افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
7

ویزای ترانزیت چیست؟

  • کد خبر : 20293
ویزای ترانزیت چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد خرید بلیط مقصد خاصی را داشته باشید و پس از بررسی پروازهای موجود متوجه شوید که پرواز مستقیمی به آن وجود ندارد و برای رسیدن به مقصد مورد نظر باید از فرودگاه واسطه استفاده کنید. در این صورت باید یک توقف کوتاه در فرودگاه کشور ثالث […]

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد خرید بلیط مقصد خاصی را داشته باشید و پس از بررسی پروازهای موجود متوجه شوید که پرواز مستقیمی به آن وجود ندارد و برای رسیدن به مقصد مورد نظر باید از فرودگاه واسطه استفاده کنید. در این صورت باید یک توقف کوتاه در فرودگاه کشور ثالث داشته باشید و فقط برای این توقف چند ساعته باید از قبل ویزای ترانزیت دریافت کنید. در غیر این صورت اجازه توقف در فرودگاه میانی و ترانسفر را نخواهید داشت. ویزای ترانزیت مانند سایر ویزاها قوانین و شرایط خاص خود را دارد. برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای ترانزیت این مطلب از مجله گردشگری را مطالعه کنید امروز پرواز کن با

ویزای ترانزیت فرودگاهی چیست؟

ویزای ترانزیت نوعی ویزای کوتاه مدت و غیر مهاجرتی است که در واقع به مسافران این امکان را می دهد که در صورت فرود پرواز در فرودگاه های شهرهای دیگر (مثلاً برای تغییر پرواز یا تعمیر هواپیما) در کشور ثالث اقامت کنند. دلیل تنظیم قوانین ویزای ترانزیت در واقع جلوگیری از درخواست پناهجویان سایر کشورها عمدتاً در کشورهای توسعه یافته است. ویزای ترانزیت یکی از سخت ترین انواع ویزا است.

حالا که در مورد ویزای ترانزیت صحبت می کنیم، بد نیست در مورد اتاق ترانزیت توضیحاتی را خدمت شما ارائه دهیم. سالن ترانزیت فرودگاه یک منطقه بین المللی محسوب می شود و تا زمانی که مسافر در این سالن حضور داشته و از آن خارج نشده است، عملاً وارد خاک آن کشور نشده است. اما برخی از کشورها حتی برای این اقامت محدود در سالن ترانزیت نیز نیاز به ویزا دارند.

چندین کشور ویزای فرودگاهی دارند، اما چندین کشور می توانند قبل از ورود ویزای ترانزیت دریافت کنند ویزای الکترونیکی ارائه شده است

انواع ویزای ترانزیت

همانطور که در بالا ذکر شد، اگر قصد دارید با پروازهای بدون توقف به مقصد خاصی سفر کنید، باید از قبل ویزای ترانزیت دریافت کنید. لطفا توجه داشته باشید که توقف در همه کشورها نیازی به اخذ این نوع ویزا ندارد و قبل از سفر باید بررسی کنید که آیا کشور سومی که به دنبال آن هستید، اخذ ویزای ترانزیت را اجباری کرده است یا خیر. به طور کلی ما دو نوع ویزای ترانزیت داریم:

ویزای ترانزیت فرودگاهی ویزای ترانزیت فرودگاهی

دارندگان ویزای ترانزیت فقط می توانند در منطقه فرودگاه حرکت کنند و نمی توانند سالن ترانزیت را ترک کنند. این نوع ویزاها معمولا 24 ساعت اعتبار دارند و در طبقه بندی ویزای شینگن به ویزای نوع A معروف هستند.

ویزای نوع B

در این نوع ویزا که در بین ویزای شینگن رایج است، مسافر می تواند فرودگاه را ترک کرده و به فرودگاه دیگری برسد، حتی اگر آن فرودگاه در شهر دیگری باشد. این نوع ویزاها عموما بین یک تا 10 روز اعتبار دارند و با توجه به مدت مسیر توسط وزارت امور خارجه هر کشور تعیین می شود.

