افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

مشکلات هنرمندان سینما در اصفهان/ پیشرفت سینماها خوب است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 201081
مشکلات هنرمندان سینما در اصفهان/ پیشرفت سینماها خوب است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر – گروه استان ها – مریم یاوری: هنر هفتم یکی از پرطرفدارترین هنرها در بین عموم مردم است، هنری که همه اقشار جامعه حاضرند برای دیدن آثارش هر چقدر هم که اندک باشند، هزینه کنند. اگرچه در تمام استان های کشور و حتی در دورافتاده ترین روستاها، آثار سینمایی مورد استقبال قرار می […]

خبرگزاری مهر – گروه استان ها – مریم یاوری: هنر هفتم یکی از پرطرفدارترین هنرها در بین عموم مردم است، هنری که همه اقشار جامعه حاضرند برای دیدن آثارش هر چقدر هم که اندک باشند، هزینه کنند.

اگرچه در تمام استان های کشور و حتی در دورافتاده ترین روستاها، آثار سینمایی مورد استقبال قرار می گیرد، اما به نظر می رسد تولید این آثار هنری در همه کشورها به جز تهران نادر شده است و مسئولان کمتر به تولید این آثار علاقه نشان می دهند. .

در اصفهان اثری از سینماهای نوستالژیک نیست

استاد مرتضی حسینی، استاد داستان مجید، از معدود هنرمندانی است که با وجود سکوت و کوری بازار تولید فیلم اصفهان، پای هنر هفتم در این شهر مانده و برای ماندگاری نیز تلاش کرده است. از هنرمندان وی در ابتدای گفتگو با خبرنگار مهر به سینماهای قدیمی اصفهان اشاره می کند و می گوید: در اصفهان سینماهایی مانندفانوس دریایی“، “نقشجهان”، “ایران” و… که برای اصفهانی ها دلتنگی داشت و امروز اثری از آنها باقی نمانده است، اما از سوی دیگر باید توجه داشت که امروزه در اصفهان و به ویژه در در پله فرهنگی چهارباغ شاهد تجمیع تعدادی از سینماها هستیم که اکثر آنها دارای چندین سالن هستند.

وی ادامه می دهد: همچنین چند سینمای باکیفیت در مرکز تجاری در مجاورت اصفهان ساخته شده است و می توان گفت با وجود اینکه همچنان به نسبت جمعیت به سینما نیاز داریم، اما اصفهان نسبت به سایر استان ها در این حوزه عملکرد بهتری داشته است. .

این هنرمند اصفهانی در خصوص استقبال مردم از آثار سینمایی نیز بیان می کند: می توان گفت میزان استقبال ارتباط مستقیمی با کیفیت تولیدات منتشر شده دارد و به عواملی مانند شرایط اقتصادی، زمان نمایش فیلم نیز بستگی دارد. آثار و غیره

وی می افزاید: میزان استقبال اقشار مختلف مردم برای حضور در سینما نشان دهنده استقبال آنها از تولیدات سینمایی است و باید سیاست مناسبی برای تولیدات مناسب در این زمینه تدوین شود.

هنرمندان سینمای اصفهان مکان ملاقات ندارند.

حسینی تاکید می کند: این علی رغم میل هنرمندان، بازیگران و دستان تمرین کنندگان سینما محل ملاقات داشته باشد اما هیچ فضایی برای آنها فراهم نشده است و این در حالی است که قبل از کرونا هنرمندان سینما از مکان کوچکی در فرهنگستان هنرهای زیبا برای این منظور استفاده می کردند و این فضا نیز اجازه حذف آنها را می داد. و با توجه به هنوز جا برای پیگیری وجود دارد. ملاقات سینماهای اصفهان تخصیص داده نشده است.

وی بیان می کند: نداشتن محل ملاقات مشکل اصلی است ملاقات آنها سینما هستند، فضاهای زیادی در اصفهان وجود دارد که حتی از آنها استفاده نمی شود، اما نمی دانم چرا تمایلی برای دادن یکی از این مکان ها به هنرمندان وجود ندارد، شاید مشکلات اداری وجود دارد و آنها نمی خواهند آنجا باش. در این زمینه مسئول است.

این هنرمند اصفهانی با اشاره به تغییر مدیریت گرایش و فرهنگ اسلامی در استان اصفهان تصریح می کند: حضور مدیرکل جدید با توجه به پیشینه فرهنگی حوزه هنری اصفهان باعث ایجاد امید برای هنرمندان شده و امیدواریم بروکراسی اداری انجام شود. ناپدید می شود. مانع تحقق اهداف و برنامه های خود نشوید.

تولید فیلم در اصفهان ممنوع است.

وی در ادامه درباره تولیدات سینمایی در استان اصفهان نیز بیان می کند: لازم به ذکر است که در حوزه تولید سال هاست در اصفهان هیچ تولیدی نداریم و این در حالی است که اصفهان روزگاری جای ایران و ایران بوده است. فیلم‌هایی در اصفهان تولید می‌شد که پس از گذشت سال‌ها هنوز تعدادی از این لوکیش‌ها وجود دارند و مورد پسند مردم هستند.

