افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

راهنمای سفر به اهواز شهر پل ها!

  • کد خبر : 201417
راهنمای سفر به اهواز شهر پل ها!

برای بسیاری از کسانی که با شهر اهواز آشنا هستند، با شنیدن نام این شهر، جاذبه های تاریخی و طبیعی آن را تداعی می کنند، زیرا اهواز شهری است که جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی دارد. شهر اهواز برای برخی یعنی رودخانه کارون، سمبوسه های خوشمزه این شهر و آفتاب سوزان آن. اما شهر […]

برای بسیاری از کسانی که با شهر اهواز آشنا هستند، با شنیدن نام این شهر، جاذبه های تاریخی و طبیعی آن را تداعی می کنند، زیرا اهواز شهری است که جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی دارد. شهر اهواز برای برخی یعنی رودخانه کارون، سمبوسه های خوشمزه این شهر و آفتاب سوزان آن. اما شهر تاریخی اهواز از بنای معین التجار تا آرامگاه علی بن مهزیار اهواز دارای بناهای باستانی فراوان و جاذبه های گردشگری متنوع است.

خرید بلیط هواپیما اهواز

راهنمای سفر به اهواز آشنایی با جاهای دیدنی اهواز.

بر اساس کتیبه های قدیمی، اهواز قدیمی ترین شهر خوزستان است. در شهر اهواز 40 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. رودخانه کارون که از اهواز می گذرد و این شهر را به دو قسمت تقسیم می کند، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری اهواز محسوب می شود. اهواز یکی از کلان شهرهاست. مکان های گردشگری خوزستان است؛ شهری که با دیدن آن حس متفاوتی به شما دست می دهد.

فصل سفر به اهواز بهترین زمان برای سفر به اهواز

یکی از نکاتی که در سفر به اهواز باید به آن توجه کنید بهترین زمان برای سفر است. با توجه به آب و هوای گرم این شهر، بهترین زمان برای سفر به اهواز فصل بهار و پاییز است. در نظر داشته باشید که مسافران زیادی در ایام عید به این شهر زیبا می روند. اگر می خواهید با خیال راحت این شهر را بگردید و از زیبایی های آن لذت ببرید، می توانید بعد از عید به اهواز بروید.

چگونه به اهواز سفر کنیم؟

اهواز امروزه یکی از مناطق مهم ترانزیتی کشور است که از طریق زمین و هوا به شهرهای بزرگی چون آبادان، خرمشهر، بندر امام خمینی و بندر ماهشهر متصل است. علاوه بر اینکه اهواز در مجاورت شهرهایی چون شلمچه و چزابه، بازارچه‌های مرزی و پایانه‌های ایران قرار دارد، تردد تجار، مسافران و زائران به سمت کربلا مستقیماً بر این شهر تأثیر می‌گذارد. برای سفر به اهواز و دسترسی به جاذبه های گردشگری آن می توانید به روش های مختلفی به این شهر سفر کنید:

با هواپیما به اهواز سفر کنید

راحت ترین راه برای سفر به اهواز خرید بلیط هواپیما اهواز است. به طور متوسط ​​روزانه 70 پرواز داخلی و خارجی به اهواز انجام می شود. فرودگاه بین المللی اهواز پروازهای مستقیم روزانه به شهرهای بزرگ ایران از جمله تهران، شیراز و اصفهان دارد.

با هواپیما به اهواز سفر کنید

همچنین پروازهای هفتگی از این فرودگاه به مشهد، دبی و کویت انجام می شود. ایرلاین هایی که در فرودگاه اهواز به مسافران خدمات رسانی می کنند عبارتند از: ایران ایر، هواپیمایی آسمان، ماهان ایر، کاسپین، هواپیمایی ایران ایرتور، هواپیمایی آتا، هواپیمایی کارون، کیش ایر، اترک، قشم ایر، تابان و زاگرس.

خرید بلیط هواپیما

سفر به اهواز با اتوبوس

در بسیاری از شهرها می توانید از اتوبوس برای سفر به اهواز استفاده کنید. چند پایانه اتوبوس در اهواز وجود دارد:

  • ترمینال زاگرس
  • ترمینال خلیج فارس
  • ترمینال گردشگری (ترمینال سه راهی خرمشهر)
  • ترمینال تپه اهواز

سفر به اهواز با اتوبوس

سفر به اهواز با قطار

سفر به اهواز با قطار یکی از بهترین راه های سفر به این شهر است. قطارهای تهران – خرمشهر از شهر اهواز عبور می کنند و در ایستگاه راه آهن این شهر توقف می کنند. روزانه سه قطار از این مسیر عبور می کند. همچنین برای رفتن به بندر امام می توانید از قطاری که از ایستگاه راه آهن کارون اهواز عبور می کند استفاده کنید.

