری تصویب کرد.

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در این خصوص گفت: 300 تلاش برای تسهیل ازدواج، فرزندآوری، سپرده گذاری، خرید یا ساخت مسکن در نظر گرفته شد که به تصویب شورای نگهبان رسید. افزایش مبلغ وام برای زوج های زیر 25 سال و همسران زیر 23 سال به 350 میلیون و سایر زوج ها به 300 میلیون تومب برخلاف قانون اساسی تلقی نشد.

به گفته وی، واگذاری زمین رایگان به خانواده های بالای 4 فرزند و اکثراً زیر 20 سال خلاف شرع و قانون اساسی نبوده است.

این خط وام ازدواج به زوج هایی اعطا می شود که تاریخ ازدواج آنها بعد از 1397/01/01 بوده و مدت بازپرداخت آن 10 سال می باشد.

جزئیات افزایش وام زایمان

همچنین با افزایش سقف وام ازدواج، زایمان و سپرده گذاری یا خرید مسکن به 300 میلیارد تومان، مبلغ وام زایمان سال آینده برای فرزند اول 40 میلیون تومان و برای فرزند اول 80 میلیون تومان خواهد بود. فرزند دوم، در سال کودک. ثالثاً 120 میلیون تومان، فرزند چهارم 150 میلیون تومان و فرزند پنجم و پس از آن 200 میلیون تومان افزایش دادند./ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=203076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.