افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
5

۷ دلیل پنهان اضطراب را بشناسید

  • کد خبر : 20273
۷ دلیل پنهان اضطراب را بشناسید

اضطراب اختلالی است که تشخیص آن گاهی آسان و گاهی دشوار است. در این میان حتی می توان بیماری های دیگری را نیز در فرد تشخیص داد زیرا یک سری علائم وجود دارد که اکثر روانشناسان و پزشکان به آنها توجه نمی کنند زیرا به نظر خیلی جدی نمی رسند. اما در واقع در تحریک […]

اضطراب اختلالی است که تشخیص آن گاهی آسان و گاهی دشوار است. در این میان حتی می توان بیماری های دیگری را نیز در فرد تشخیص داد زیرا یک سری علائم وجود دارد که اکثر روانشناسان و پزشکان به آنها توجه نمی کنند زیرا به نظر خیلی جدی نمی رسند. اما در واقع در تحریک و ایجاد این اختلال موثر هستند. با معرفی اسمارتک نیوز همراه باشید.

1- دردهای جسمی

ناراحتی جسمی نه تنها می تواند یکی از علائم اضطراب باشد، بلکه می تواند یکی از دلایل آن نیز باشد. شرایطی مانند اختلالات گوارشی، میگرن، دیابت و بیماری های قلبی می توانند باعث ایجاد یا تشدید اضطراب شوند.

2- آزار عاطفی

سوء استفاده عاطفی شامل فریب، اجبار، کنترل و ارعاب یک فرد توسط شخصی است که به او اهمیت می دهد یا دوستش دارد. این نوع سوء استفاده بسیار موذیانه است و اکثر مردم به جز قربانی متوجه آن نیستند. حتی زمانی که آزار به پایان رسیده باشد، قربانی به سختی بهبود می یابد. در واقع، در بیشتر موارد، این نوع سوء استفاده منجر به اختلالات اضطرابی شدید می شود که سپس منجر به عوارض جانبی و مشکلات دیگر می شود. گاهی اوقات سوء استفاده عاطفی بدتر از آزار جسمی است زیرا بر کل عملکرد فرد تأثیر می گذارد.

3- نداشتن هدف و انگیزه

ما به عنوان انسان، وقتی از پتانسیل کامل خود استفاده نمی کنیم، احساس پوچی می کنیم. این احساس ممکن است توسط دیگران دیده نشود، اما در درون ما ریشه دوانده و باعث اضطراب می شود. وقتی می بینیم دیگران کارهایی را انجام می دهند که ما دوست داریم انجام دهیم، پشیمان می شویم.

اضطراب

4- همدلی

همدلی می تواند به آرامی منجر به اختلالات اضطرابی شود که از نیاز به مهربانی با دیگران ناشی می شود. از آنجایی که هوش هیجانی شما را در معرض انتقاد قرار می دهد، پذیرش این انتقاد می تواند باعث ایجاد انواع اضطراب شود. کسانی که همدل تر هستند، بیشتر مستعد آسیب پذیری هستند، زیرا در تسلی دادن دیگران مهارت دارند، اما وقتی کسی برای همدردی با آنها نیست، احساس اضطراب می کنند. متأسفانه، دیدن افراد بسیار خوب به چنین بیماری هایی سخت است.

5- پزشکی

برخی از داروها کمک می کنند، اما برخی عوارض جانبی منفی دارند، به عنوان مثال، برخی از داروهای آسم می توانند باعث اضطراب یا بدتر شدن علائم شوند.

6- ژنتیک

حتی اگر هیچ یک از این موارد اتفاق نیفتد، ممکن است از نظر ژنتیکی مستعد آن باشید. اگر پدر یا مادر شما این اختلال را داشته باشد، ممکن است شما نیز تا حدی به آن مبتلا باشید.

7- دارو و الکل

سوء مصرف مواد بسیار رایج است و به عنوان یک مشکل جدی در نظر گرفته می شود. این منجر به مشکلات بسیاری از جمله اختلالات روانی می شود. حتی ترک آنها می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد که منجر به اضطراب می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.