افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

درخواست مسکو برای تحقیقات بین المللی در مورد حمله ایلیوشین-76 – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 199632
درخواست مسکو برای تحقیقات بین المللی در مورد حمله ایلیوشین-76 – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، میخائیل گالوژین معاون وزیر امور خارجه روسیه مدعی شد که مسکو خواستار تحقیقات بین المللی در مورد حمله کی یف به هواپیمای روسی “ایلوشین-76” است. هواپیمای حامل اسرای اوکراینی برای تبادل اسرا توسط پدافند هوایی کی‌یف سرنگون شد و همه مسافران آن کشته شدند. گالوژین گفت: هیچ […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، میخائیل گالوژین معاون وزیر امور خارجه روسیه مدعی شد که مسکو خواستار تحقیقات بین المللی در مورد حمله کی یف به هواپیمای روسی “ایلوشین-76” است. هواپیمای حامل اسرای اوکراینی برای تبادل اسرا توسط پدافند هوایی کی‌یف سرنگون شد و همه مسافران آن کشته شدند.

گالوژین گفت: هیچ کس شکی ندارد که حمله به ایلیوشین-76 توسط رژیم ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین انجام شده است. کیف به خوبی می دانست که سربازان اوکراینی برای تبادل اسرا در هواپیما هستند. روسیه بر تحقیقات بین المللی اصرار دارد تا کارشناسان بتوانند شواهد موجود مبنی بر اینکه این هواپیما توسط سامانه زمین به هوای پاتریوت MIM-104 از مکان و زمانی در داخل قلمرو تحت کنترل رژیم کی یف سرنگون شده است را ارزیابی کنند. در حال حاضر، قالب احتمالی برای آغاز چنین تحقیقاتی در حال بررسی است.

در 24 ژانویه (4 بهمن)، نیروهای مسلح اوکراین یک فروند هواپیمای ایلیوشین-76 حامل اسرای اوکراینی را سرنگون کردند. 74 مسافر این هواپیما جان باختند که 65 نفر از آنها سرباز اوکراینی بودند. وزارت دفاع روسیه این حادثه را یک اقدام تروریستی خواند و تاکید کرد که کی‌یف با آگاهی کامل از انتقال اسرا برای تبادل اسرا، هواپیما را سرنگون کرد. اگرچه اوکراین سرنگونی ایلیوشین-76 را رد نکرده است، اما نسبت به حضور اسرای اوکراینی در این هواپیما ابراز تردید کرده است. در همین حال مسکو تصاویر ویدئویی از لحظه سوار شدن زندانیان به هواپیما منتشر کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=199632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.