افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان تصویب شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 201297
افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان تصویب شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز (شنبه 2 بهمن) در گروه خبرنگاران با اشاره به نتایج بررسی لایحه بودجه 1403 و نظر شورای نگهبان درباره در این مصوبات آمده است: از زمان اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، در روند بررسی بودجه 1403 تغییری داشتیم و از امسال قانون بودجه در […]

به گزارش خبرنگار مهر «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز (شنبه 2 بهمن) در گروه خبرنگاران با اشاره به نتایج بررسی لایحه بودجه 1403 و نظر شورای نگهبان درباره در این مصوبات آمده است: از زمان اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، در روند بررسی بودجه 1403 تغییری داشتیم و از امسال قانون بودجه در دو بخش تصویب می‌شود. ابتدا احکام بررسی و تبدیل به قوانین می شوند و سپس جداول و شکل ها تنظیم می شوند.

نظر شورای نگهبان درباره بودجه امروز به مجلس اعلام می شود

وی با بیان اینکه نظر شورای نگهبان درباره لایحه بودجه 1403 امروز به مجلس ابلاغ می شود، گفت: یکی از ایرادات ما مربوط به جداول کلی بودجه بود. طبق ماده 182 آیین نامه داخلی مجلس، جداول باید به صورت ضمیمه متن ارسالی به شورا ارسال می شد که چنین نشد و این موضوع مورد اعتراض شورای نگهبان قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: برای ما مهم است که بین منابع بودجه و مصارف تعادل وجود داشته باشد و منابع باید مشخص باشد. مشکلاتی در خصوص پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، تقویت قرارگاه پدافندی، افزایش برخی مزایا و افزایش بودجه برخی نهادها وجود دارد.

طحان نظیف تاکید کرد: در لایحه بودجه سال آینده به برنامه هفتم توسعه اشاره شده در حالی که لایحه برنامه هفتم توسعه هنوز به قانون تبدیل نشده است. این موضوع مطرح شده و باید به آن رسیدگی شود.

وی ادامه داد: در تبصره 4 لایحه بودجه که به نفت و روابط مالی دولت می پردازد، ابهاماتی در خصوص میزان ارز تخصیصی به کالاهای اساسی وجود داشت. همچنین در تبصره 5 مصوبه ای درباره حوادث غیرمترقبه و معافیت مدارس دولتی و کانون های پرورش فکری از پرداخت نرخ آب، برق و گاز داشتیم که خلاف موازین شرع و قانون اساسی تلقی نشد. همچنین شورای نگهبان مصوبه مجوز واردات 3000 دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی به هلال احمر و سازمان اورژانس را تصویب کرد.

طحان نظیف تصریح کرد: در تبصره 6 موضوع مالیات بر زمین و ارزش بیش از 35 میلیارد تومبه مطرح نشده بود، اما ابهاماتی در خصوص قوانین قیمت گذاری این اقلام وجود داشت که باید در مجلس حل شود.

تصویب مصوبه تعدیل حقوق مستمری بگیران از محل افزایش مالیات

وی ادامه داد: در بند (س) تبصره 6 بحث تناسب حقوق مستمری بگیران از یک درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده را داشتیم که مصوبه مربوطه هیچ ایرادی از سوی شورای نگهبان نداشت. در بند 1 الحاقی تبصره 9 نیز اجازه واردات خودروهای برقی و هیبریدی و همچنین کاهش عوارض واردات خودرو را داشتیم که مغایر با موازین شرعی و قانون اساسی تلقی نشد.

طحان نظیف تصریح کرد: در تبصره 11 که مربوط به فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال است، در یکی از احکام، درآمد شرکت های اینترنتی اشخاص حقیقی و بسترهای داخلی را از پرداخت مالیات معاف کردیم که خلاف آن تشخیص داده نشد. قوانین. شرع و قانون اساسی

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: در تبصره 13، 300 کمک بلاعوض برای تسهیل ازدواج، مادری، سپرده گذاری، خرید یا ساخت مسکن اعطا شد و این موضوع به تایید شورای نگهبان نیز رسید، البته با توجه به کفایت منابع و اولویت بندی پرونده ها و همچنین ترتیب اعطا. امکانات مبهم جزئی وجود داشت.