مدارک مورد نیاز و نحوه اخذ ویزای ترانزیت

اولین نکته ای که در رابطه با اخذ ویزای ترانزیت باید به آن توجه کرد این است که آیا کشور سومی که در آن قصد توقف دارید مسافران را ملزم به دریافت این ویزا می کند یا خیر. سپس باید مدارک مورد نیاز را که در زیر ارائه می شود تهیه کرده و همراه با فرم درخواست ویزا به سفارت مربوطه تحویل دهید. پس از چند روز به درخواست شما رسیدگی می شود و تایید یا عدم تایید آن اعلام می شود.

برای کدام کشورها ویزای ترانزیت ضروری است؟

اتباع کدام کشورها به ویزای ترانزیت نیاز دارند؟

اتباع و اتباع کشورهای عراق، ایران، غنا، میانمار، لبنان، هند، نیجریه، سودان، آنگولا، گامبیا، اتیوپی، اریتره، بنگلادش، کنگو، سریلانکا، پاکستان، سومالی، کوبا، کلمبیا برای عبور از این کشور به ویزا نیاز دارند. فرودگاه های منطقه شنگن که دارای ترافیک هوایی هستند. مسافران ایرانی در صورت عبور از منطقه حمل و نقل هوایی مراکش، ژاپن، روسیه، استرالیا، چین و کوزوو نیز باید ویزای ترانزیت دریافت کنند. لازم به ذکر است که تحت شرایط زیر کشورهای شینگن از مسافران ایرانی درخواست ویزای ترانزیت نمی کنند:

  • مسافر باید گرین کارت آمریکا یا کارت PR کانادا داشته باشد یا اقامت نامحدود در ژاپن داشته باشد (در این موارد، سایر ویزاها مانند ویزای دانشجویی و توریستی معتبر نیستند)
  • مسافر ایرانی در یکی از کشورهای مذکور اقامت قانونی دارد و مبدأ مسافر یکی از آن کشورها و مقصد آن ایران است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ترانزیت در کشورهای مختلف بسته به قوانین و مدت اقامت درخواستی متفاوت است. به هر حال موارد زیر از جمله مدارکی است که برای اخذ ویزای ترانزیت لازم است:

  • فرم درخواست ویزای ترانزیت
  • گذرنامه
  • ویزای کشور مقصد نهایی
  • بلیط هواپیما مقصد
  • عکس شخصی
  • بیمه سفر

مدت اعتبار ویزای ترانزیت چقدر است؟

مدت اعتبار ویزای ترانزیت با توجه به نوع ویزا متفاوت است. اگر ویزای نوع A (ویزای ترانزیت فرودگاهی) را دریافت کرده اید، تنها باید 24 ساعت در سالن ترانزیت فرودگاه بمانید و حق خروج از فرودگاه را نخواهید داشت. اما اگر ویزای نوع B دریافت کرده اید، بسته به مدت زمان سفر و صلاحدید وزارت امور خارجه کشور ثالث، می توانید از 1 تا 10 روز در کشور مورد نظر اقامت داشته باشید.

انواع ویزای ترانزیت
انواع ویزای ترانزیت

هزینه ویزای ترانزیت چقدر است؟

هزینه دریافت ویزای ترانزیت از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و حتی برخی از کشورها مانند کانادا برای دریافت این نوع از مسافران هزینه ای دریافت نمی کنند. با این حال، بهتر است قبل از هر کاری برای دریافت ویزای ترانزیت تحقیق کنید و از شرایط و هزینه های این ویزا در کشور مورد نظر مطلع شوید. در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در مجموعه Fly Today تماس حاصل فرمایید.

مهمترین کشورها برای دریافت ویزای ترانزیت

همانطور که گفته شد ویزای ترانزیت معمولا در کشورهای توسعه یافته برای جلوگیری از پناهندگی یا مهاجرت غیرقانونی ایجاد می شود. در زیر تعدادی از محبوب ترین و مهم ترین کشورهایی که برای توقف در آنها نیاز به دریافت ویزای ترانزیت دارید آورده شده است:

ویزای ترانزیت قطر

قطر یکی از کشورهایی است که شهروندان ایرانی برای ورود به آن نیاز به ویزا دارند. بنابراین، اگر پروازی در پیش دارید که قرار است در قطر متوقف شود، باید با ارائه مدارکی مانند کپی پاسپورت، بلیط هواپیما و فرم درخواست، برای ویزای ترانزیت اقدام کنید. ویزای فرودگاهی قطر به مسافران اجازه می دهد از 8 تا 24 ساعت در این کشور بمانند و قابل تمدید نیست.

