افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
8

آدرس Vanity چیست؟ آدرس های سفارشی اما ناامن در کریپتو

  • کد خبر : 20190
آدرس Vanity چیست؟  آدرس های سفارشی اما ناامن در کریپتو

ماه گذشته، یک هکر با ایجاد آدرس هایی مشابه آدرس های واجد شرایط Airdrop Arbitrum، 500000 دلار از Arbitrom سرقت کرد. جیب زده. این شخص ابتدا فهرستی از آدرس های غرور واجد شرایط دریافت یک توکن ARB، سپس از یک مولد آدرس برای ایجاد آدرس‌های مشابه استفاده کنید، سپس توکن‌های airdropped را به آدرس جدید […]

ماه گذشته، یک هکر با ایجاد آدرس هایی مشابه آدرس های واجد شرایط Airdrop Arbitrum، 500000 دلار از Arbitrom سرقت کرد. جیب زده. این شخص ابتدا فهرستی از آدرس های غرور واجد شرایط دریافت یک توکن ARB، سپس از یک مولد آدرس برای ایجاد آدرس‌های مشابه استفاده کنید، سپس توکن‌های airdropped را به آدرس جدید منتقل کنید. از آنجایی که این آدرس‌های هک شده بودند، صاحبان اصلی توکن‌های ARB موفق به دریافت airdrop نشدند. موضوع بحث امروز ما چیست؟ چگونه آدرس Vanity بسازیم است. با کشور بلاک چین بمانید.

خلاصه

به آدرس های خاص یا سفارشی، آدرس غرور تماس گرفت.

👈 استفاده اولیه از آدرس های بیهوده اضافه کردن عناصر شخصی مانند نام شرکت یا نام تجاری به آدرس عمومی است.

👈 برای ایجاد یک آدرس Vanity، باید یا به مولد آدرس Vanity مراجعه کنید یا آن را به صورت دستی در رایانه ایجاد کنید.

👈 آدرس‌های Venity از امنیت بالایی برخوردار نیستند و می‌توانند با حمله brute force هک شوند.

آدرس Veniti چیست؟

آدرس Vanity چیست؟  آدرس های سفارشی اما ناامن در کریپتو
منبع: notatether.com

به آدرس های خاص یا سفارشی، آدرس غرور نامیده شد؛ یعنی به جای قرار دادن تصادفی حروف و اعداد در کنار هم، می توانید ترتیب آنها را انتخاب کنید و یک مفهوم یا نام شخصی را در دل آدرس عمومی خود قرار دهید.

نمایی از آدرس Veniti
منبع: Bitcointalk.org

آدرس های استاندارد تولید شده توسط کیف پول ها شامل کاراکترهای الفبایی عددی تصادفی است که معنای خاصی ندارند. این آدرس ها را می توان با افزودن عناصر خاص، کاراکترهای خاص یا نام و برند شخصی سازی کرد. به عنوان مثال، یک آدرس استاندارد و معمولی بیت کوین ممکن است به صورت زیر باشد:

3P4glGKlpKJrgvj4n7GBgnLNqBdjVgf3jx

در حالی که Bitcoin Vanity Address می تواند حاوی یک کلمه یا مخفف معنی دار باشد:

3LoveBPzzD72PUXLzCkYAtGFYmK5Vynr33

500 میلیون رایگان Baby Dodge
فقط با ثبت نام در Bitland Exchange 500 میلیون جایزه سگ بچه دریافت کنید!


ثبت نام

همانطور که می بینید، این آدرس حاوی کلمه Love است. استفاده اولیه از آدرس های Vanity اضافه کردن اجزای شخصی به آدرس عمومی است. این کار اشتراک‌گذاری و به خاطر سپردن آدرس را آسان‌تر می‌کند و گاهی اوقات تبلیغ برند یا کسب‌وکار شما را آسان‌تر می‌کند.

چگونه یک آدرس روشویی بسازیم؟

ساخته شده است آدرس های Veniti به قدرت پردازش بالایی نیاز دارد. برای ایجاد یک آدرس Vanity، باید یا به مولد آدرس Vanity مراجعه کنید یا آن را به صورت دستی در رایانه ایجاد کنید. استفاده از ابزارهای آنلاین 2 اشکال بزرگ دارد. اولاً وقتی آدرس عمومی توسط پلتفرم واسطه ایجاد می شود، به این معنی است که کلید خصوصی شما نیز در دست آنهاست و ثانیاً ایجاد آدرسی که دقیقاً مطابق خواسته شما باشد هزینه بر است.