افزایش وام ازدواج به 350 میلیون تومان تصویب شد

طحان نظیف تاکید کرد: در خصوص بحث حقوق و دستمزد احکامی در مورد افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان داشتیم که در قانون اساسی به رسمیت شناخته نشد. همچنین مصوبه افزایش وام ازدواج به 350 میلیون تومان برای زوجین زیر 25 سال و همسران زیر 23 سال و برای سایر افراد به 300 میلیون تومان خلاف قانون اساسی تلقی نشد. همچنین حکم اعطای رایگان زمین به خانواده های بالای 4 فرزند و اکثراً زیر 20 سال خلاف شرع و قانون اساسی نبوده است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به ادعای یکی از نمایندگان مبنی بر اعلام نشدن دلیل رد صلاحیت وی، گفت: تمامی نمایندگانی که در این مدت صلاحیتشان تایید یا تایید نشد در جلساتی از پرونده خود مطلع شدند. ما هیچ نماینده‌ای نداریم که پرونده‌اش گفته نشده باشد. فقط یک مورد بود که با وجود تماس های متعدد، خودشان گفتند لازم نیست من بیایم، پس شکی نبود.

هیچ نماینده ای به دلیل موافقت یا مخالفت با قطعنامه سلب صلاحیت نخواهد شد.

وی در پاسخ به ادعای جلال رشیدی کوچی مبنی بر اینکه علت رد صلاحیت مخالفت وی با دولت و مبارزه با مافیای خودرو بوده است، گفت: رد صلاحیت وی ربطی به واردات خودرو و طرح نگهداری ندارد. در جلسه ای که با شورای نگهبان حضور داشت، دلایل رد صلاحیتش را برایش توضیح دادند و پذیرفتند. هیچ نماینده ای به دلیل موافقت یا مخالفت با قطعنامه سلب صلاحیت نخواهد شد.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای هدایت الله خادمی کاندیدای رد صلاحیت شده شورای اسلامی مبنی بر درخواست 120 هزار دلاری واسطه ها برای تایید صلاحیت وی، گفت: شورای نگهبان و اعضای آن از این اظهارات مبرا هستند. . تاکنون حتی یک مورد از این اتهامات به اعضا و کارکنان شورای نگهبان ثابت نشده است.

وی تاکید کرد: اگر کسی ادعای چنین مواردی را دارد به ما اطلاع دهد، البته ما خودمان مدعی و پیگیر چنین موضوعاتی هستیم و در گذشته هم عده ای چنین موضوعاتی را مطرح می کردند اما به فضل الهی هیچ موردی به این شکل ثابت نشده است. . دور، و ارتباطی با شورا ندارد، او هیچ نگهبانی نداشت.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: با وی تماس گرفتیم تا اسامی این واسطه ها را جویا شویم و پیگیری کنیم.

موارد و دلایل رد صلاحیت به اطلاع داوطلبان رسیده است.

طحان نظیف گفت: کسانی که مشکلات زیاد و جدی دارند و طبق قانون ما مواظب این حرف ها هستیم نباید اینطور صحبت کنند. این افراد خودشان مشکلاتی دارند و از آن مطلع هستند و در جلساتی که حضور داشتیم دلایل رد صلاحیت آنها برایشان توضیح داده شد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر مهلت سه روزه شورای نگهبان برای داوطلبان رد صلاحیت شده در انتخابات شورای اسلامی، گفت: این مهلت سه روزه برای کسانی است که در تمام مراحل قبلی تایید صلاحیت شده اند. یعنی مرحله بررسی هیأت‌های نظارت و هیأت‌های اجرایی و فقط در مرحله رسیدگی شورای نگهبان تأیید نشده است. طبیعی است که این افراد که کم هستند فرصت اعتراض دارند.

طحان نظیف در پاسخ به اتهامی مبنی بر ابلاغ برخی از فقهای شورای نگهبان به نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: این یک اتهام است. در خصوص این انتخابات با نظر شورای نگهبان مهلتی برای ارائه ایرادات تعیین شد که برخی از ایرادات پذیرفته و نتیجه نهایی اعلام شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=201297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.