ویزای ترانزیت آلمان

آلمان یکی از مهم ترین کشورهایی است که تقاضا برای ویزای ترانزیتی در فرودگاه های مختلف در آن زیاد است. برای دریافت ویزای فرودگاهی آلمان باید مدارکی مانند بلیط هواپیما، نامه کارفرما، 2 عکس، فرم درخواست و کپی پاسپورت خود را تهیه کنید. پاسخ به درخواست ویزای ترانزیت آلمان معمولاً ظرف یک هفته اعلام می شود.

از دیگر ویزاهای مهم ترانزیتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویزای ترانزیت دبی
  • ویزای ترانزیت ایران
  • ویزای ترانزیت سنگاپور
  • ویزای ترانزیت برزیل
  • ویزای ترانزیت شینگن
مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ترانزیت

مشاوره عملی در مورد ویزای ترانزیت

  • با توجه به اینکه کشورهای ایرلند و انگلیس جزو معاهده شینگن نیستند، قوانین آسان تری برای اخذ ویزای ترانزیت دارند.
  • اگر قصد دریافت ویزای ترانزیت قطر نوع B را دارید، حتما توجه داشته باشید که مدت اعتبار این ویزا حداکثر 3 روز است و نمی توانید بیش از این مدت در قطر بمانید.
  • برای دریافت ویزای ترانزیت روسیه نیازی به دعوت نامه ندارید و تنها باید کپی بلیط هواپیما خود را ارائه دهید.
  • ویزای ترانزیت دبی قابل تمدید نیست. برای اطلاعات کامل در مورد آن، این مقاله را توصیه می کنیم. راهنمای کامل دریافت ویزای دبی را بخوانید
  • ویزای ترانزیت نوع B عمان فقط 3 روز اعتبار دارد و اگر می خواهید بیشتر از این مدت در عمان بمانید باید ویزاهای دیگری را دریافت کنید.
  • برای دریافت ویزای ترانزیت یا دریافت اطلاعات لازم در مورد آن، مطمئن شوید که از مقامات و آژانس های معتبر کمک بگیرید.
  • بهتر است اخذ ویزای فرودگاهی را به روزهای آخر سفر موکول نکنید و 30-60 روز قبل اقدامات لازم را انجام دهید.

اخذ ویزای ترانزیت را به مقامات مجاز بسپارید

ویزای ترانزیت یکی از مهم ترین نقاط پروازهای توقفی محسوب می شود. بدون این ویزا، ممکن است اجازه نداشته باشید سفر خود را در پروازهای ارتباطی ادامه دهید. در این مقاله در مورد ویزای ترانزیت صفر فرودگاهی صحبت کردیم و گفتیم برای دریافت این ویزا به چه مدارکی نیاز دارید. ما نیز مورد را پیشنهاد می کنیم کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در مجله گردشگری Fly Today بخوانید.

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد مراحل و اخذ ویزای ترانزیت می توانید با کارشناسان ما در Fly Today تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد ویزای ترانزیت

آیا استفاده از ترانزیت فرودگاهی نیاز به ویزا دارد؟

این موضوع بستگی به کشوری دارد که قرار است پرواز شما در آنجا به صورت layover باشد و باید از قبل بررسی کنید که آیا کشور مورد نظر شما نیاز به ویزای فرودگاهی دارد یا خیر.

چگونه ویزای ترانزیت بگیریم؟

برای دریافت این ویزا کافی است مدارک خود را به همراه فرم درخواست در سفارت ارائه دهید.

مدت زمان صدور ویزای ترانزیت چقدر است؟

صدور ویزای ترانزیت حداکثر 2 هفته طول می کشد و بسته به کشور مورد نظر شما می تواند کوتاه تر یا طولانی تر باشد.

در ویزای ترانزیت چه نوشته شده است؟ اولین بار در مجله گردشگری. ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.