افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

خبر خوش برای بازنشستگان؛ وام بدون وثیقه بگیرید

  • کد خبر : 201824
خبر خوش برای بازنشستگان؛  وام بدون وثیقه بگیرید

محسن تقیانی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تشریح برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی این سازمان برای گروه‌های مختلف مخاطبان و ذینفعان، با اشاره به اینکه مخاطبان این نهاد جامعه‌ای بزرگ و متنوع هستند، گفت: ، گفت: برنامه ریزی فرهنگی در سازمان تامین اجتماعی در دوره جدید مدیریت سازمان تنها محدود به […]

محسن تقیانی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تشریح برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی این سازمان برای گروه‌های مختلف مخاطبان و ذینفعان، با اشاره به اینکه مخاطبان این نهاد جامعه‌ای بزرگ و متنوع هستند، گفت: ، گفت: برنامه ریزی فرهنگی در سازمان تامین اجتماعی در دوره جدید مدیریت سازمان تنها محدود به برنامه ریزی اقدامات و برنامه های فرهنگی برای کارگران و بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران و کارفرمایان نیست و علاوه بر پیش بینی و اجرای برنامه های بسیاری برای این افراد. گروه ها، برنامه های فرهنگی مناسبی نیز برای کارکنان و خانواده های آنان تدارک دیده شده و این رویکرد از برنامه های تحول آفرین این دوره محسوب می شود و کلیه کارکنان سازمان تامین اجتماعی اعم از کارکنان ستادی و استانی و نیز کارکنان شرکت های تابعه. رسالت، شستا و بانک رفاه کارگران و خانواده های آنان به عنوان یکی از اصلی ترین گروه های هدف در برنامه های فرهنگی این سازمان تعریف شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع برای بازنشستگان و مستمری بگیران به عنوان یکی از مهم ترین مخاطبان سازمان تامین اجتماعی، افزود: طرح کرامت رضوی و اعزام بازنشستگان به زیارت یکی از این برنامه هاست که سال گذشته نزدیک به 50 هزار نفر را به زیارت رساند. اماکن مقدس مشهد، قم و شیراز اعزام شدند طرح کرامت رضوی از سال 1394 آغاز شد و در سال های اخیر سالانه 30 هزار نفر از این سفرهای معنوی بازدید کردند. تفاوت دیگر در اجرای طرح کرامت رضوی در این مدت و پس از تعطیلی غیرارادی این برنامه به دلیل شیوع ویروس کرونا؛ این سفرها نسبت به دوره های گذشته اکنون پیوند فرهنگی دارد و دوره های آموزشی شامل مباحث دینی، درون نگری، آداب زیارتی، طب سنتی، تغذیه و بهداشت و … در طول سفر به منظور افزایش اطلاعات و آگاهی بازنشستگان و این آموزش ها انجام می شود. دوره ها با استقبال خوبی مواجه شده است. همچنین سامانه ای برای مدیریت ترخیص سفر متقاضیان طراحی شده است که در آن آژانس تامین به عنوان یک واسطه مرتبط باید سوابق کلیه متقاضیان ارائه شده توسط کانون های بازنشستگی را که قبلا به این سفرها اعزام نشده اند، تایید کند. بلیط ها. تا بتوانیم همه این عزیزان از این فرصت استفاده کنیم.

از امروز پرداخت حقوق بهمن ماه به مستمری بگیران تامین اجتماعی آغاز می شود.

وی ارائه تسهیلات قرض الحسنه را از دیگر خدمات ارائه شده به بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: در سال 1400 مبلغ وام اعطایی به بازنشستگان 7 میلیون تومان بود که در سال 1401 این مبلغ به 12 میلیون تومان افزایش یافت. . و در سال 1402 این تسهیلات قرض الحسنه که نیاز به ارائه ضامن ندارد و بازنشستگان می توانند بدون مراجعه حضوری اقدام کنند به 20 میلیون تومب افزایش یافته است. سال گذشته 210 هزار وام از سوی سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان پرداخت شد، امسال 230 هزار وام به بازنشستگان اعطا شده است و تلاش می کنیم تا پایان سال به 250 هزار وام برسیم.

