افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

روی لینک های ارسال شده از طریق پیامک کلیک نکنید

  • کد خبر : 198326
روی لینک های ارسال شده از طریق پیامک کلیک نکنید

آفتاب نیوز: سرهنگ داود معظمی گودرزی روز پنجشنبه تشریح کرد: لزوم توجه به منبع پیام و عدم کلیک بر روی لینک های موجود در متن پیام های دریافتی از افراد ناشناس از مهم ترین نکاتی است که شهروندان باید به آن توجه کنند. بر اساس گزارش پلیس فتا پایتخت، وی ادامه داد: علاوه بر این، […]

آفتاب نیوز:

سرهنگ داود معظمی گودرزی روز پنجشنبه تشریح کرد: لزوم توجه به منبع پیام و عدم کلیک بر روی لینک های موجود در متن پیام های دریافتی از افراد ناشناس از مهم ترین نکاتی است که شهروندان باید به آن توجه کنند.

بر اساس گزارش پلیس فتا پایتخت، وی ادامه داد: علاوه بر این، درخواست ارسال اطلاعات شخصی در متن پیام یا واریز مبلغ ناچیزی پس از کلیک بر روی لینک های موجود در پیام های دریافتی از منابع ناشناس و ارسال غیرمنتظره موارد دیگری است. که شهروندان باید در این مورد بسیار حساس باشند.

سرهنگ گودرزی در تشریح چرخه ای که مجرمان سایبری برای آلوده کردن تلفن همراه شهروندان به بدافزار و سپس برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها استفاده می کنند، گفت: هیچ مقام و سازمان دولتی از طریق شماره شخصی برای افراد پیام ارسال نمی کند.

وی درباره مهم ترین اقداماتی که شهروندان پس از آلوده شدن گوشی به بدافزار باید انجام دهند، افزود: اولین قدم این است که اینترنت تلفن همراه را قطع کنید تا کلاهبردار یا هکر نتواند به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کند.

سرهنگ گودرزی افزود: حذف بدافزار از تلفن همراه و بررسی نرم افزارهای گوشی مرحله دوم است، البته گاهی اوقات به این بدافزار مخفی (مخفی) گفته می شود و باید آن را پیدا کرده و از تنظیمات گوشی حذف کنید.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ یادآور شد: اطلاع رسانی سریع به مخاطبان یا افراد مبنی بر دریافت پیام های نصب بدافزار از سوی شما با عناوین مختلف از دیگر اقداماتی است که باید قبل از آلوده شدن گوشی به بدافزار انجام شود.

کشف 50 میلیارد غذای حیوانی قاچاق در شهرستان

در ادامه رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از 19 تن غذای حیوانی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از 50 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری توضیح داد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به کشف مقادیری خوراک دام غیرمجاز در ساختمانی در جنوب تهران شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی از محل مشخص شد این محموله 19 تنی بدون هیچ گونه اسناد گمرکی انبار شده است.

به گفته سرهنگ افشاری، در این خصوص پرونده قضایی مربوطه به همراه متهم تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد.

وی یادآور شد: داروهای قاچاق، آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی استانداردهای لازم را ندارد و سلامت مصرف کنندگان را به خطر می اندازد لذا از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه قاچاق یا احتکار کالا با شماره تلفن 02166747343 یا 099999871392 با پلیس تماس بگیرند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=198326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.