افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

شکارچیان لطفا اینجا محیط بان نیست.

  • کد خبر : 199401
شکارچیان لطفا  اینجا محیط بان نیست.

به گزارش رکنا، «اینجا در 500 تکاور امجد باقری، رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان می گوید: لازم است اما فقط 45 محیط بان داریم. کاهش نیرو علاوه بر اینکه کار محیط بانان را سخت می کند، برای امنیت محیط زیست نیز موثر است منطقه، محیط زیست، و این وضعیت فرصت […]

به گزارش رکنا، «اینجا در 500 تکاور امجد باقری، رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان می گوید: لازم است اما فقط 45 محیط بان داریم. کاهش نیرو علاوه بر اینکه کار محیط بانان را سخت می کند، برای امنیت محیط زیست نیز موثر است منطقه، محیط زیست، و این وضعیت فرصت های بیشتری را برای شکارچیان فراهم می کند.

تاکنون بیش از 370 نفر جانباز و بیش از 140 نفر شهید در بین محیط بانان بوده اند که 5 درصد از کل محیط بانان کشور را تشکیل می دهند.

حسین اسدی کارشناس محیط زیست می گوید: «از 8000 محیط بان مورد نیاز فقط 3800 نفر داریم که هر کدام برای 2 یا 3 نفر کار می کنند.

طبق استانداردهای جهانی برای هر هکتار مساحت یک محیط بان تعیین می شود اما در ایران به ازای هر 11 هزار هکتار یک محیط بان تعیین می شود. زنجان با 503 هزار هکتار با کمبود 450 محیط بان مواجه است. از نظر نیروی انسانی از هر 10 گشت محیط زیست 5 گشت غیرفعال شده است.

سعید شاهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی می گوید: کمبود محیط بان تنها مختص استان زنجان نیست، بلکه در استان های آذربایجان غربی و فارس نیز قابل مشاهده است. اما 110 پارکبان مشغول به کار هستند.

در حالی که فرمانده یگان حفاظت محیط زیست جمشید محبت خانی می گوید: «سازمان محیط زیست سهمیه استخدام 250 محیط بان در سال را دارد و هر استان پس از دریافت مجوز، برنامه توزیع نیروهای جدید را با توجه به جمعیت محیط بانان و آنها تعیین می کند. چارت سازمانی.” پارک ملی گلستان مظهر کاوردین می گوید: «وقتی صحبت از حضور 250 نیروی جدید می شود به این معنا نیست که در واقع 250 محیط بان اضافه شده است، در همین مدت 80 نفر به دلیل بازنشستگی ترک می کنند و 50 نفر نیز نمی توانند کار میدانی انجام دهند. به مشکلات فیزیکی، بنابراین تنها 120 نیرو اضافه خواهد شد.

قنبر رسولی، عضو شورای اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان می گوید: «باید تغییراتی در تعداد سهمیه های جذب محیط بان از طریق آزمون استخدامی ایجاد شود و این سهمیه افزایش یابد». محیط بانان باید با توجه به نیاز مناطق جذب شوند و علاوه بر افزایش نیرو، برای محیط بانان از فناوری های پیشرفته مانند پهپاد و تصاویر آنلاین استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=199401

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.