افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

تامین مالی دولتی ۱۱۱ میلیارد تومانی از طریق انتشار اوراق نقدی

  • کد خبر : 199712
تامین مالی دولتی ۱۱۱ میلیارد تومانی از طریق انتشار اوراق نقدی

به گزارش بازار، وزارت امور اقتصاد و دارایی ایران اعلام کرد: در ادامه اقدامات این وزارتخانه برای تامین مالی اقتصاد کشور با هدف کاهش تبعات تورم، خزانه داری کل کشور در سال جاری و تامین اوراق دولتی به روش های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و برگزاری عرضه بیست و هشت هفته ای […]

به گزارش بازار، وزارت امور اقتصاد و دارایی ایران اعلام کرد: در ادامه اقدامات این وزارتخانه برای تامین مالی اقتصاد کشور با هدف کاهش تبعات تورم، خزانه داری کل کشور در سال جاری و تامین اوراق دولتی به روش های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و برگزاری عرضه بیست و هشت هفته ای اوراق بدهی بین بانک ها، موسسات اعتباری غیربانکی و موسسات مالی فعال در بازار سرمایه (مانند صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های تامین کننده سرمایه) و مرحله پذیره نویسی اوراق از طریق کارگزاری بانک مرکزی و سامانه مظنه شرکت. مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران وارد عمل شد.

بر اساس این گزارش، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده برای تامین مالی بهینه، بیست و هشتمین هفته اوراق مالی اسلامی برگزار شد که طی آن علاوه بر برگزاری مزایده و دریافت سفارش خرید اوراق از متقاضیان در بازار بین بانکی اوراق دولتی. 200 میلیارد تومان در تهران فروخته شد.

لازم به ذکر است که وزارت امور اقتصاد و دارایی برای تامین مالی اقتصاد کشور با کمترین عواقب تورمی در سال 1402 اقدام به مقایسه انتشار اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و برگزاری اوراق بهادار کرد. پذیره نویسی بیست و هشت هفته انتشار اوراق بدهی و اوراق قرضه پلکانی و در مجموع 168 هزار و 57 میلیارد تومان تاکنون پذیره نویسی شده است که 111 هزار و 57 میلیارد تومان آن به صورت فروش نقدی و 57 هزار میلیارد تومان به صورت خزانه اسلامی است. اسناد. تامین مالی شده اند.

با احتساب این مبلغ و فروش اوراق در هفته های گذشته، دولت تاکنون در مجموع 111.057 میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی تامین مالی کرده است.

گفتنی است، خزانه داری کشور برخلاف 111.057 میلیارد تومانی که در سال جاری از طریق انتشار اوراق نقدی به دست آمده، در مجموع 195.859 میلیارد تومان در سال جاری بابت تسویه اصل و اوراق فرعی پرداخت کرده است. که مبنای کل نقدینگی جذب شده توسط دولت با انتشار اوراق نقدی منفی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=199712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.