افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

ما تنها کشوری در جهان هستیم که استقلال خود را حفظ کردیم/ در آمریکا رای مردم معتبر نیست، رای الکترال است.

  • کد خبر : 199507
ما تنها کشوری در جهان هستیم که استقلال خود را حفظ کردیم/ در آمریکا رای مردم معتبر نیست، رای الکترال است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که 45 سال پس از پیروزی انقلاب، در زمان انقلاب چه آرمان هایی داشتیم، چقدر به آن آرمان ها رسیدیم و چگونه به آن آرمان ها رسیدیم. ما چقدر به آنها رسیدیم آیا از آنها عدول می کنیم؟ شعاری که […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که 45 سال پس از پیروزی انقلاب، در زمان انقلاب چه آرمان هایی داشتیم، چقدر به آن آرمان ها رسیدیم و چگونه به آن آرمان ها رسیدیم. ما چقدر به آنها رسیدیم آیا از آنها عدول می کنیم؟ شعاری که در اوایل انقلاب مطرح کردیم استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود و خوشبختانه تنها کشوری در جهان هستیم که استقلال خود را حفظ کردیم و برای این استقلال هزینه کردیم. . بهای این استقلال این است که مورد هجمه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دنیا قرار می گیریم. اگر هر کشوری بخواهد مستقل باشد سختی های خاص خود را دارد و اگر بخواهد وابسته باشد دیگر هیچ هویتی به عنوان هویت ملی نخواهد داشت. زیرا امروزه ثابت شده است که قدرت های بزرگ به دنبال بی هویتی کشورها هستند و به دنبال کنترل خود بر کشورها هستند. شاید کشورهای زیادی باشند که تحت کنترل کشورهای قدرتمند هستند و هیچ چیزی از خود ندارند.

به گزارش ایلانا، وی افزود: وقتی می گوییم استقلال یعنی تلاش برای به دست آوردن آنچه نیاز داریم از توانمندی های انسانی و منابع طبیعی. به یاد داریم که روزی در این کشور برای جزئی ترین کارها به فناوری و دانش وابسته بودیم و مستشاران آمریکایی در زمینه های مختلف حضور داشتند و اراده ای برای خودکفایی در زمینه های مختلف نداشتیم. به قول خود هویدا در صنعت نفت ایران انگلیسی ها و آمریکایی ها ورود سگ با ایرانی را ممنوع کردند و کاپیتولاسیون چنان بلایی سر این کشور آورده بود که اراده و بدعتی نداشتیم. اگر کسانی بودند که می توانستند به سمت باورهای خود پیش بروند، با آنها برخورد می کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران افتخار می کند که از نظر فرهنگی، سیاسی و اقتصادی روی پای خود بایستد. اگرچه سختی ها و تلخی های زیادی را تحمل می کنیم، اما استقلالی بودن قطعا هزینه و سختی دارد. اما آنچه مسلم است این است که دنیا پذیرفته است جمهوری اسلامی ایران کشوری با اعتماد به نفس است. با این حال ما با چالش هایی مواجه بودیم و هنوز هم داریم. ما از عده ای که به نظام و ارزش های انقلابی اهمیتی نمی دهند آسیب می بینیم.

و افزود: چیز دیگری که وجود دارد این است که در همه نظام های سیاسی دنیا افراد فرصت طلب، جاه طلب و افرادی هستند که خود، سازمان و حزبشان را بالاتر از خواست مردم قرار می دهند و ما در میدان دموکراسی هستیم. در زمانی که دنیا به آن اعتقاد ندارد. شعار آنها این است: ما از دنیا بهتریم و می توان گفت که به طور میانگین هر سال انتخابات داریم و این موضوع بسیار مهمی است. اگر در انتخابات خود چالشی داشته باشیم، بحث جداگانه ای است. اصل ماجرا این است که امروز می توانیم تصدیق کنیم که سرنوشت کشور در دست خود مردم است و شاهدیم که در دنیا انتخابات برگزار می شود اما در جاهای دیگر تصمیم گیری می شود. شاید در آمریکا که مدعی دموکراسی است، انتخابات ریاست جمهوری آن همیشه زیر سوال می رود و این رای مردم نیست، بلکه آرای انتخاباتی است که تعیین می کند چه کسی رئیس جمهور خواهد شد. بنابراین رای مردم ارزشی ندارد.

