افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
7

ما چند روش مدرن لایه برداری پوست را ارائه می دهیم. به نظر شما چه نوع اسکراب و ماسکی برای پوست شما مناسب است؟

  • کد خبر : 20217
ما چند روش مدرن لایه برداری پوست را ارائه می دهیم.  به نظر شما چه نوع اسکراب و ماسکی برای پوست شما مناسب است؟

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز لایه برداری پوست همانطور که از نامش پیداست به معنای برداشتن لایه بالایی پوست است که در واقع به پاکسازی پوست کمک می کند. در این روش یک لایه سطحی از سلول های مرده پوست برداشته می شود و به رفع جوش ها و لک […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

به

شایانوز لایه برداری پوست همانطور که از نامش پیداست به معنای برداشتن لایه بالایی پوست است که در واقع به پاکسازی پوست کمک می کند. در این روش یک لایه سطحی از سلول های مرده پوست برداشته می شود و به رفع جوش ها و لک ها و همچنین انواع لکه های پوستی کمک می کند. لایه برداری پوست مشکلات پوستی مانند منافذ باز، تیرگی و حتی چین و چروک های ریز را از بین می برد و پوست را شاداب می کند. امروزه پاکسازی پوست یکی از مهم ترین روش ها محسوب می شود و معمولاً با تکنیک های مختلفی انجام می شود. اگر به دنبال پاکسازی و لایه برداری پوست خود هستید، بهتر است ابتدا با انواع محصولات و روش آن ها آشنا شوید و سپس محصول یا لایه بردار مورد نظر خود را انتخاب کنید. البته اگر می گوییم لایه برداری صورت به این معنی نیست که لایه برداری بدن نباید انجام شود یا انجام آن غیرممکن است، فراموش نکنید که لایه برداری می تواند برای همه پوست ها مضر باشد.

لایه برداری باعث افزایش تولید کلاژن در طولانی مدت می شود و به این ترتیب درخشندگی و شادابی به پوست باز می گردد. کلاژن خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با روش های مختلف لایه برداری و روش های پاکسازی پوست در منزل آشنا شوید.

لایه برداری فیزیکی پوست؛ مالیدن و رول کردن

خوب است بدانید که به هر روشی که با اسکراب یا لایه برداری دستی انجام شود، لایه برداری فیزیکی گفته می شود. به عنوان مثال، می توانید بگویید که استفاده می کنید ورق یا آب سفید در حمام یکی از این روش ها محسوب می شود. بزرگترین مزیت این روش سهولت انجام آن است. البته فراموش نکنید که لایه برداری فیزیکی ناکافی می تواند باعث تحریک پوست شود. روغن های مرطوب کننده یا سرم های پوست می توانند به کاهش سوزش پس از لایه برداری کمک کرده و پوست را مرطوب کنند. در این روش می توانید از اسکراب های پاک کننده، پدهای شستشو یا غلتک ها استفاده کنید.

اسکراب پوست

اسکراب پوست

لایه برداری شیمیایی؛ مراقب طراوت پوست خود باشید

در این روش از مواد شیمیایی مختلفی از جمله اسیدهای هیدروکسی، رتینول و آنزیم ها استفاده می شود. درست است که لایه برداری فیزیکی به روشن شدن پوست کمک می کند، اما به اندازه لایه برداری شیمیایی موثر نیست. ما به توضیح این مواد شیمیایی ادامه خواهیم داد.

اسکراب پوست

آلفا هیدروکسی اسیدها

جالب است بدانید آلفا هیدروکسی اسیدها گروهی از اسیدهای محلول در آب هستند که عموماً از میوه های شیرین به دست می آیند. این نوع اسید در موادی مانند اسید گلیکولیک از نیشکر، اسید لاکتیک از شیر، اسید سیتریک از مرکبات، اسید تارتاریک از انگور و اسید مالیک از سیب وجود دارد. همه این اسیدها باعث لایه برداری می شوند و به ایجاد سلول ها و رنگدانه های جدید کمک می کنند.

اسیدهای بتا هیدروکسی

این نوع اسیدها بر خلاف نوع قبلی محلول در روغن هستند. این اسیدها به عمق فولیکول مو نفوذ می کنند و چربی اضافی و سلول های مرده پوست را از بین می برند و منافذ پوست را باز می کنند. بد نیست بدانید مهم ترین نوع بتا هیدروکسی اسید سالیسیلیک اسید است که برای درمان آکنه استفاده می شود.

اسکراب پوست

رتینوئیدها

رتینوئیدها دسته ای از داروهای ساخته شده از ویتامین A هستند. این محصولات برای تسکین پوست آسیب دیده در برابر نور خورشید، کاهش علائم پیری و درمان آکنه استفاده می شوند. این گروه از داروها از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند و باعث تشکیل کلاژن در پوست می شوند. به عنوان مثال، رتینوئیدهای موضعی شامل رتینول، آداپالن، آلی‌ترتینوئین، ترتینوئین، بکساروتن و تازاروتن هستند.

اگر دوست دارید زیبا و زیبا باشید، صفحه مد ما را دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.