افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
6

افشاریان: داور فینال حذفی ایرانی است

  • کد خبر : 20091

رئیس کمیته داوران گفت: کمیته داوران و گروه فدراسیون به سرپرستی مهدی تاج دوست دارند پایان فصل را به لحاظ انصاف برای تیم ها رقم بزنند. خداداد افشاریان درباره شرایط داوری کشور در هفته های پایانی لیگ برتر گفت: انشاالله بتوانیم به هفته های پایانی لیگ آرامش بدهیم. قبل از صحبت در این مورد، باید […]

رئیس کمیته داوران گفت: کمیته داوران و گروه فدراسیون به سرپرستی مهدی تاج دوست دارند پایان فصل را به لحاظ انصاف برای تیم ها رقم بزنند.

خداداد افشاریان درباره شرایط داوری کشور در هفته های پایانی لیگ برتر گفت: انشاالله بتوانیم به هفته های پایانی لیگ آرامش بدهیم. قبل از صحبت در این مورد، باید 2 نکته را بگویم. با توجه به حساسیت مهدی تاج در مورد تیم ها و فصل به همراه سایر اعضا و اعضای فدراسیون 2-3 جلسه با ایشان برگزار کردیم تا بهترین تیم داوری مسابقات را انتخاب کنیم.

وی افزود: کمیته داوران و گروه فدراسیون به ریاست مهدی تاج می خواهند که فصل از نظر انصاف برای تیم ها به خیر و خوشی به پایان برسد اما در جریان بازی ها اتفاقاتی می افتد که می تواند تیمی را که برخلاف میل باطنی ما است یا کند است، ناراحت کند. داور اشتباه تا زمانی که انسان قضاوت می کند، این یک خطای مسابقات است. ما طرفدار هیچ تیمی مثل استقلال، پرسپولیس، سپاهان و … نیستیم. آنچه برای ما اهمیت دارد حسن قضاوت قضات است تا حق به عادل داده شود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال تصریح کرد: گاهی صحنه هایی در مسابقات پیش می آید که ممکن است برخلاف نظر کارشناسان از نظر ما اشتباه نباشد. اتفاقاتی افتاده و شاید عده ای ناراحت باشند که ما از داوران حمایت می کنیم، اما خط قرمز ما آبروی ما، داوران و فدراسیون فوتبال بیش نیست. شاید روزی تمام حملات به خاطر آن صحنه ای باشد که پیام حیدری پنالتی نگرفت. یکی دو هفته پیش مودنی فر در دیدار استقلال و گل گهر یک پنالتی گرفت که برخی گفتند پنالتی نبود. برخی کارشناسان که می گفتند در بازی با گل گهر پنالتی نبود، می گویند در بازی با پرسپولیس پنالتی برای استقلال اعلام نشده است. آن پنالتی کاملا درست بود.

افشاریان تاکید کرد: در بازی با گل گهر از تصمیم داور حمایت کردم و آن پنالتی کاملا درست بود. برای من تفاوتی بین استقلال و پرسپولیس نیست، اما وظیفه من این است که از داورم حمایت کنم و عادلانه رفتار کنم. باز هم می گویم خط قرمز من آبرو و آبروی من کمیته داوران و داوران است. ما هیچ وابستگی، رابطه و تمایلی با هیچ تیمی در کشور نداریم. فردا باید در روز قیامت صلح داشته باشیم و قضات ما نیز صلح کنند.

وی در خصوص اینکه آیا داوران دیدارهای 2-3 هفته گذشته امتیاز قابل قبولی گرفته اند، گفت: لیگ یک ما حساس شده است اما شاید این هفته حساسیت نسبت به هفته قبل کمتر شود. در لیگ برتر نمی دانیم جام را به چند شهر ببریم و معلوم نیست چه اتفاقی می افتد. تیم نزول مشخص نیست و درخواست می شود در انتخاب داوران ریسک نکنند. ما سعی می کنیم با تجربه ترین و با تجربه ترین داوران خود را انتخاب کنیم.

رئیس کمیته داوران گفت: در هفته دربی هیچ اشتباهی نداشتیم. این هفته اشتباهاتی داشتیم که تاثیری در نتیجه بازی نداشت. ما به هیچ داوری متعهد نمی شویم و اگر ناظری از امتیاز داور راضی نباشد با آن داور برخورد نمی کنیم.

افشاریان گفت: شنیده می شود جلسات ناظران دیر برگزار می شود یا اصلاً برگزار نمی شود. جلسات باید زمانی برگزار شود که مفید و موثر باشد.

وی ادامه داد: دیدند در ابتدای فصل همه کلاس ها را با عزت و احترام گذاشتیم، امکانات خوب و لباس اصیل ارائه کردیم. ما کلاس ها را به شیوه ای بسیار شیک برگزار می کنیم، به امید اینکه داوران در مسابقات خوب عمل کنند. در میان مدت، ما برای سرپرستان زن و مرد یکسان کار می کنیم و هیچکس نباید برای کلاس ها از دست ما ناراحت شود زیرا ما کار خود را به بهترین نحو انجام دادیم. امیدوارم این 2 هفته لیگ برتر، 3 هفته لیگ یک و پلی آف لیگ 2 با عزت و عزت انجام شود زیرا می تواند سرنوشت یک تیم را رقم بزند و باید با سربلندی از آن خارج شویم.