حسینی با بیان اینکه در اصفهان نویسندگان و کارگردانانی داریم که طرح تولید دارند اما حمایتی ندارند، می افزاید: در این زمینه نیازی نداریم. مقامات ما می خواهیم هنر هفتم را بفهمند که این هنر چقدر موثر است و چگونه می تواند به انتقال مفاهیم کمک کند.

مشکلات هنرمندان سینما در اصفهان/ پیشرفت سینماها خوب است

جشنواره تک فرزند ملاقات هنرمندان تهرانی شده اند

وی در خصوص برگزاری جشنواره کودک و نوجوان اصفهان نیز بیان کرد: فرض بر این بود که هر ساله با ایجاد این جشنواره بودجه ای برای تولیدات ژانر کودک و نوجوان در نظر گرفته شود و این در حالی است که پس از گذشت بیش از جشن 33 دوره این جشنواره انگشت نگاری. چندین بوده و می توان گفت طی دو دوره اخیر این جشنواره تبدیل به مهمانی شده است.

پیشرفت خوب سینماهای اصفهان در یک دهه اخیر

همچنین سید مهدی سیدی نیا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در یک دهه گذشته حوزه هنری در حوزه فیلمبرداری دستاوردهای خوبی داشته است، بخش خصوصی هم در این زمینه فعالیت های خوبی داشته است و اگر قبل از دهه 80 به سینما رفته باشید، بوی گازوئیل کف سینما را به خاطر می آورید.

و می افزاید: در استان اصفهان 30 سینما و حدود 60 سالن سینما وجود دارد که برای هر 435 نفر یک صندلی وجود دارد. شامل 9 شهرستان در استان اصفهان آران و بیدگل شوکه شدن، پسر بچه میاندشت، تیرانا و بیماری کرونچادگان، خوانسار، خوردن و بیابانک و فلورجان و مبارکه سالن سینما ندارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان می افزاید: کیفیت سینماهای استان اصفهان نیز مناسب است و تجهیزات خوبی برای نمایش فیلم داریم.

مشکلات هنرمندان سینما در اصفهان/ پیشرفت سینماها خوب است

صنعت سینما در اصفهان مستقر نشده است

وی در خصوص تولید فیلم در اصفهان نیز بیان می کند: اصفهان نتوانسته در عرصه تولید فیلم به جایگاه خوبی دست یابد، البته این ضعف تنها در اصفهان نیست و در تمام استان های کشور به جز تهران دیده می شود.

سیدی نیا با اشاره به دستمزد چند صد میلیونی فیلمنامه نویسان در تهران می گوید: هیچ سرمایه گذاری و هزینه ای برای تولید فیلم در تهران و سایر استان های کشور انجام نمی شود.

وی با اشاره به اینکه جذابیت هنر هفتم در تهران هنرمندان شهرهای دیگر را به خود جذب می کند، می گوید: به عنوان مثال باید در قسمت فیلمنامه نویسی از ابتدا برنامه ریزی کنیم، ادبیات داستانی و داستان نویسی را در اصفهان تقویت کنیم و این به به نوشتن فیلمنامه ادامه دهید.

فعالیت تشکل های سینمایی در اصفهان قطع می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان می افزاید: تشکل های سینمایی در اصفهان به صورت مقطعی فعال هستند و حرکت ها منزوی است و شاهد اقدام واحد و مشترک نبوده ایم.

وی با اشاره به اینکه صنعت سینما در اصفهان هنوز شکل نگرفته است، ادامه می دهد: ابتدا باید سینما را از نظر اقتصادی کار کنیم و آن را به صنعت تبدیل کنیم، سرمایه گذاران را تشویق به فعالیت در حوزه سینما کنیم.

سیدی نیا با اشاره به اینکه برخی از هنرمندان عرصه سینما فقط به فکر اعتبار هستند، می افزاید: در جلسه ای که اخیرا با هنرمندان این عرصه داشتم به این نتیجه رسیدیم که اگر بودجه ارباب حلقه ها را داشته باشیم، چه مقدار است. چرا ما قادر به تولید آن نیستیم؟ اعتبار بخشی از تولید یک فیلم است و شما باید ظرفیت تولید داشته باشید که تقویت آن زمان می برد.

مشکلات هنرمندان سینما در اصفهان/ پیشرفت سینماها خوب است

تولید یک فیلم خوب در سینما باید با ظاهر حرفه ای انجام شود.

وی با بیان اینکه پیش از این هزینه های زیادی برای ساخت یک فیلم در نظر گرفته شده بود اما نتیجه ای حاصل نشد، تاکید می کند: تولید یک فیلم خوب در سینما باید با نگاه حرفه ای و تولید حرفه ای انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه هنر مرزی ندارد، ادامه داد: ارتباط در حوزه سینما باید مستمر باشد و تعامل هنرمندان از تهران تا اصفهان افزایش یابد و این نیازمند طراحی است. و مهندسی

در این میان باید توجه داشت که تنها قربانی درگیری مسئولان و هنرمندان عرصه سینما می تواند باعث عقب ماندگی فرهنگی در کشور شود، چالشی که برای درمان و التیام آن به زمان بیشتری نیاز خواهیم داشت و نباید فراموش کرد که جنگ فرهنگی دشمن این است. روزها با سرعت تمام می گذرند و هر تاخیری ما را به چند سال عقب می اندازد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=201081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.