افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

ما در پاسخگویی به مسائل روز زن بسیار بد عمل کرده ایم – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 202397
ما در پاسخگویی به مسائل روز زن بسیار بد عمل کرده ایم – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، فرحناز خسروشاهی مشاور قضایی تدوین قوانین و امور شورای قضایی در جلسه شورای فقه حقوقی بانوان گفت: شأن فقه می تواند چند وجهی باشد. شورای فقه می تواند به این مسائل رسیدگی کند. وی افزود: مسائلی وجود دارد که مختص زنان است و خود زنان نیز درگیر آن هستند و مردان […]

به گزارش خبرنگار مهر، فرحناز خسروشاهی مشاور قضایی تدوین قوانین و امور شورای قضایی در جلسه شورای فقه حقوقی بانوان گفت: شأن فقه می تواند چند وجهی باشد. شورای فقه می تواند به این مسائل رسیدگی کند.

وی افزود: مسائلی وجود دارد که مختص زنان است و خود زنان نیز درگیر آن هستند و مردان نمی توانند به مسائل مختص زنان بپردازند.

مشاور قضایی تدوین قوانین و امور قوه قضائیه گفت: خلأهای زیادی در این زمینه وجود دارد که ما پاسخگوی آن نیستیم. بعد از 45 سال انقلاب نتوانستیم پاسخگوی مشکلات زنان باشیم.

خسروشاهی گفت: برای پاسخگویی به سوالات بهتر است به مدارس به ویژه مدارس راهنمایی مراجعه شود. زیرا پرداختن به مشکلات تنها از طریق تحقیق کافی نیست. بلکه باید در آموزش و پرورش، دادگاه، پزشکی و سایر حوزه ها حضور داشته باشد و از نزدیک با مشکلات برخورد کند.

مشاور قضایی تدوین قوانین و امور قوه قضاییه گفت: در سیستم آموزشی حضور داشته باشید و خودتان ببینید که دبیر اجتماعی در کلاس های درس با دانش آموزان 15 ساله ای که هیچ اطلاعی از این موضوع ندارند و به آن می گویند ازدواج سفید را ترویج می کند. به آن مشروعیت می بخشد.

وی افزود: در بعد اجرایی باید به سوالات و شبهات جوانان رسیدگی شود چرا که با جمع آوری اطلاعات نمی توان به نتیجه رسید.

مشاور قضایی تدوین لوایح و امور شورای قضایی تصریح کرد: باید به مشکلات زنان به صورت جهادی و اجرایی رسیدگی شود.

و افزود: دختران مجرد ما به زودی تشکیل خانواده می دهند، وظیفه شما این است که موضوعاتی را که این دختران نمی دانند به آنها آموزش دهید.

خسروشاهی گفت: ما در پاسخگویی به مشکلات زنان بسیار ضعیف بوده ایم و واقعاً کاری برای رفع آن انجام نداده ایم.

وی افزود: تشکیل هیئت حاکمه جنبه اجرایی قضیه است؛ پس از رسیدن به مسائل باید مشکلات اولویت بندی شود.

مشاور قضایی تدوین قوانین و امور قوه قضائیه گفت: اگر می خواهید از مشکلات زنان مطلع شوید به دادگاه های خانواده مراجعه کنید و صحبت های زنان را بشنوید و ببینید مشکلات و مسائل خانواده ها به کجا رسیده است.

خسروشاهی افزود: چند خانم خانه دار بیمه شده اند؟ در دوران بارداری یا حضانت فرزند چقدر از مادران حمایت می شود؟ چرا نباید به مادر حضانت اختیار بدهیم؟

مشاور قضایی تدوین لوایح و امور شورای قضایی گفت: اگر مسائل به خوبی دیده نشود و تضمینی برای احقاق حقوق وجود نداشته باشد یا حتی زنان آموزش ندیده باشند نمی توان انتظار داشت که مشکلات برطرف شود. .

و افزود: زمانی که حق بارداری زنان را به سطح کارگر و به عنوان حقوق کاهش داده ایم ضرب المثل گفتیم تکلیف. دستمزد ضرب المثل یا کار شبانه روزی مادران را می توان روی آن قیمت گذاشت؟

مشاور قضایی تدوین لوایح و امور شورای قضائیه درباره موضوع جمعیت گفت: بحث جمعیت که یکی از دغدغه های رهبری است، موضوع اهدای جنین را در نظر بگیرید که در آن چه می گذرد، چه اتفاقی می افتد. نظارت از مراکز ناباروری؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=202397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.