افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

ضرغامی: امکان سفر 50 درصدی مردم جهان بدون ویزا به ایران وجود دارد!

  • کد خبر : 201708
ضرغامی: امکان سفر 50 درصدی مردم جهان بدون ویزا به ایران وجود دارد!

هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته روز دوشنبه 23 بهمن ماه با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی در مقر دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد. عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در افتتاحیه این نمایشگاه […]

هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته روز دوشنبه 23 بهمن ماه با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی در مقر دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشت با اشاره به رکورد و عملکرد موفق دولت سیزدهم در حوزه گردشگری گفت: در دو سال اخیر ده ها کارهای کوچک و بزرگی در حوزه گردشگری انجام شده است، شاید مهمترین و اولین کاری که در این دولت انجام شد، از سرگیری صدور ویزای توریستی (آبان 1400) بود که حدود 20 ماه از آن زمان به حالت تعلیق درآمده بود. شیوع ویروس کرونا.

ضرغامی در ادامه به لغو روادید گردشگران خارجی پرداخت و گفت: در آخرین تصمیم دولت، لغو روادید یک طرفه با 33 کشور تصویب شد و با همکاری وزارت امور خارجه این امر این قطعنامه از پانزدهم ماه جاری برای 28 کشور اجرایی می شود و در حال حاضر با تصمیمات اتخاذ شده در خصوص لغو روادید با کشورهای مختلف، این امکان وجود دارد که بیش از 50 درصد از جمعیت جهان به ایران سفر کنند و گردشگر را ببینند. جاذبه های کشور بدون اخذ ویزا و فقط خرید بلیط.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره بهره‌برداری از ظرفیت‌های عظیم صنعت گردشگری در ایران گفت: فعالان عرصه گردشگری با عشق، علاقه و انگیزه در این بخش فعالیت می‌کنند. این خوب است زیرا موتور محرکه است، همچنین می تواند در بهبود وضعیت سایر بخش ها موثر باشد.”

لغو ویزا

ضرغامی همچنین در پایان سخنان خود اظهار داشت: در سایر حوزه ها مبالغ زیادی هزینه می شود اما در حوزه گردشگری با مبالغ کم می توان گشایش های بزرگی ایجاد کرد. در پایان دولت سیزدهم 100 میلیارد پروژه گردشگری انسانی افتتاح می شود که از این تعداد 17 پروژه هتل پنج ستاره خواهد بود. از رئیس جمهور می خواهم به گردشگری توجه بیشتری داشته باشد.

همچنین زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان گردشگری سازمان ملل متحد در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، درباره صنعت گردشگری جهان گفت: امروز گرد هم آمده ایم تا از یک رویداد هیجان انگیز استقبال کنیم. آمارهای سازمان گردشگری سازمان ملل متحد امیدوارکننده است، آمار گردشگری جهانی قبل از شیوع کرونا به 84 درصد رسیده و گردشگری جهانی در مسیر بهبود است، در ماه های دسامبر و اکتبر تعداد گردشگران ایرانی 5 درصد بیشتر از مدت مشابه قبل بوده است. شیوع ویروس کرونا که مایه خوشحالی است.

پولولیکاشویلی در ادامه با تبریک انتخاب روستای کندوان به عنوان یکی از بهترین روستاهای گردشگری جهان گفت: بسیاری از روستاهای ایران قابلیت جهانی شدن را دارند و ما آماده کمک به آنها هستیم.

در این نمایشگاه که در 20 اتاق و 60 هزار متر مربع و با 982 غرفه در 30 هزار متر مربع ساخته شده است، نمایندگان و فعالان صنعت گردشگری از 11 کشور جهان از جمله روسیه، تایلند، ترکیه، ازبکستان، ویتنام، تاجیکستان، زیمباوه، مالزی، اندونزی، تانزانیا و سریلانکا و… شرکت کرده اند و پاویون خود را دارند.

فعالیت هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تا پنجم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های تهران ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=201708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.