افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

بچرخ، عید تمام شد، خانه خالی! پرده های ابریشمی و توری دارید؟ / اینجوری شستن خوبه

  • کد خبر : 198304
بچرخ، عید تمام شد، خانه خالی!  پرده های ابریشمی و توری دارید؟  / اینجوری شستن خوبه

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- پرده یکی از مهم ترین عناصر در دکوراسیون هر خانه ای است. مخصوصاً اگر پرده توری و ابریشمی روشن، کرم و سفید رنگ باشد که مورد علاقه خانم های ایرانی است، زیرا نور را به داخل خانه می آورد و جلوه ای بسیار زیبا و […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- پرده یکی از مهم ترین عناصر در دکوراسیون هر خانه ای است. مخصوصاً اگر پرده توری و ابریشمی روشن، کرم و سفید رنگ باشد که مورد علاقه خانم های ایرانی است، زیرا نور را به داخل خانه می آورد و جلوه ای بسیار زیبا و براق به آن می بخشد. البته حشره هم اینجاست که خیلی زود می تواند گرد و غبار و دوده ای را که آزارش می دهد نشان دهد و فریاد بزند آن مرد کثیفم!

به خاطر داشته باشید که هرگز اجازه ندهید پرده ابریشمی یا توری شما آنقدر کثیف شود که مجبور شوید چندین بار آن را بشویید تا سفید برفی شود! در واقع آسیب جدی به پارچه پرده وارد کرده اید و باید در زمان کمتری آنها را بشویید. اما سوال اینجاست که چگونه؟ در مقاله زیر به این سوال پاسخ خواهیم داد.

پرده چوبی را بردارید و در آب گرم بگذارید، بسیار مفید است.

ابتدا برای شستن پرده توری و ابریشمی باید آن را با دقت از میله پرده جدا کنید. فراموش نکنید که این مرحله اول بسیار مهم است، زیرا پرده توری یا ابریشمی شما بسیار نرم و لطیف است، بنابراین فقط با کمی فشار یا سهل انگاری آسیب می بیند.

سپس پرده را در سینک یا اگر وان حمام دارید قرار دهید و ظرف را با آب پر کنید، البته آب باید گرم تا سرد باشد. فراموش نکنید که ابتدا باید پرده را قبل از ریختن مایع یا پودر لباسشویی خیس کنید تا کثیفی از بین برود. بهتر است ابتدا اجازه دهید پرده خیس شود تا آب کدر شود و سپس آب را خالی کرده و ظرف را دوباره پر کنید. این کار به خصوص برای پرده های چروک بسیار خوب است.

پرده های ابریشمی و توری را بشویید.

پاک کننده اضافه کنید

وقتی پرده کاملا خیس شد، زمان آن فرا رسیده است که مقداری مایع یا پودر پاک کننده به پرده مرطوب اضافه کنید. فراموش نکنید که پاک کننده شما نباید آنقدر قوی باشد که به بافت ضعیف و لطیف تور یا ابریشم آسیب برساند و از طرفی نباید آنقدر ضعیف باشد که نتواند پرده را به خوبی تمیز کند. پیشنهاد ما استفاده از صابون پودری یا صابون بچه است که در عطاری ها یافت می شود. یکی از کفش های بچه گانه قدیمی که همه می شناسیم.

از طرفی هرگز نباید پرده ابریشمی یا توری را با دست بگیرید و همچنین نباید زیاد به آن فشار بیاورید. خانم‌ها و آقایان، پرده توری یا ابریشمی آنقدر ظریف است که حتی ناخن‌های شما هم می‌توانند به آن آسیب برسانند، نخ را کشیده یا حتی پاره کنند.

پرده های ابریشمی و توری را بشویید.

دوباره آبکشی کنید

خوب پس از اینکه پرده را با دقت و ظرافت و البته بدون خط و خش شستید، حالا بهتر است آب گندیده را بیرون بریزید و ظرف را دوباره با آب سرد پر کنید تا مایع یا پودری که استفاده کرده اید خوب تمیز شود و از بین برود. . بهتر است چندین مرحله آبکشی کنید تا کف یا کثیفی روی پرده باقی نماند.

سرکه را اضافه کنید

در واقع ریختن کمی سرکه بعد از ریختن آب سرد نیز می تواند مفید باشد. زیرا سرکه به حفظ رنگ پارچه در شستشو کمک می کند و پرده های توری را به خوبی و به درستی سفید می کند. البته نکته مهم این است که هرگز پرده را برای چند ساعت در سرکه نگذارید، زیرا می تواند اثرات منفی داشته باشد و رنگ پرده را تغییر دهد.

استفاده از نمک و جوش شیرین برای سفید کردن و براق شدن پرده ها نیز مفید است و به عنوان مثال استفاده از یکی از این دو عنصر به جای سرکه.

پرده های ابریشمی و توری را بشویید.

پرده را از میله پرده آویزان کنید.

در نهایت، اگر می‌خواهید پرده‌هایتان چروک نشود، بهتر است زمانی که پرده‌های توری یا ابریشمی کمی مرطوب هستند، آن‌ها را به میله پرده آویزان کنید. هرگز این مواد پرده را در ماشین لباسشویی قرار ندهید زیرا به بافت پارچه آسیب می رساند. پس بهتر است آن را آویزان کنید و از تمیز بودن چوب پرده مطمئن شوید تا دوباره پرده را کثیف نکنید، مخصوصاً زمانی که خیس نیست زیرا می تواند به سرعت گرد و غبار و کثیفی را جذب کند.

پرده های ابریشمی و توری را بشویید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=198304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.