سفر به اهواز با قطار

با آذوقه سفر کنید خرید بلیط قطار این یکی از ساده ترین و ارزان ترین راه ها برای رفتن به این شهر است. برای این کار کافیست بلیط قطار اهواز را خریداری کنید.

خرید بلیط قطار اهواز

سفر به اهواز با ماشین

از طریق جاده های آزاد اصفهان، شیراز و تهران می توانید با ماشین شخصی به اهواز سفر کنید. از شمال اهواز می توانید به تهران، از شرق به اصفهان و شیراز، از جنوب به آبادان و خلیج فارس، از جنوب شرقی به بوشهر و ساحل خلیج فارس سفر کنید.

مکان های گردشگری اهواز

اگر به شهر پل های ایران سفر کردید حتما از جاذبه های گردشگری که در زیر به آنها اشاره می کنیم دیدن کنید. از مهم ترین مکان های تاریخی اهواز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رودخانه کارون طولانی ترین رود ایران

رود کارون بزرگ‌ترین، پرآب‌ترین و طولانی‌ترین رود ایران است. رودخانه کارون تنها رودخانه ای است که به آب های بین المللی و اقیانوس های جهان می ریزد. زمانی که رودخانه کارون پر آب بود، تنها رودخانه دریایی ایران محسوب می شد. پل های زیادی بر روی رودخانه کارون ساخته شده است و این رودخانه یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری اهواز محسوب می شود.

جاذبه های گردشگری اهواز

نقشه

پل سفید اهواز نماد شهر اهواز.

پل سفید اهواز در واقع نمادی از شهر اهواز است. پل سفید به دلیل طاق و معلق بودن به پل معلق و پل نیمه ماه نیز معروف است. این پل 501 متری تماماً از فلز ساخته شده و به دلیل رنگ سفیدش بر روی رودخانه کارون خودنمایی می کند. پل سفید اهواز قدیمی ترین پل فلزی هلالی شکل خاورمیانه است و رتبه هشتم را در فهرست بزرگترین پل های معلق خاورمیانه به خود اختصاص داده است.

پل سفید اهواز

نقشه

پل سیاه اهواز اولین پل شهر اهواز.

اولین پل اهواز که بعدها به دلیل رنگش به پل سیاه اهواز معروف شد در سال 1308 ساخته شد این پل 1050 متری بر روی پل کارون قرار دارد و جزء میراث ملی کشور محسوب می شود. همزمان با ساخت راه‌آهن سراسری در ایران، این پل برای اتصال خط راه‌آهن بندر امام خمینی (ره) به راه‌آهن سراسری خرمشهر نیز ساخته شد.

پل سیاه اهواز

پل سیاه در دوره های مختلف نقش های متفاوتی را ایفا کرده است. این پل در طول جنگ جهانی دوم تاثیر بسزایی در پیروزی متفقین داشت و به همین دلیل به پل پیروزی نیز معروف است.

نقشه

آرامگاه علی بن مهزیار

آرامگاه علی بن مهزیار در محله قدیمی اهواز قرار دارد. علی بن مهزیار فقیه و عالم شیعه و از پیروان امام رضا (ع) بود. آرامگاه علی بن مهزیار در سال 201 هجری قمری در کنار رودخانه کارون ساخته شد و با آرامگاه فیروزه ای خود در شب جلوه خاصی به آسمان اهواز می بخشد. در این بقعه مراسم مذهبی زیادی برگزار می شود.

آرامگاه علی بن مهزیار

نقشه

معین التجار

معین التجار از اماکن گردشگری اهواز

بنای معین التجار اهواز که در خیابان 24 متری این شهر قرار دارد، مربوط به دوره قاجاریه است. معین التجار یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی اهواز است. این بنا در گذشته کالسکه خانه تاجر معروف حاج محمدتقی معین التجار بوده است. درهای این بنا که در حاشیه رودخانه کارون ساخته شده بود سال ها به روی گردشگران بسته بود اما در سال های اخیر این بنا به روی عموم باز شده است. معین التجار در سال ۱۳۷۷ به عنوان اثر ملی ایران به ثبت رسید.