فرآیند ایجاد آدرس های ونیزی دقیقاً مشابه آدرس های عادی است. کلید عمومی از کلید خصوصی ایجاد می شود. ایجاد آدرس Veniti به ترکیبی از ابزارهای نرم افزاری، دانش فنی و صبر نیاز دارد. شما باید آدرسی را جستجو کنید که با معیارهای شما مطابقت داشته باشد و بسته به پیچیدگی سفارشی‌سازی، ممکن است زمان ببرد. مراحلی که معمولاً برای ایجاد آدرس Veniti به صورت آنلاین باید انجام دهید به شرح زیر است:

1- یک مولد آدرس Vanity پیدا کنید

برای تولید یک آدرس روشویی، به یک نرم افزار تولید آدرس روشویی نیاز دارید. شما باید با توجه به شبکه مورد نظر خود از یک مولد آدرس خاص استفاده کنید. برای ایجاد آدرس Vanity Ethereum، می توانید به آدرس زیر بروید این لینک و این لینک و یک آدرس Veniti برای سولانا بسازید این سایت و برای بیت کوین به این سایت دیدن.

(من شخصاً توصیه نمی کنم که کلید خصوصی این آدرس ها را وارد کنید و از آنها استفاده کنید. من این سایت ها را اینجا قرار دادم تا بتوانید تجربه ایجاد آدرس Vanity را داشته باشید. من نمی توانم سلامت هیچ کدام را تأیید کنم. بنابراین. بسیار مراقب باشید و نکات امنیتی را دنبال کنید. رعایت کنید.)

2- آدرس دلخواه خود را وارد کنید

کلمات و عبارات مورد نظر خود را در آدرس خود وارد کنید. فراموش نکنید که هر چه کاراکترها طولانی تر و پیچیده تر باشند، مدت بیشتری باید منتظر بمانید تا آدرس تولید شود. برخی از کاراکترها مانند ‘0’، ‘O’، ‘I’ و ‘l’ برای جلوگیری از سردرگمی مجاز نیستند.

3- آدرس را ایجاد کنید

سپس روی Generate کلیک کنید. نرم افزار آدرس مورد نظر شما را ایجاد می کند. زمان مورد نیاز برای ایجاد آدرس به پیچیدگی آدرس و قدرت پردازش سرور بستگی دارد. سپس یکی آدرس عمومی ونیتی به همراه کلید خصوصی به شما داده می شود.

نکته مهم در مورد آدرس های Vanity این است که برخی از بلاک چین ها فرمت آدرس خود را دارند و آدرس های Vanity را پشتیبانی نمی کنند.

ایجاد آدرس Venity به صورت دستی

شما می توانید آدرس روشویی خود را ایجاد کنید. برای ایجاد آدرس عمومی، باید کلید خصوصی صحیح را پیدا کنید. فقط از طریق چیزی کار می کند که به آن حمله می کند نیروی بی رحم گفته می شود، ممکن است; حدس زدن تا رسیدن به ترکیب مناسب. نیروی بی رحم به قدرت پردازش بالایی نیاز دارد. بنابراین برای این کار باید از کامپیوتر استفاده کنید.

مرحله اول: دانلود نرم افزار VanityGen

اول، برنامهVanityGen دانلود وقتی آن را استخراج می کنید، باید محتوای زیر را ببینید:

ایجاد آدرس روشویی
منبع: 99bitcoins.com

برنامه Vanitygen یا Vanitygen64 را با توجه به نوع CPU خود انتخاب کنید.

مرحله دوم: برنامه را اجرا کنید

روی دکمه win کلیک کنید و run را بنویسید سپس cmd را تایپ کنید و OK کنید. سپس باید آدرس فایل درخواست را وارد کنید.

ایجاد آدرس Venity با استفاده از خط فرمان ویندوز
منبع: 99bitcoins.com
فایل را در خط فرمان ویندوز وارد کنید
منبع: 99bitcoins.com

اینتر را بزنید و سپس لیستی از منابع VanityGen را مشاهده خواهید کرد. سپس باید برنامه Vanity Gen را اجرا کنید تا آدرس شما به صورت brute force اعمال شود. بنابراین دوباره مسیر فایل Vanity Jen را وارد کنید، اما این بار فرمول زیر را اضافه کنید:

[پنج تا شش کاراکتری که با ۱ شروع شوند] v -i-

(به خط آخر در تصویر زیر دقت کنید.)

برای ایجاد آدرس Vnaity، کاراکترهای مورد نظر را وارد کنید
منبع: 99bitcoins.com

وقتی دوباره وارد شوید، اطلاعاتی مشابه تصویر زیر مشاهده خواهید کرد:

ایجاد آدرس توالت
منبع: 99bitcoins.com
  • Kkey/s: سرعت برنامه را نشان می دهد
  • مشکل: احتمال برخورد تصادفی با آدرس مورد نظر

آخرین اعداد نیز نشان می دهد که در 30.3 ثانیه احتمال 50٪ است. اگر خوش شانس باشید، جایی بین 50 تا 100 درصد به احتمال زیاد، به آدرس می رسید.

