افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
4

ساخت سیستم انتقال اتوماتیک آب کشاورزی مبتنی بر اینترنت اشیا – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 199224
ساخت سیستم انتقال اتوماتیک آب کشاورزی مبتنی بر اینترنت اشیا – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

علیرضا فرهادی مجری و طراح سیستم انتقال اتوماتیک آب کشاورزی مبتنی بر اینترنت اشیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این سامانه مبتنی بر اینترنت است. موارد دوران صنعتی و دلیل آن بهبود راندمان چشمگیر شبکه آبیاری پارک هافضاهای سبز و زمینه کشاورزی می شود. استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف با اشاره […]

علیرضا فرهادی مجری و طراح سیستم انتقال اتوماتیک آب کشاورزی مبتنی بر اینترنت اشیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این سامانه مبتنی بر اینترنت است. موارد دوران صنعتی و دلیل آن بهبود راندمان چشمگیر شبکه آبیاری پارک هافضاهای سبز و زمینه کشاورزی می شود.

استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه این سیستم مانند هر سیستم اینترنتی است. موارد صنعتی متشکل از دو زیربخش اصلی سخت افزار (کلید الکترونیکی) که شامل سنسورها و اپراتورهای مجهز به مودم ها اینترنت موارد صنعتی و نرم افزاری است که شامل محاسبات ابری، اتوماسیون و کنترل از راه دور می باشد. اسکادا شکل گرفته است، گفت: ارتباط بین این دو زیربخش توسط مودم ها مبتنی بر اینترنت موارد یک صنعت سطح بالا ایجاد می شود که بتواند در شرایط محیطی بسیار سخت مانند استان خوزستان کار کند.

مدیر شبکه و سیستم های فرماندهی دانش بنیان شریف گفت: سخت افزار شامل تابلو فرمان و ابزار است. اندازه گیری میزان باز شدن شیر آب، میزان جریان آب عبوری از کانال انتقال آب و مودم بی سیم در کنار هر ساختار تنظیم کننده یا شیر کشاورزی کانال نصب می شود. نرم افزار در اتاق کنترل دور از کانال خودکار نصب می شود.

فرهادی به کاربردهای این سیستم آبیاری اشاره کرد و گفت: بهبود راندمان چشمگیر شبکه آبیاری پارک هافضاهای سبز و زمینه کشاورزی ایجاد تعادل لحظه ای بین عرضه و تقاضا. بهبود نحوه رساندن آب به مصرف کنندگان بر اساس تقاضا که بیشترین انعطاف را در رساندن آب به استفاده کنندگان دارد و انصاف در تخصیص آب به استفاده کنندگان از موارد استفاده این محصول می باشد. از نظر فن آوری هستند.

این فعال است فناور استخراج مازاد قابل توجه آب از طریق بهبود کارایی شبکه آبیاری کشاورزی برای مصارف شهری و احیا خشک شدن دائمی و پایدار دریاچه ها و تالاب ها، کنترل آب های مرزی، پایش مستمر شبکه آبیاری برای جلوگیری از ادراکات تعیین فوری و غیرمجاز نقاط باقیمانده شبکه و وجود اغتشاشات و جبران آنها به صورت بلادرنگ از طریق کنترل از راه دور سازه های انتقال آب اتوماتیک و امنیت سایبری بسیار بالا، تعیین دقیق، مکانیزه و اقتصادی نیازهای گیاه، مستقل از پوشش گیاهی و خودکار تامین آب گیاه برابر با نیاز آبی واقعی گیاه به عنوان یکی از مصارف دیگر این محصول است.

فرهادی خاطرنشان کرد: این محصول به عنوان پایلوت نیمه صنعتی در استان خوزستان (کانال غدیر) استفاده شده است و از مزایای آن می توان به پیشگیری اشاره کرد. هدر رفت با اتوماسیون این کانال و جلوگیری از برداشت های غیر مجاز و تعیین نقاط اضطراری دو برابر آب شرب خرمشهر و آبادان از انتهای کانال غدیر آبیاری کنید. هارزریفت به شبکه آبیاری اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=199224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.