به گزارش خبرآنلاین، حسین شریعتمداری وی در کاهان نوشت: امروزه تقریباً در همه جای دنیا پلتفرم ها (سکوهای مجازی) جزء لاینفک زندگی مردم شده اند. از طریق این پلتفرم ها بسیاری از فعالیت های تجاری، خریدهای روزانه، حمل و نقل درون و برون شهری، حمل بار و کالا، کسب اطلاعات لازم و برآوردن ده ها نیاز دیگر افراد انجام می شود.

سخنان حسین شریعتمداری در کیهان مبنی بر اینکه «سکوهای خدماتی و مدیریت آن باید تحت نظارت مستقیم مراکز ذیربط به افراد واجد شرایط واگذار شود و مالکیت و مدیریت آن بر عهده نظام باشد» با واکنش‌های منفی گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

حسین شیطمداری: دیجی کالا، اسنپ و امثال آن را از صاحبانشان بگیرید و به دست افرادی بدهید که به نظام خدمت می کنند!

مصادره این استارت آپ ها احمقانه است

در همین رابطه محمد کیشوری، کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سخنان حسین شریعتمداری با انتقاد مواجه است، گفت: این سخنان حسین شریعتمداری با انتقادهایی همراه است. وی گفت: واضح است که سخنان ایشان نادرست است و با منطق و منطق حاکمیتی سازگاری ندارد و اجرای این طرح منتفی است زیرا بسیاری از سهامداران این شرکت های جدید مردم عادی هستند. آنها تافته های جداگانه نیستند، بلکه شرکت هایی هستند که بخش خصوصی در آنها مشارکت دارد. ارتباط با بخش دولتی بر آنها حاکم است و مصادره آنها منطقی نیست.”