نقشه

دادگاه

دادگستری درهواز

خانه تاریخی دادرس که قدمت آن به دوره قاجار می رسد در مرکز شهر اهواز در خیابان عبدالحمید قرار دارد. چند خانه در این محله باستانی اهواز وجود دارد که مربوط به دوره قاجار و پهلوی است. دادگاه یکی از سرمایه های ملی کشور محسوب می شود.

نقشه

خانه نقشه

خانه ماپار یکی از جاذبه های شهر اهواز است.

قدمت این خانه باستانی به اوایل دوره پهلوی می رسد و در خیابان فردوسی اهواز قرار دارد. این خانه ۲ طبقه دارای زیرزمین سنگی، دیوارهای آجری، دو پاسیو و دو حوض فیروزه‌ای است. شاید آنچه در نگاه اول بیشتر توجه بازدیدکنندگان را در این خانه به خود جلب می کند وجود دو درخت تنومند و تنومند در وسط پاسیو این خانه باشد که به طرز عجیبی خمیده شده اند اما همچنان محکم و سبز باقی مانده اند. این خانه در سال ۱۳۸۰ به ثبت آثار ملی ایران رسید.

نقشه

بازار عبدالحمید

بازار عبدالحمید اهواز

بازار عبدالحمید اهواز قدیمی ترین بازار این شهر است که در خیابان ناظمی (نظیرپور) واقع شده است. کاروانسرای شیخ خزعل در بازار اهواز قرار دارد و می توانید با رفتن به بازار اهواز از این کاروانسرا دیدن کنید. روزگاری بازار عبدالحمید با بیش از یک قرن قدمت، مهم ترین مرکز خرید اهواز به شمار می رفت.

نقشه

بلندترین آبشار مصنوعی خاورمیانه

بلندترین آبشار مصنوعی خاورمیانه در اهواز

در سفر به اهواز می توانید از مرتفع ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه نیز دیدن کنید. این آبشار بر روی پل هفتم اهواز ساخته شده است. این آبشار با نورپردازی فوق العاده خود در شب جلوه بسیار زیبایی دارد.

نقشه

تالاب بامدژ

تالاب بامدژ

استان خوزستان دارای تالاب های متعددی است. تالاب بامدژ در 40 کیلومتری شمال غربی اهواز قرار دارد و وسعت این تالاب 4000 هکتار است. تالاب بامدژ 4 متر عمق دارد و یکی از ارزشمندترین تالاب های ایران است.

نقشه

موزه هنرهای معاصر اهواز

موزه هنرهای معاصر اهواز

موزه هنرهای معاصر اهواز یکی از جاذبه های گردشگری اهواز است که در سال ۱۳۸۷ در دو طبقه و ۵ گالری افتتاح شد. در این موزه حدود 70 اثر ارزشمند به نمایش گذاشته شده است.

نقشه

سفر به اهواز شهری با مردمانی خوش قلب.

اهواز یکی از شهرهای واقع در مسیر شهرهای جنوبی کشور است. شهری با تمدن و تاریخی منحصر به فرد که در دوره های مختلف دستخوش حوادث و وقایع تاریخی بوده است. این شهر امروزه به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ایران تبدیل شده است که سالانه ده ها هزار نفر برای دیدن مناظر آن راهی اهواز می شوند. سفر به اهواز به روش های مختلفی انجام می شود: زمینی، هوایی یا ریلی. در این مقاله سعی داریم هر آنچه که برای سفر به این شهر زیبا باید بدانید را برای شما شرح دهیم. برای سفر به این شهر زیبا می توانید هتل پرشیا اهواز یا دیگر هتل های خوب این شهر را در اسمارتک نیوز رزرو کنید.

اگر تجربه سفر به اهواز را دارید با ما به اشتراک بگذارید!

سوالات متداول راهنمای سفر اهواز

راه های سفر به اهواز چیست؟

سفر به اهواز با روش های مختلفی از جمله سفر با قطار، هواپیما، اتوبوس و ماشین شخصی امکان پذیر است.

بهترین راه برای سفر به اهواز چیست؟

قطار یکی از بهترین و ارزان ترین راه ها برای سفر به اهواز است.

بهترین فصل برای سفر به اهواز چه فصلی است؟

بهترین زمان برای سفر به اهواز بهار و پاییز است.

زیباترین جاذبه های گردشگری اهواز کدامند؟

رودکارون، پل سفید، پل سیاه، بزرگترین آبشار مصنوعی خاورمیانه، معین التجار و بازار عبدالحمید از بهترین جاذبه های گردشگری این شهر هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=201417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.