واعظ آشتیانی تصریح کرد: در کشور ما رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و شوراهای شهر به صورت مستقیم از سوی مردم انتخاب می شوند. این واقعیتی است که ما داریم زندگی می کنیم. البته ما هم چالش ها، سختی ها و مشکلات زیادی داریم که برخی از این چالش ها ناشی از ضعف مدیریت و رفتار بد است و نباید نظام را مقصر بدانیم چرا که مردم عاشق نظام و انقلاب هستند. شاید مردم در راهپیمایی 22 بهمن همیشه در بدترین شرایط سیاسی حضور پررنگی داشته باشند و نشان دهند که نظام را از مسئولان ناکارآمد جدا می کنند. ما برای این نظام خون های زیادی دادیم و در 44 سال هیچگاه باورهایمان را با بی کفایتی برخی افراد در عرصه های مختلف عوض نکردیم.

وی در پاسخ به این سوال که برای ادامه راه انقلاب به چه چیزهایی نیاز داریم و چگونه می توان چالش ها را حل کرد تا مسیر کنونی ادامه یابد، گفت: دانش یک واقعیت انکارناپذیر است و تنها مربوط به احزاب سیاسی نیست. باید دانش در زمینه های مختلف وجود داشته باشد. افراد مختلف باید عمیق نگاه کنند و ببینند که واقعاً دشمن در این کشور به دنبال چه چیزی است. بخشی از مشکلات ما دشمن بیرونی و بخشی دیگر افراد ناکارآمد یا به عبارتی دشمن داخلی است که پاشنه آشیل ماست. در مورد موضوع نفوذ که رهبر انقلاب بارها به آن اشاره کردند، در کشور ما باید دقت بیشتری شود. چون ما ادعای انقلاب اسلامی را داریم. ما خواستار کشور مستقل هستیم و در انتخاب افراد باید تلاش و بصیرت بیشتری داشته باشیم.

واعظ آشتیانی افزود: برای تداوم انقلاب اسلامی و اینکه بتوانیم آن را به نسل های آینده منتقل کنیم باید تلاش کنیم روز به روز کارآمدی کشور را افزایش دهیم. با کمک نیروهای خلاق، کارآمد و علمی، رشد و پیشرفت آنها را مهار کنیم و در مسیری حمایت کنیم که استقلال و آزادی ما را تضمین کند. از طریق افراد و نیروهای کارآمد می‌توان به نتیجه مثبتی دست یافت تا نسل‌های آینده نسبت به وضعیت کنونی خوشبین باشند و نسل‌های آینده نیز همین مسیر را با تداوم بهتری طی کنند. ما باید انقلاب اسلامی را مانند مسابقه رله پیش ببریم. یعنی هر حکومتی، هر دوره ای، هر زبانی باید این توپ امدادی را به جامعه بعدی برساند و جامعه بعدی با استفاده از فضای فرهنگی که در کشور وجود دارد، آن مسیر را ادامه دهد.

وی گفت: امروزه فضای فرهنگی در نظام سیاسی ما بسیار مهم است. فرهنگ عمل ماست. اقدامات ما باید نشان دهد که می خواهیم بهتر و بهتر باشیم. برای بهترین بودن باید از ظرفیت خود به خوبی استفاده کنیم. از آزمون و خطا در حوزه های مختلف بپرهیزید و از فرمول پیشرو دور شوید. بیایید به جایی برسیم که زمان و ظرفیت را بدانیم و بتوانیم از فرصت ها استفاده کنیم. مدیران ارشد کشور باید به سمتی بروند که نسل های آینده به آینده نظام و انقلاب خوش بین باشند. نیروهای جوان و مستعد کشور باید احساس آرامش و امنیت کنند تا بتوانیم اقتصاد کشور را با سازوکارهای صحیح و منطقی به سمتی ببریم که امید به نسل آینده روشن باشد. در خاتمه بگویم که امام (ره) فرمودند طرفدار مرجعیت دینی هستند تا کشور آسیب نبیند. نظام ما مبتنی بر ولایت فقیه است و تا زمانی که از ولایت فقیه حمایت می کنیم به این کشور آسیبی نمی رسد.

۲۱۹۲۱۹

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=199507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.