افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

10 پلاگین تبدیل متن به گفتار برای مرورگرها – One Knock

  • کد خبر : 200167
10 پلاگین تبدیل متن به گفتار برای مرورگرها – One Knock

استفاده از پلاگین تبدیل متن به گفتار (TTS) که به شما امکان می دهد متن از صفحات وب را در حین انجام کارهای روزانه بخوانید، می تواند بسیار مفید باشد. گزارش کردن تکناکامروزه بسیاری از وب سایت های خبری این امکان را دارند که اخبار را بصورت آنلاین بخوانند. چقدر خوب می شد اگر این […]

استفاده از پلاگین تبدیل متن به گفتار (TTS) که به شما امکان می دهد متن از صفحات وب را در حین انجام کارهای روزانه بخوانید، می تواند بسیار مفید باشد.

گزارش کردن تکناکامروزه بسیاری از وب سایت های خبری این امکان را دارند که اخبار را بصورت آنلاین بخوانند. چقدر خوب می شد اگر این قابلیت به جنبه های دیگر فعالیت های آنلاین شما مانند خواندن اسناد طولانی یا PDF گسترش یابد.

برخلاف گوش دادن، خواندن نیاز به تمرکز کامل دارد. اما اگر بتوانید متن ها را در حین انجام کارهای دیگر بخوانید چه؟ پلاگین های TTS را می توان به عنوان ابزار آنلاین برای خواندن متن از صفحات وب، فایل های PDF، ایمیل ها، اسناد و غیره استفاده کرد. این افزونه ها هم در لپ تاپ و هم در دستگاه های موبایل و تبلت قابل استفاده هستند.

افزونه های TTS برای افرادی که دارای اختلالات بینایی یا مشکل خواندن هستند نیز بسیار مفید است. دانش آموزانی که مجبور به مطالعه کتاب ها و مقالات تحقیقاتی زیادی هستند می توانند از این مکمل ها بهره مند شوند. بسیاری از برنامه های افزودنی TTS به شما امکان می دهند زیر و بم، سرعت و حجم خواندن را تنظیم کنید، بنابراین شنوندگان می توانند تجربه خود را شخصی سازی کنند.

در اینجا 10 مورد از بهترین افزونه های تبدیل متن به گفتار برای مرورگرهایی مانند کروم، مایکروسافت اج، اپرا و فایرفاکس آورده شده است.

ماهی دیجیتال

ریدر طبیعی (کروم)

خواننده طبیعی یک افزونه تبدیل متن به گفتار است که حداکثر 130 صدای هوش مصنوعی را به 20 زبان ارائه می دهد. می توانید کل صفحات وب را بخوانید یا بخشی از متن را برای خواندن انتخاب کنید.

همچنین ممکن است ایمیل ها و کتاب های الکترونیکی را خوانده باشید. Natural Reader به شما امکان می دهد سرعت خواندن را تنظیم کنید و میانبرها را تنظیم کنید. یک حالت خواندن همه جانبه وجود دارد که تمام مطالب اضافی را از یک صفحه وب حذف می کند و فقط روی متنی که باید خوانده شود تمرکز می کند، درست مانند Reader View در برخی مرورگرها.

در حالی که یک نسخه رایگان با صداهای هوش مصنوعی دریافت می کنید که به صورت روباتیک به نظر می رسند، می توانید 19 دلار در ماه یا 110 دلار در سال برای دسترسی به صداهای پلاس که شبیه صداهای طبیعی هستند بپردازید. در ردیف رایگان، شما فقط می توانید پنج دقیقه از صدای طبیعی لذت ببرید.

Speechify (کروم)

عمل کنید به نظر می رسد ویجتی است که چندین گزینه سفارشی سازی مانند انتخاب صدا و تنظیم کنترل های خواندن را ارائه می دهد و گزینه ای دارد که می توانید از قسمتی که می خواهید بخوانید عکس بگیرید، حتی می توانید صفحات را تغییر دهید. وب را ذخیره کنید تا بعداً بخوانید و می‌توانید به صفحه حساب Speechify خود بروید، جایی که می‌توانید فایل‌های PDF یا کتاب‌های الکترونیکی را برای خواندن آپلود کنید. همچنین می توانید از متنی که می خواهید بخوانید عکس بگیرید و Speechify نیز آن را می خواند. با این حال، برای استفاده از آن باید یک حساب کاربری ایجاد کنید.