وام بازنشستگان تامین اجتماعی

وام مستمری بگیران 4 درصد کارمزد و استهلاک آن 36 ماه است. وام ضروری بازنشستگان به افرادی که در سازمان های دولتی بازنشسته می شوند تعلق می گیرد.

ابتدا باید وارد سامانه ثبت نام وام مستمری بگیران تامین اجتماعی به آدرس vaam.kabtatamin.ir شوید. سپس در بالای صفحه گزینه ثبت وام را انتخاب کنید. لازم به ذکر است ثبت نام این وام در مرحله جدید از 30 تا 30 آبان ماه و به مدت 10 روز خواهد بود.

ثبت نام وام بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی آغاز شد. نحوه ثبت نام وام بازنشستگان و پرداخت تسهیلات اعتباری بازنشستگان و مستمری بگیران اعلام شد. وام بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و مستمری بگیران کشوری به بازنشستگان واجد شرایط پرداخت می شود. ثبت نام وام برای بازنشستگان به صورت غیرحضوری انجام می شود.

شرایط دریافت وام قرض الحسنه برای بازنشستگان، داشتن 20 سال سابقه پرداخت بیمه و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی 150 میلیون ریال، سن 50 تا 78 سال، عدم انسداد حساب، داشتن تلفن همراه به نام متقاضی، بدون سابقه چک های بد، بدون بدهی معوق. به سیستم بانکی کشور اعلام شده است (برای متقاضی یا ضمانت‌کننده وام به اشخاص ثالث)، در 3 سال گذشته از خدمات مشابه استفاده نکرده و دارای موجودی کافی در حساب بانکی فرد به مبلغ 100 هزار تومان می‌باشد.

بر اساس این گزارش، سهمیه ای برای بازنشستگان و مستمری بگیران ساکن در تمامی شهرهای کشور در این مرحله از پرداخت تسهیلات بر اساس تعداد مستمری بگیران هر شهرستان در نظر گرفته شده است. مددکاران اجتماعی برای دریافت وام معرفی می شوند و افرادی که در این مرحله موفق به دریافت تسهیلات مذکور نمی شوند در صورت احراز شرایط می توانند در مراحل بعدی مجددا درخواست خود را ثبت کنند که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

روابط عمومی صندوق تامین اجتماعی نیز اعلام کرده است که بازنشستگان و مستمری بگیران برای دریافت این تسهیلات نیازی به مراجعه به هیچ مجموعه ای ندارند و فقط باید درخواست خود را به صورت غیرحضوری از طریق درگاه معرفی شده ثبت کنند و در صورت داشتن هرگونه سوال یا سوال. در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید به صورت 24 ساعته با شماره 1420 با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

سایت ثبت نام وام بازنشستگان 30 میلیونی

سایت ثبت نام وام 30 میلیونی وام بازنشستگان به آدرس https://eservices.cspf.ir/Auth-api/auth/login قرار دارد. برای ورود به سایت ثبت نام وام 30 میلیون مستمری بگیر بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کارمزد و سود وام ضروری بازنشستگان کشوری 1402.

مبلغ مورد نیاز وام بازنشستگی 1402; 30 میلیون تومان با اقساط 36 ماهه. سود وام بازنشستگان 4 درصد است.

شرایط ثبت نام وام بازنشستگان کشوری 1402.

وام ضروری بازنشستگان و شاغلان فقط به مشمولانی تعلق می گیرد که از طریق حساب بانک صادرات مستمری یا مستمری دریافت می کنند. ضمنا ثبت نام در سامانه وام مستمری بگیران به معنای دریافت وام نیست. بلکه پس از ثبت نام، وضعیت متقاضیان این تسهیلات بررسی و سپس نتایج اعلام می شود.

