افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

سهامداران تصمیم به فروش سهام بیشتری دارند

  • کد خبر : 202323
سهامداران تصمیم به فروش سهام بیشتری دارند

به گزارش بازار، در حال حاضر، پادشاهی عربستان سعودی پس از فروش 1.7 درصد در عرضه اولیه عمومی (IPO) در دسامبر 2019، کمی بیش از 98 درصد از سهام آرامکو را در اختیار دارد. از 98 درصد سهام پادشاهی، 90 درصد آرامکو متعلق به دولت سعودی است، در حالی که 8 درصد دیگر متعلق به […]

به گزارش بازار، در حال حاضر، پادشاهی عربستان سعودی پس از فروش 1.7 درصد در عرضه اولیه عمومی (IPO) در دسامبر 2019، کمی بیش از 98 درصد از سهام آرامکو را در اختیار دارد. از 98 درصد سهام پادشاهی، 90 درصد آرامکو متعلق به دولت سعودی است، در حالی که 8 درصد دیگر متعلق به صندوق سرمایه گذاری دولتی است.

ماه گذشته، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه عربستان سعودی در حال همکاری با مشاوران برای احیای فروش جدید سهام غول نفتی دولتی آرامکو، بزرگترین شرکت نفتی جهان از نظر ارزش بازار و تولید نفت است.

منابع ناشناس با اطلاع از این طرح ها در اواخر ژانویه به بلومبرگ گفتند سعودی ها به دنبال فروش سهام آرامکو در بازار داخلی هستند و سعی می کنند حداقل 10 میلیارد دلار از عرضه بعدی به دست آورند.

پیش از عرضه اولیه عمومی سهام در سال 2019، عربستان سعودی در ابتدا قصد داشت آرامکو را در بورس اوراق بهادار عربستان سعودی، Tadawul، در یک بازار بزرگ بین‌المللی عرضه کند و شایعات یا گزارش شده بود که لندن، نیویورک، توکیو و هنگ کنگ در این رقابت شرکت کرده‌اند.

اما در نهایت، تقاضای ضعیف سرمایه‌گذاران و احتمال قرار گرفتن پادشاهی در معرض شکایت – به ویژه با فهرست نیویورک – حاکمان را مجبور کرد که سهام آرامکو را کاهش دهند.
آرامکو عربستان در دسامبر 2019 در بورس اوراق بهادار عربستان فهرست شد و حدود 30 میلیارد دلار سرمایه جذب کرد که به بزرگترین عرضه اولیه عمومی در تاریخ تبدیل شد.

از زمان عرضه اولیه سهام، حاکمان سعودی، از جمله ولیعهد محمد بن سلمان، بارها گفته اند که فروش شیل آرامکو در آینده در تدول افزایش خواهد یافت.

به گفته منابع بلومبرگ، طبق گزارش ها، آخرین طرح فروش سهام اکنون در دست بررسی است و سعودی ها به دنبال جذب حداقل 10.7 میلیارد دلار (40 میلیارد SAR) از این فروش هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=202323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.