صداهای هوش مصنوعی نزدیک به صداهای طبیعی هستند اما متاسفانه در نسخه رایگان این افزونه این صدای طبیعی تنها 10 دقیقه دوام دارد. پس از 10 دقیقه، از شما خواسته می شود حساب خود را ارتقا دهید که هزینه آن 11.58 دلار در ماه یا 139 دلار در سال است. بخش پولی بیش از 30 صدای خواندن طبیعی را به بیش از 20 زبان ارائه می دهد و همچنین می توانید سرعت خواندن را تا 5 بار تنظیم کنید. حتی صداهای هوش مصنوعی شبیه افراد مشهوری مانند اسنوپ داگ یا گوئینت پالترو دارد.

uLanguage TTS (کروم)

این پسوند متن به گفتار نیز به عنوان مترجم عمل می کند و می تواند متن مبدأ و متن ترجمه شده را بخواند. uLanguage این برنامه از تمام زبان هایی که Google Translate ارائه می دهد پشتیبانی می کند، اما تنها یک صدای پیش فرض برای اکثر زبان ها وجود دارد، اگرچه می توانید بین صدای مرد و زن یکی را انتخاب کنید. همچنین یک ویژگی فرهنگ لغت وجود دارد که در آن می توانید معنای کلمات را نیز جستجو کنید. این مترجم متن به گفتار یک پیشنهاد منحصر به فرد برای زبان آموزان ارائه می دهد.

متن به گفتار: TTS Voice Reader (Chromium)

Voice Reader TTS یک مبدل متن به گفتار است که رابط کاربری ساده ای را ارائه می دهد. باید متنی را که می خواهید بخوانید برجسته کنید و روی نماد بلندگو که در زیر متن هایلایت شده ظاهر می شود کلیک کنید. می توانید تن، سرعت و صدا را از بین گزینه های مختلف انتخاب کنید. پشتیبانی از 13 زبان علاوه بر انگلیسی، چینی و اسپانیایی بیش از یک گویش دارند.

Read Me Text to Speech Online (Chromium)

Readme Text to Speech reader یک برنامه افزودنی غنی از ویژگی کروم برای خواندن متن از یک صفحه وب و اسناد آپلود شده در آن است. این افزونه می تواند متن را مستقیماً از یک صفحه وب بخواند یا می تواند متن را انتخاب کرده و آن قسمت را بخواند. افزونه ReadMe صفحات وب را با برجسته کردن بخش هایی که در حال حاضر مطالعه می کنید، می خواند.

می توانید با شناسه OpenAI خود وارد شوید و به ویژگی خلاصه متن دسترسی پیدا کنید، جایی که افزونه ReadMe می تواند صفحه وب را که در آن هستید خلاصه کند. در مورد سفارشی سازی، می توانید سرعت، تن، حجم و صداهای مختلف را انتخاب کنید.

SpeakI (کروم)

صحبت کن یک افزونه ساده برای کمک به خواندن متن از صفحات وب. بعد از انتخاب متنی که می خواهید بخوانید، دکمه شروع و توقف دارد. برای انجام هر گونه سفارشی سازی، باید روی افزونه کلیک راست کرده و گزینه ها را وارد کنید. در اینجا می توانید موتور متن به گفتار را به همراه سطح صدا پیش فرض و سرعت مکالمه انتخاب کنید. همچنین می توانید میانبرهای صفحه کلید را برای فعال کردن منوی زمینه Speakit اختصاص دهید.