افشاریان درباره فیلم منتشر شده از سوی کلاس داوری قبل از شروع فصل که در آن شبهات زیادی در مورد عدم تطابق تصمیم داور دربی با توضیحات خودش با آن فیلم وجود دارد، گفت: تمام فیلم های تمرینات و رفتارهای فیفا. آنها به این دلیل هستند که من درک خوبی از آن صحنه داشتم. هیچ صحنه ای شبیه صحنه دیگری نیست. آیا بازی اینترمیلان را در این هفته دیدید؟ در دربی هم همین صحنه رخ داد که VAR آن را رد کرد. نمی خواهم به صحنه دربی برگردم اما درک داور ما این بود که از آن صحنه پنالتی نگیرد. عده ای گفتند باید پنالتی می گرفت که ما به آن احترام می گذاریم و عده ای هم گفتند نباید پنالتی می گرفت اما به هر حال بازی تمام شد. داور آن مسابقه او را قضاوت کرد و رفت.

وی درباره اظهارات حسین عسگری مبنی بر رد شدنش در کلاسی که تدریس می کرد، توضیح داد: عسگری بزرگ ماست. او تقریباً 70 سال دارد، اما 2 سال است که مدام علیه من صحبت می کند. من محترمانه رفتار کردم و کاملاً سکوت کردم زیرا او نیز مانند برادر و پدر بزرگترم در قضاوت باقی می ماند. آن شب هم دیدی، من در برنامه نبودم. 3 هفته مانده به پایان مسابقات، باید به داوری کمک کنید تا دوباره آرام شود، اما آن شب اتفاقی افتاد که همه به من حمله کردند. هیئت داوران و افشاریان در مورد هر صحنه گفتند. تعلیم کار پیامبران است و معلم وظیفه بسیار ویژه ای دارد.

عضوهیئت مدیره فدراسیون فوتبال ادامه داد: معلم هرگز نباید اسرار، ضعف ها و مشکلات دانش آموزش و پرورش را فاش کند. من 30 سال معلم بودم و اگر به دانش آموزی نشان دادم که در مورد من اشتباه می کند، دیگر معلم نیستم. 20 سال پیش در یک آزمایش دو متر جلوتر بودم. من آن زمان جوان بودم و اشتباه کردم اما یک سال بعد خود حسین عسگری به من کارت ملی داد. 20 بازی که خون به زانوهای بازیکن رسید، خودش به من خبر داد. اگر مفسد و گرفتار بود از خود عسکری بازخواست می شد. گروه فدراسیون هم رای داد و به من اعتماد کرد. اکنون رئیس کمیته داوران کشور هستم. با تمام این تفاسیر من همچنان شاگرد حسین عسگری هستم.

افشاریان در خصوص اینکه داوران 45 ساله در فصل آینده قضاوت خواهند کرد، پاسخ داد: چطور بگویم؟ ما یک چالش بسیار بزرگ داریم. در ایران داوران 45 ساله ای داشتیم که جزو داوران باتجربه بودند. الان تعداد داوران خیلی زیاد است و باید یک متر و یک خط کش بگذاریم تا به استاندارد برسیم. در این صورت ممکن است برخی دیه را پس دهند و برخی دیگر حق خود را دریافت نکنند.

و افزود: به تنهایی کاری از دستم برنمی آید. روسای هیات ها، هیات مدیره، تیم ها و فدراسیون فوتبال باید کمک کنند تا بتوانیم جامعه داوری را به آرامش برسانیم. در نهایت، جایی که انسان ها قضاوت می کنند، اشتباه است. امیدوارم با آمدن VAR همه مشکلات حل شود.

رئیس کمیته داوران درباره احتمال بازگشت علیرضا فغانی به لیگ برتر پاسخ داد: او در لیست فدراسیون استرالیا قرار دارد.

افشاریان در خصوص صحبت خسرو حیدری مبنی بر اینکه در فینال جام حذفی باید از داور خارجی استفاده شود، گفت: او نظر خود را اعلام کرده است. من نمی خواهم جلوی آنها بایستم و چیز دیگری بگویم، اما ما داوران خیلی خیلی خوبی داریم و این مشکل در ذهن داوران ما ایجاد نمی شود. اگر قرار باشد فینال توسط هر تیمی برگزار شود، داور ایرانی با قضاوت خوب خود بازی را سوت خواهد زد. سلام من را به همه استقلالی ها بخصوص خسرو حیدری برسان. امیدوارم در ادامه هفته به خوبی پیشرفت کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا در هفته های باقیمانده در همه سطوح با کمبود داور مواجه خواهیم شد، خاطرنشان کرد: آنقدر داور اضافی داریم که نمی دانیم باید چه کار کنیم. امیدوارم بتوانیم در چند هفته اخیر داوران خوبی داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.