افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
4

تشکیل دولت بدون حضور جناح پیروز برای اولین بار در پاکستان

  • کد خبر : 200184
تشکیل دولت بدون حضور جناح پیروز برای اولین بار در پاکستان

آفتاب نیوز: نتایج اولیه انتخابات مجلس ملی پاکستان صبح امروز اعلام شد و با شمارش بیش از 90 درصد آرا، نامزدهای مستقل موفق به کسب 99 کرسی شدند که 88 نفر از آنها اعضای حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان بودند. . انتخابات در روز پنجشنبه (19 بهمن) در حالی برگزار شد که حزب […]

آفتاب نیوز:

نتایج اولیه انتخابات مجلس ملی پاکستان صبح امروز اعلام شد و با شمارش بیش از 90 درصد آرا، نامزدهای مستقل موفق به کسب 99 کرسی شدند که 88 نفر از آنها اعضای حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان بودند. .

انتخابات در روز پنجشنبه (19 بهمن) در حالی برگزار شد که حزب تحریک انصاف اجازه شرکت در این رقابت را نداشت و عمران خان به ده ها اتهام (در جریان کودتای سیاسی) در زندان بود، بنابراین حزب تصمیم به ارائه کرد. نامزدهای آن برای انتخابات به طور مستقل.

دیروز (جمعه) در ویدئویی که توسط هوش مصنوعی ساخته شده است، عمران خان از هوادارانش خواست که «هم اکنون قدرت خود را نشان دهند و از آرای خود محافظت کنند». همزمان، اعتراضات خشونت آمیزی در سراسر پاکستان به دنبال گمانه زنی ها در مورد تقلب در انتخابات و شمارش کند آرا صورت گرفت، حتی کمیسیون حقوق بشر پاکستان نسبت به “عدم شفافیت” در انتخابات پاکستان هشدار داد و نتایج را توصیف کرد. انتخابات “بسیار نگران کننده” است. . “.

نتایج اعلام شده با همه پیش بینی ها مغایرت دارد، در حالی که بسیاری گمان می کردند در غیاب عمران خان، حزب نواز شریف یا مسلم لیگ پاکستان (PMLN) اکثریت را به دست می آورد، اما این حزب تاکنون 71 کرسی را به دست آورده است.

حزب چپ میانه «مردم پاکستان» به رهبری «بیلاوال بوتو زرداری» (وزیر امور خارجه کنونی و پسر بی نظیر بوتو) نیز رتبه سوم را به خود اختصاص داد و تاکنون 53 کرسی را به دست آورده است.

بقیه احزاب کوچک و کوچک از جمله حزب ملی عوامی، جنبش جمباش حامد قومی، جماعت اسلامی، جمعیت علمای اسلام و احزاب دیگر نتوانسته اند بیش از 28 کرسی به دست آورند در حالی که بسیاری از آنها امیدوار بودند که در در غیاب عمران خان، بخت و اقبال با آنها خواهد بود، اما اینطور نبود.

تاکنون تنها 15 کرسی مشخص نشده است، اما حتی اگر همه آنها به حزب مسلم لیگ برسند، باز هم نواز شریف اکثریت را به دست نخواهد آورد و در جایگاه دوم باقی خواهد ماند و تشکیل ائتلاف غیرممکن است. .

بر اساس قانون انتخابات پاکستان، اگر هیچ حزبی نتواند اکثریت (نصف + یک) آرای رای دهندگان را به دست آورد، حزب برنده (با بیشترین کرسی ها) باید ائتلافی تشکیل دهد. اما آیا این امر برای نامزدهای مستقلی که بیشترین کرسی ها را به دست آورده اند مجاز خواهد بود؟ چنین رویدادی در تاریخ سیاسی پاکستان و اساساً در تاریخ سیاسی بسیاری از کشورهایی که نامزدهای مستقل بیشترین کرسی ها را به دست می آورند، بی سابقه است.

اما به نظر می رسد که اراده حاکم در پاکستان بر نخست وزیری نواز شریف استوار است. او در اکتبر سال گذشته پس از چهار سال تبعید خودخواسته در انگلیس به پاکستان بازگشت. در عرض چند هفته، دادگاه اتهامات فساد علیه او را لغو کرد و ناظران را بر این باورند که او توسط ارتش به عنوان نخست وزیر آینده کشور انتخاب شده است.

از این رو نواز شرف در پیامی از سایر احزاب خواست تا با وی دولت ائتلافی تشکیل دهند.

این مرد جنجالی در صحنه سیاسی پاکستان سه بار نخست وزیر این کشور بوده است، یک بار از سال 1990 تا 1993، دیگری از سال 1997 تا 1999 و سومین بار از سال 2013 تا 2017. پاکستان پس از “پاناما” از سمت خود برکنار شد. رسوایی “کاغذها”. دادگاه همچنین وی را از سمت های رسمی منع و به 10 سال زندان محکوم کرد.

نواز شریف در سال 2019 به دلایل بشردوستانه آزاد شد و مقامات پاکستانی به او اجازه دادند کشور را ترک کند و به انگلیس برود. او اکتبر گذشته به پاکستان بازگشت و تمام اتهامات او بخشیده شد!

با این تفاصیل به نظر می رسد که پاکستان در یک فضای سیاسی آتش زا قرار گرفته است. اپوزیسیون برای اولین بار در پارلمان حضور خواهد داشت که بیشترین آرا را به دست آورده است. آیا او با هر آنچه مربوط به عمران خان است وارد می شود یا به مبارزه ادامه می دهد. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=200184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.