Read Aloud: A Text-to-Speech Voice Reader (Firefox)

این یکی از افزونه ها یا افزونه های توصیه شده برای مرورگر فایرفاکس است که قابلیت تبدیل متن به گفتار را ارائه می دهد. پس از نصب، می توانید بلافاصله با تنظیمات پیش فرض آن شروع به استفاده از آن کنید. اگر می‌خواهید آن را سفارشی کنید، می‌توانید گام، سرعت و صدا را تنظیم کنید. می‌توانید کل یک صفحه وب را به گفتار تبدیل کنید (که زیاد توصیه نمی‌شود زیرا زیرنویس‌های ویدیویی را نیز می‌خواند) یا روی متنی که می‌خواهید بخوانید کلیک راست کرده و Read Aloud را انتخاب کنید. این گزینه پاراگراف در حال خواندن را برجسته می کند.

شما می توانید یک صدا را از طیف گسترده ای از صداهای رایگان انتخاب کنید، اما برای استفاده از صداهای برتر باید وارد سیستم شوید. همچنین دارای صدا برای زبان های مختلف است، اما اگر سعی کنید صدای آلمانی را از Google Translate برای یک متن انگلیسی نیز داشته باشید، انگلیسی با لهجه آلمانی قوی خوانده می شود. صداها کمی رباتیک به نظر می رسند، اما می توانید زیر و بم را تغییر دهید تا آنها را کاهش دهید. همچنین می توانید صداهای دلخواه را به این افزونه اضافه کنید.

اسپیکر هوشمند (فایرفاکس)

اسپیکر هوشمند افزونه تبدیل متن به گفتار جالب است زیرا به شما امکان می دهد صفحات وب را ذخیره کنید که ممکن است بخواهید بعدا بخوانید. حتی می توانید این فایل های صوتی را دانلود کنید تا به صورت آفلاین به آنها گوش دهید. حدود 32 صدای انگلیسی را با لهجه هایی مانند آمریکایی، انگلیسی، هندی، کانادایی، ایرلندی و استرالیایی ارائه می دهد. شما همچنین برای 18 زبان خارجی صدا دارید، اما تنوع چندانی ندارید. با توجه به سفارشی سازی های دیگر، می توانید سرعت خواندن را تنظیم کنید. متأسفانه، سطح رایگان فقط یک ساعت گوش دادن در ماه را ارائه می دهد که زیاد نیست. با پرداخت 6.99 دلار در ماه، محدودیت 24 ساعت در ماه دریافت می کنید.

Pericles: متن به گفتار خواننده (فایرفاکس)

پریکلس این یک رابط کاربری ساده ارائه می دهد که فقط دارای دکمه های پخش و توقف است. این افزونه 7 صدای انگلیسی را به گویش های مختلف ارائه می دهد، اما هیچ زبان دیگری ندارد. در تنظیمات، می‌توانید سرعت را تنظیم کنید و پیمایش خودکار را فعال یا غیرفعال کنید. متنی که پریکلس در حال خواندن است در صفحه وب برجسته شده است. همچنین می توانید متن را انتخاب کرده و افزونه Pericles را از آنجا پیاده سازی کنید. Pericles همچنین میانبرهایی برای شروع، پخش/مکث و توقف تبدیل متن به گفتار فراهم می کند.

تاکی (فایرفاکس)

فیلم صوتی یک پلاگین ساده تبدیل متن به گفتار برای فایرفاکس. شما باید متنی را که می خواهید بخوانید انتخاب کنید، کلیک راست کرده و Talkie را در نوار ابزار مرورگر انتخاب کنید. به طور پیش فرض، Talkie هفت صدای انگلیسی را در سه گویش ارائه می دهد. در صفحه راه اندازی Talkie دستورالعمل هایی برای اضافه کردن زبان های بیشتری وجود دارد، اگر قبلاً آنها را روی ویندوز نصب کرده اید. اما شما باید Talkie Premium را خریداری کنید تا به ویژگی هایی مانند تن، سرعت و طیف گسترده ای از صداها دسترسی داشته باشید. یک مدل پولی برای نسخه پریمیوم وجود دارد که خوب است.

نتیجه

این ده افزونه تبدیل متن به گفتار می‌تواند به شما کمک کند تا زمان خود را برای کارهای روزانه آزاد کنید، به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که کتاب‌ها و مقالات بیشتری را سریع‌تر بخوانند، و به افراد دارای ناتوانی در خواندن کمک کنند.

ماهی دیجیتالماهی دیجیتال
لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=200167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.