ساخت آدرس Vanity با کامپیوتر
منبع: 99bitcoins.com

وقتی آدرس تولید شد، کلید عمومی و خصوصی را مشاهده خواهید کرد.

آیا باید از آدرس های Venity استفاده کنیم؟

اسناد زیادی در مورد اینکه آدرس های Venit چه مشکلی دارند و اینکه آیا آنها منجر به از دست دادن دارایی می شوند یا خیر وجود دارد. با توجه به تحقیقات و بررسی هایی که در این زمینه انجام دادم، استفاده از این نوع آدرس ها را به هیچ وجه توصیه نمی کنم.

یکی از معروف ترین مولدهای آدرس فحش نام داشت. این ابزار از سال 2017 برای ایجاد آدرس های اتریوم استفاده شد. در سال 2022، یک اینچ صرافی غیرمتمرکز را برای کاربران خود انجام داد. گفت که آسیب پذیری های متعددی را در ابزارهای Profneti یافت که میلیون ها دلار را در معرض خطر قرار می دهد. Profneti آدرس های Veniti را طبق مراحل زیر ایجاد می کند:

1- از بین 4 میلیارد کلید خصوصی، یک میلیارد کلید را به صورت تصادفی انتخاب کرد.

2- کلیدها را گسترش می داد تا به 2 میلیون برسد.

3- از این کلیدهای عمومی یک کلید خصوصی ایجاد می کند.

4- آنها را بارها تغییر می داد تا به آدرس مورد نظر برسد.

در ابتدا، مقامات One Inch فکر می کردند که محاسبه مجدد آدرس های Venity به یک کارت گرافیک قدرتمند نیاز دارد و ماه ها طول می کشد. اما ناگهان اتفاقی افتاد؛ 5 آدرس قرارداد هوشمند از 5 پروژه مختلف از یک airdrop دریافت کردند و سپس این دارایی ها به یک کیف پول دیگر منتقل شد. توسعه دهندگان One Inch دریافتند که کلید خصوصی آدرس های Veniti را می توان با حمله brute force به شرح زیر بدست آورد:

1- کلید عمومی از امضای تراکنش قابل بازیابی است.

2- کلیدها را باز کنید تا به 2 میلیون کلید برسید.

3- آن ها را مکرر تغییر دهید تا به کلید عمومی برسیم.

به گفته One Inch، مولدهای آدرس Venity از یک بردار 32 بیتی برای تولید یک کلید خصوصی 256 بیتی استفاده می کنند که به این معنی است که امن نیستند. گزارش ها از سپتامبر 2022، نشان می دهد که حدود 3.3 میلیون دلار از آدرس های Veniti ایجاد شده با Profneti به سرقت رفته است.

سوالات متداول

پرسش و پاسخ اسمارتک نیوز
  • آدرس Veniti چیست؟
    آدرس های بیهوده نوعی آدرس رمزنگاری و منحصر به فرد هستند که به جای حروف و اعداد تصادفی شامل کلمات و عبارات معنادار و قابل خواندن برای انسان است.
  • چگونه یک آدرس روشویی بسازیم؟
    ایجاد آدرس Veniti هم به صورت دستی و هم به صورت آنلاین امکان پذیر است. در این مقاله هر دو روش را توضیح می دهیم.

نتیجه

آدرس توالت به نوعی آدرس عمومی گفته می شود که به جای حروف و حروف تصادفی و اعداد تصادفی، می توانید کلمات معناداری مانند نام، برند شرکت یا مفهومی را در دل آدرس قرار دهید. برای ایجاد آدرس Vanity می توانید به مولدهای آدرس آنلاین مراجعه کنید یا نرم افزاری به نام VanityGen را نصب کرده و با استفاده از خط فرمان ویندوز ایجاد کنید. استفاده از آدرس Venity به دلیل امنیت پایین توصیه نمی شود، اما فرآیند ایجاد آن تجربه فنی جالبی را به شما می دهد. نظر شما در مورد آدرس های توالت چیست؟ آیا از آنها استفاده می کنید؟

{ “@context”: “https://schema.org”، “@type”: “FAQPage”، “mainEntity”: [
{
“@type”: “Question”,
“name”: “آدرس ونیتی چیست؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: ” آدرس‌های ونیتی (Vanity address) نوعی آدرس رمزنگاری و منحصربه‌فرد هستند که به جای حروف و اعداد رندوم، کلمات و عبارات معنی‌دار و قابل خواندن برای انسان را شامل می‌شوند. ”
}
},
{
“@type”: “Question”,
“name”: “چطور آدرس ونیتی بسازیم؟ “,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “ساخت آدرس ونیتی به دو صورت دستی و آنلاین امکان‌پذیر است. هر دو روش را در این مطلب توضیح می‌دهیم. ”
}
}
]
}



خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-05-09 22:03:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 8انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.