افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

امیر عبداللهیان در سومین مقصد سفر خود به منطقه وارد دوحه شد

  • کد خبر : 201481
امیر عبداللهیان در سومین مقصد سفر خود به منطقه وارد دوحه شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی به منطقه سفر کرده بود، در سومین مقصد قطر وارد دوحه پایتخت قطر شد. این سفر امروز (دوشنبه) 23 فوریه. وی در قطر با مقامات عالی رتبه این کشور درباره روابط دوجانبه و تحولات فلسطین، آخرین […]

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی به منطقه سفر کرده بود، در سومین مقصد قطر وارد دوحه پایتخت قطر شد. این سفر امروز (دوشنبه) 23 فوریه.

وی در قطر با مقامات عالی رتبه این کشور درباره روابط دوجانبه و تحولات فلسطین، آخرین وضعیت جنگ با غزه و راه های پایان دادن به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت وگو خواهد کرد.

در این سفر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه و علی اصغر خواجی مشاور عالی وزیر امور خارجه در امور سیاسی خاص امیر عبداللهیان را همراهی می کنند.

این پنجمین سفر امیر عبداللهیان به دوحه در چهار ماه گذشته پس از عملیات الاقصی و حملات رژیم صهیونیستی به غزه است که همچنان ادامه دارد و بیش از 28 هزار شهید برجای گذاشته است. چهارمین سفر وزیر امور خارجه شب سه شنبه 7 آذرماه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این به بیروت و دمشق سفر کرده و با مقامات این کشورها دیدار و گفتگو کرده بود.

وزیر امور خارجه ایران در سفر به دمشق و بیروت اعلام کرد که اگر آمریکا به دنبال صلح در منطقه است، راه حل آن توقف جنایات و نسل کشی در غزه و کرانه باختری است. (اینجا بخوانید)

حسین امیرعبداللهیان که در دومین مقصد سفر خود وارد فرودگاه دمشق شده و به منظور گفتگو با مقامات سوری در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه ای، بعدازظهر یکشنبه 22 بهمن ماه با بشار اسد رئیس جمهور و وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد. فیصل. گفتگوی مقداد دیدار با گروه های مقاومت فلسطین در دمشق از برنامه های وزیر امور خارجه در سفر به سوریه بود. وی همچنین در مراسم چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرد.

وزیر امور خارجه در اولین مقصد این سفر در بیروت با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با نجیب میقاتی نخست وزیر در امور لبنان و نبیه بری رئیس مجلس دیدار و گفتگو کرد. مجلس و عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه. دیدار با رهبران گروه های مقاومت فلسطین از دیگر برنامه های امیر عبداللهیان در سفر به بیروت بود.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=201481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.