افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

واکنش تند بایدن به بازپرس ویژه: حافظه من خوب است

  • کد خبر : 198921

آفتاب نیوز: بایدن در پاسخ به ادعاهایی مبنی بر اینکه در به یاد آوردن زمان مرگ پسرش مشکل داشت. او گفت: «چطور جرأت می کنی حتی به این موضوع اشاره کنی. تحقیقات به این نتیجه رسید که بایدن «عمداً اسناد طبقه بندی شده را پنهان و فاش کرد»، اما بازپرس ویژه تصمیم گرفت که علیه […]

آفتاب نیوز:

بایدن در پاسخ به ادعاهایی مبنی بر اینکه در به یاد آوردن زمان مرگ پسرش مشکل داشت. او گفت: «چطور جرأت می کنی حتی به این موضوع اشاره کنی.

تحقیقات به این نتیجه رسید که بایدن «عمداً اسناد طبقه بندی شده را پنهان و فاش کرد»، اما بازپرس ویژه تصمیم گرفت که علیه او اتهامی مطرح نکند.

رابرت هر، که توسط وزارت دادگستری منصوب شده بود، متوجه شد که بایدن پس از خدمت به عنوان معاون رئیس جمهور، اسناد محرمانه مربوط به نظامی و سیاست خارجی در افغانستان را نگه داشته است.

این گزارش 345 صفحه ای در موارد متعددی مملو از اظهارنظرهای تند است، از جمله زمانی که خاطرات رئیس جمهور را دارای “محدودیت های قابل توجه” توصیف می کند.

رابرت هر به عنوان بخشی از این تحقیقات، بیش از پنج ساعت با بایدن مصاحبه کرد.

بازرس ویژه گفت بایدن زمان معاونت رئیس جمهور (از سال 2009 تا 2017) یا «حتی چندین سال پس از مرگ پسرش بو» را به یاد نمی آورد.

آقای بایدن که احساساتی شده بود، نتیجه گیری گزارش را در مورد خاطره خود از وقایع رد کرد.

“راستش را بخواهید، وقتی او این سوال را از من پرسید، فکر کردم، این ربطی به آنها ندارد… نیازی ندارم کسی به من یادآوری کند که او (پسرش) چه زمانی درگذشت.”

این گزارش شامل عکس هایی از اسنادی است که به گاراژ آشفته بایدن منتقل شده اند.

زمانی که بازپرس ویژه در 8 و 9 اکتبر سال گذشته، درست زمانی که جنگ بین اسرائیل و غزه آغاز شد، با او مصاحبه کرد، او گفت که “بسیار مشغول است… در میانه رسیدگی به یک بحران بین المللی”.

تحقیقات همچنین گفت که بایدن محتوای حساس دفترچه‌های دست‌نویس را با یک خاطره‌نویس به اشتراک گذاشته است، یافته‌ای که رئیس‌جمهور آن را از تریبون رد کرد.

در گزارش نهایی دادستان آمده است که برای او دشوار بود که رسما جو بایدن را به عدم حفظ اسناد محرمانه متهم کند زیرا همانطور که در مصاحبه خود دیدیم، آقای بایدن احتمالاً در طول دادگاه در برابر هیئت منصفه حاضر خواهد شد. یعنی پیرمردی با حواس پرتی که به تو حق می دهد و هدفی ندارد.

با نزدیک شدن به انتخابات نوامبر، سن بایدن به نگرانی اصلی رای دهندگان تبدیل شده است. اما بایدن گفت که علیرغم سنش، او واجد شرایط ترین فرد برای ریاست جمهوری است.

بایدن گفت: «من نیت خوبی دارم. من پیر شدم دقیقا می دانم دارم چه کار می کنم. من این کشور را دوباره بالا بردم» و افزود: «به مشاوره شما نیازی ندارم».

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا مسئولیت نگهداری اسناد طبقه بندی شده در خانه خود را پذیرفته است، کارکنان خود را مقصر دانست.

او گفت نمی‌دانست که یادداشت‌های حساسی در پارکینگ خانه‌اش جا گذاشته شده بود، جایی که به گفته دادستان ویژه، در کنار تشک یک سگ پیدا شد.

خبرنگار بی‌بی‌سی در کاخ سفید فضای کنفرانس مطبوعاتی را به‌اندازه‌ای که بایدن به خبرنگاران برخورد کرد، متشنج توصیف کرد.

وقتی خبرنگاری از او پرسید که آیا مردم آمریکا نگران سن او هستند، صدایش را بلند کرد و گفت: این قضاوت شماست، قضاوت شما.

او تاکید کرد که حافظه اش «مشکلی نیست» و در دوران ریاست جمهوری او «بدتر نشده است».

پرونده های فوق محرمانه در سال های 2022-2023 در خانه بایدن در ویلمینگتون، دلاور و همچنین دفتر خصوصی سابق او پیدا شد.

این پرونده‌ها پس از آن کشف شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در تحقیقات جداگانه‌ای در خصوص انتقال اسناد محرمانه پس از ترک کاخ سفید متهم شد.

گزارش روز پنجشنبه بین این دو مورد تمایز قائل شد و گفت بایدن اسناد مورد بحث را به مقامات آرشیو ملی تحویل داد، در حالی که ترامپ “ظاهر برعکس این کار را انجام داد.”

در این گزارش در مورد ترامپ آمده است: «بر اساس کیفرخواست، او نه تنها ماه‌ها از بازگرداندن اسناد خودداری کرد، بلکه با کمک گرفتن از دیگران برای از بین بردن شواهد و سپس دروغ‌گویی در مورد آن، مانع اجرای عدالت شد.

تیم حقوقی بایدن همچنین از اظهارات بازپرس ویژه درباره شکاف های حافظه بایدن انتقاد کرد.

ریچارد سابر، مشاور کاخ سفید در نامه‌ای نوشت: «این گزارش از زبان بسیار مضری برای توصیف آنچه در میان شاهدان بسیاری رخ می‌دهد استفاده می‌کند: ناتوانی در به خاطر سپردن وقایع سال‌های گذشته».

ترامپ در پاسخ به این گزارش گفت که دادستان‌هایی که این پرونده را تحت تعقیب قرار می‌دهند باید از تعقیب خود برای انتقال اسناد طبقه‌بندی شده صرف‌نظر کنند.

“اگر جک اسمیت، بازرس ویژه می‌خواهد برای صلاح کشور کار کند و به گرد هم آوردن مردم کمک کند، باید تمام شکایت‌ها علیه من، مخالف سیاسی جو بایدن را کنار بگذارد و اجازه دهد کشور ما بهبود یابد.”

در حالی که بایدن سعی کرد سوالات مربوط به سن و هوشیاری ذهنی خود را رد کند، سهوا مرتکب اشتباه شد.

او پنجشنبه شب در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره تحولات جنگ غزه، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک را با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر اشتباه گرفت.

او گفت: “من فکر می کنم همانطور که می دانید، سیسی رئیس جمهور مکزیک در ابتدا نمی خواست درها را به روی محصولات بشردوستانه باز کند.” من با او صحبت کردم. “من او را متقاعد کردم.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=198921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.