متقاضیانی که کمترین وام و تسهیلات معوقه را دارند، از سایر تسهیلات صندوق بازنشستگی استفاده نکرده و کمترین حقوق را نیز دارند، اولویت دریافت وام بازنشستگی 1402 را دارند.

در مورد وراث صغیر نیز اصل قرار سرپرستی صادره از قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران باید در زمان دریافت وام ارائه شود.

ثبت نام برای دریافت وام از صندوق بازنشستگی کشوری لزوماً به معنای پرداخت تسهیلات نیست.

فقط یکی از وراث مکلف می تواند با رضایت سایر وراث مکلف از وام استفاده کند.

وراث مردی که ظرف سه سال آینده از فهرست پیش نویس حذف شوند، نمی توانند ثبت نام کنند.

پس از دریافت و تکمیل «فرم تعهد ورثه» توسط سایر وراث، متقاضی باید فرم مذکور را به همراه شناسنامه و شناسنامه سایر وراث برای تأیید به ادارات کل استان ارائه کند.

بازنشستگان و کارکنان محترم صندوق بازنشستگی کشوری می توانند با رعایت شرایط و ضوابط زیر درخواست وام ضروری خود را ثبت کنند. پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، مبلغ وام بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی در بانک صادرات ایران واریز خواهد شد.

شرایط دریافت وام بازنشستگان کشوری.

حداقل 60 ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشید.

عدم دریافت وام ضروری در سال 1401

نداشتن تعهد معوق در صندوق بازنشستگی کشوری

سابقه چک های بد را نداشته باشید

سابقه کیفری نداشته باشد

مراحل ثبت وام ضروری بازنشستگان کشوری 1402

مراحل ثبت نام به شرح زیر است:

وارد درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری شوید.

شماره دفتر کل، شماره ملی و شماره حساب بانک صادرات خود را وارد نمایید.

کد امنیتی را وارد کنید.

پس از ثبت نام، درخواست شما تایید می شود و در صورت واجد شرایط بودن، مبلغ وام به حساب شما واریز می شود.

نکات مهم در هنگام درخواست وام بازنشستگان کشوری

مطمئن شوید که از آخرین نسخه مرورگر خود برای ثبت نام استفاده می کنید.

در صورت وجود هرگونه مشکل در ثبت نام با مرکز تماس صندوق بازنشستگی کشوری به شماره 88921000-021 تماس حاصل فرمایید.

در سال 1402 برای اولین بار وام ضروری مستمری بگیران روستایی به مبلغ 300 میلیون ریال پرداخت شد.

این افزایش مبلغ وام با هدف کمک به بازنشستگان و صاحبان قدرت برای تامین هزینه های ضروری زندگی صورت گرفته است.

وام لازم برای بازنشستگان کشوری با نرخ سالانه 4 درصد پرداخت می شود.

بازپرداخت اقساط ضروری وام بازنشستگان کشوری در بازه زمانی 36 ماهه انجام می شود.

سایت مستمری بگیران کشور سامانه ای است که با هدف ارائه خدمات و اطلاع رسانی آفلاین به مستمری بگیران کشور راه اندازی شده است. گواهی کسر حقوق بازنشستگان نامه ای است که از طرف مرجع ذیصلاح و سازمانی صادر می شود که شخص مستمری بگیر آن می باشد. مؤسسه ای مانند بانک ها تا در صورت استنکاف فرد از پرداخت هزینه ها با آن گواهی دریافت شود. پرداخت مستمری ضامن یا وام گیرنده.

افرادی که تمایل به استفاده از خدمات صندوق بازنشستگی کشوری دارند می توانند به آدرس www.cspf.ir مراجعه و از خدمات این سایت استفاده کنند. با توجه به اهمیت فراوان این صندوق برای کلیه بازنشستگان، در ادامه این مقاله توضیحات کاملی در مورد نحوه ورود به سایت بازنشستگی کشوری، درگاه خدمات الکترونیک کانون بازنشستگان، دانلود اپلیکیشن صبا صندوق بازنشستگی و تسهیلات کشوری ارائه شده است. در وب سایت cspf ارائه شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

/ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=201824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.